וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוכשים תובעים את גינדי: הדירה "התכווצה" ב-22 מ"ר

21.1.2016 / 20:39

רוכשי דירה בפרויקט גינדי על הפארק בשהם תובעים מהחברה 900 אלף שקל פיצויים עקב שטח חסר בדירה ואיחורים במסירתה. גינדי: הרוכשים חתמו על ויתור, הם פועלים בחוסר תום לב

מגדלים עסקים תל אביב רמת גן. ראובן קסטרו
מגדלים עסקים תל אביב רמת גן/ראובן קסטרו

עוד צרות לגינדי החזקות? רוכשי דירה בפרויקט גינדי על הפארק בשוהם הגישו תביעה נגד החברה לבית המשפט השלום בפתח תקווה בה הם טוענים כי קיבלו דירה ששטחה קטן ב-22 מ"ר מהדירה שנרכשה על ידם, על פי פרסומי החברה וחוזה המכר המקורי שנחתם עימם. סכום התביעה עומד על כ-900 אלף שקלים פיצויים, הן בגין השטח החסר, הן בגין איחורים במסירת הדירה והן בגין ליקויי בנייה שהתגלו בנכס לטענתם.

התובעים, דורון וליטל משה, מציינים בכתב התביעה כי "ביקשו לרכוש לעצמם את אחת הדירות המיוחדות והגדולות בפרויקט המוגדרת כדירת דופלקס" וכי בכנס מכירות שבוצע על ידי החברה התעניינו ברכישת דירה אחת – שעניינה אותם בשל גודלה. "התובעים ביקשו וידעו כי הינם רוצים לרכוש אך ורק את דירה מספר 1114 בבניין מספר 11 המשתרעת על קומות 4+5 בבניין ומצויה בכיוון צפון מזרח שכן דירה זו הינה הדירה היחידה בפרויקט שהינה דירת שישה חדרים, דירת לופט שגודלה הינו הגודל המקסימלי בפרויקט", לשון התביעה. על פי התביעה, בפרסומי החברה צוין כי הדירה המבוקשת משתרעת על פני 217 מ"ר ובה מרפסות בגודל 45 מ"ר.

בכתב התביעה צוין עוד כי מחיר הדירה עמד על כ-2.9 מיליון שקלים וכי שטחה – 217 מ"ר – פורט גם בתשריטים ובהסכם המכר עליו חתמו. עם זאת, לטענת התובעים, לאחר שהשלימו את התשלום ואף שילמו מס רכישה עבור הדירה בסכום של כ-75 אלף שקלים לרשויות המס – התבקשו להגיע למשרדי החברה לצורך שיחה. "בחודשים אפריל - מאי שנת 2013 התקשר מר שלומי סמנכ"ל המכירות הארצי של הנתבעת וביקש מהתובעים להגיע בדחיפות למשרדי הנתבעת לצורך חתימתם על מסמכים נדרשים לטענת הנתבעת להשלמת העסקה וכמו כן לשוחח עם התובעים על נושא מסוים שהוגדר על ידו לא לשיחה לטלפון אלא לשיחה 'על כוס קפה'", לשון התביעה.

"לאור ההזמנה התכופה הגיעה התובעת למשרדי הנתבעת באופן מיידי או אז הובהר לה כי בחישוב שטח הדירה שנמכרה לה נפלה טעות ובפועל שטח הדירה הינו 195 מ"ר ולא 217 מ"ר כפי שנרשם בנספח המפרט שצורף להסכם המכר ונחתם בין הצדדים וקודם לכן בפרוספקט שהוצג להם בהליך רכישת הדירה במסגרת יום המכירות". לטענת התובעים, במעמד הישיבה דרשו נציגי חברת גינדי החזקות כי הרוכשים יחתמו על תשריטים חדשים לדירה". על פי כתב התביעה, הרוכשת סירבה לחתום במעמד זה. בכתב התביעה מאשימים הרוכשים את נציגי החברה ב"הפעלת לחצים" ובכך שבהמשך, נוכח סירובם של בני הזוג לחתום על תשריטים חדשים – הוצע להם פיצוי בסך 15 אלף שקלים – סכום שלטענתם מהווה "לעג לרש", לשון התביעה.

על פי כתב התביעה, בהמשך המגעים בין החברה לרוכשים, סוכם על טיוטת פשרה – אך לטענתם גם זו לא קוימה על ידי החברה. במסגרת הפשרה סוכם בין השאר כי הרוכשים יפוצו בסך של 100,000 שקל, יקבלו מקום חנייה נוסף וכן שטחים נוספים בגג הבניין ובשטחים הציבוריים בו. בתביעה צוין כי אף אחד מהסעיפים שהופיעו בטיוטת הפשרה – לא קוים על ידי החברה. "ככל הנראה כל החניות בבניין נמכרו, התובעים לא קיבלו לידיהם הצמדה של הגג ונכון להיום מוצג הגג למכירה לכל המרבה במחיר וכן התובעים לא קיבלו לידיהם את החדר הטכני והמחסן בהינתן כי חדר זה נמסר כשטח ציבורי משותף", נכתב.

לצד טענות רבות בנוגע להתנהלות החברה, נכתב בכתב התביעה כי בסופו של דבר נכשלו המגעים בין הצדדים וכי בנוסף, נהגה החברה ברשלנות בנכס – תוך גרימת נזק לדירה באופן שעד כה לא איפשר את מסירתה לרוכשים. "הושאר ברז מים בדירת התובעים כשהוא פתוח והדירה הוצפה כאשר נזקיהם של התובעים נאמדים עתה בעשרות אלפי שקלים וחמור מכך כי עד למועד זה טרם נמסרה הדירה לידיהם של התובעים הממשיכים להתגורר בשכירות אצל הוריו של התובע", נכתב.

לטענת התובעים, בחברת גינדי החזקות התנו את קבלת הדירה בכך שיחתמו על חוזה שבו הם מוותרים על תביעותיהם בנושא הדירה – אולם הם סירבו לכך בעקביות. "כל ניסיונות התובעים לקבל את הדירה נתקבלו בדרישה כי עליהם לחתום על המסמך וכי בהיעדר חתימה על המסמך לא תימסר הדירה לידיהם על אף ואין ולא יכולה להיות מחלוקת כי דרישה זו חסרת תום לב לחלוטין ומעוררת תמיהה של ממש לעיכוב במסירת הדירה לידי התובעים והפעלת הלחץ הפסול עליהם לחתום על מסמך ויתור תביעות או דרישות", נכתב.

במסגרת התביעה מציינים הרוכשים כי השווי של השטח החסר עומד על מאות אלפי שקלים: "כאן המקום לציין כי דירה בגודל 195 מ"ר נמכרה במסגרת הפרויקט תמורת סך של 2,650,000 שקל בלבד בעוד והתובעים שילמו עבור הדירה סך כולל של 2,950,000 שקל. חישוב פשוט של האמור לעיל מראה בצורה ברורה כי הנתבעת חבה כלפיי התובעים בתשלום שיפוי בסך 22 מ"ר המהווים נכון למועד זה סך כולל של 462,000 שקל על פי דו"ח שמאות שנערך על ידי שמאי מקרקעין".

מגינדי החזקות נמסר בתגובה כי "בראש ובראשונה פרוייקט גינדי בשוהם הינו פרוייקט דגל שאוכלס בשנה האחרונה בהצלחה רבה.

המחלוקת הוסדרה בין החברה לבין הרוכשים כבר לפני שלוש שנים לשביעות רצון כל הצדדים, בהסכם בו ויתרו הרוכשים על כל טענותיהם. באופן מפתיע, מסתבר כעת לחברה כי התובעים חוזרים בהם שלוש שנים לאחר ההסכם שהם עצמם חתמו והסכימו לו. אנו שמחים שהחתימה מוצגת ע"י האתר על מנת שקוראי וואלה יוכלו להיווכח בעצמם בחוסר תום הלב. כתב התביעה התקבל היום אצל החברה והיא תלמד אותו ותיתן את תגובתה במסגרת כתב ההגנה. הכותרת המוצגת בכתבה, על הבדל בין גודל הדירה שהובטח לבין זה שנמסר הוא עיוות המציאות בידיעה ע"י התובעים, שהסכימו לגודל הסופי בהסכם ביניהם לבין החברה.

פניית התובעים לתקשורת מלמדת על חוסר תום ליבם ועל ניסיונם להפעיל לחץ פסול. לחץ שמוצג לאורך כל השורות הנמצאות מעל לתגובת החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully