וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תאמינו כמה פשוט לעצב את הבית ב-10 אצבעות

2.2.2016 / 9:37

אחת המשימות הגדולות בחיינו היא לעצב או לבנות את סביבת המגורים שלנו. מאיפה מתחילים, מה הכי חשוב לנקודת המוצא ועל מה אסור לוותר? המדריך המקוצר שיעשה לכם המון סדר בראש

סלונים וכורסאות מבד לחדר מגורים. ShutterStock
עיצוב סביבת המגורים הוא למעשה בבואה של אופי הדיירים/ShutterStock

עיצוב סביבת המגורים הוא למעשה בבואה של אופי הדיירים. מרגע שמפנימים הנחת יסוד חשובה זאת אפשר לצאת לדרך ולעצב את הבית. ועד כמה שישמע לכם מופרח, ככל שמדובר בדיירים שיודעים ומודעים למה שהם רוצים, אוהבים, חושקים וחולמים – כך יהיה פשוט יותר לעצב את סביבת המגורים בעשר אצבעות בלבד. מוכנים? הפשילו שרוולים, אנחנו מתחילים.

שלב ראשון: מחקר

יש לבצע "תחקיר בטחוני" שכולל כמה שיותר שאלות עבור הדיירים. רצוי ששלד השאלות יהיה בנוי על צורת החיים הפרקטית, כשמניחים בצד בשלב זה את היפה והאסתטי. התחקיר צריך לכלול בין היתר שאלות בנוסח: איך קמים בבוקר (מאיזה צד של המיטה והחדר)? מה הכי חשוב שיהיה ליד המיטה? באיזו צורה מתקלחים? האם מעדיפים אמבטיה או מקלחת – האם יש מקום מרווח דיו לאמבטיה? ומה עם הכיורים? שניים או אחד? האם יש צורך אמתי בחדר עבודה – או שאפשר לוותר עליו לטובת שימוש אחר בחדר האמור? באיזו תדירות מבשלים בבית? באיזו תדירות מארחים בו? יש לזכור בשלב הזה כי עיצוב פנים מוכרח להיות פונקציונלי, שמיש לשגרה היום יומית כשהפן הוויזואלי והיפה הוא הפועל היוצא מכך – התוצאה. עיצוב פנים עוסק ונסוב בעיקרו סביב הנדסת אנוש. הוא חייב לתת מענה נוח ופרקטי לדיירים. כי ברגע שהעיצוב יפה ומרשים אך לא נוח לדיירים, מה הטעם בעצם?

אילוסטרציה. ShutterStock
כל רהיט וחפץ גדול שנוכל לכנותו "עוגן" חייב להימדד/ShutterStock

שלב שני: מדידה

בתקופה שבה מעצבים או בונים בית חדש יש להיצמד למטר מדידה. השיטה הטובה ביותר היא לשאת אותו באופן קבוע בתיק היומי כדי שחלילה לא תמצאו את עצמכם חסרי יכולת למדוד. השלב הזה מתרכז במידות החפצים שלכם. כל רהיט וחפץ גדול שנוכל לכנותו "עוגן" חייב להימדד. חדר שבו נכנסים פריטים גדולים שאינם פרופורציונאליים למידותיו (שבמקרה הטוב הצליחו להיכנס אליו) יהפכו את החלל למחסן. לחילופין, חדר גדול שיקבל לזרועותיו פריטים קטנים יראה ריק. מלבד כורסת הטריו, המקרר והמיטה יש למתוח את המטר גם על התמונות ומוצרי החשמל שנוטים להישכח.

שלב שלישי: תכנית עיצוב

יש להחליט ולקבוע מראש תכנית כללית של פרוגרמה יסודית. כלומר, לכתוב מה צפוי להיות בכל חדר בבית. מה הוא יכלול ולחילופין מה הוא לא יכלול. ברגע שעוברים את השלב הזה, התמונה הכללית מתחילה להתבהר והתהליך הופך לקל, פשוט ונעים יותר.

מטבח. ShutterStock
עיצוב סביבת המגורים לא חייב להיתפש כבור בלי תחתית/ShutterStock

שליב רביעי: טאץ' אישי

לעצב את הבית בעשר אצבעות זו משימה מאתגרת מכל הבחינות, אך יחד עם זאת היא גם עומדת בסימן של הגשמת חלומות. בשלב זה, אחרי שכבר כמעט הכל רשום, מתוכנן ומדוד - אפשר לתת ביטוי לחלומות והחשקים. אין הכוונה להתפרעות מוחלטת, אלא לתעוזה הנאחזת במציאות ובגבולות הטעם הטוב. דוגמאות לכך יש בשפע. ככמות החלומות כן העיצובים, וכאן מן הראוי לציין שחנויות העיצוב (בארץ ובעולם) בהחלט נותנות את האפשרות לביצוע, או אם תרצו - הגשמת החלום. למקרה שבו לא תמצאו על המדף או בחדר התצוגה את אשר חיפשתם, תוכלו תמיד לבקש את העיצוב האמור בהזמנה אישית. רוב החנויות עושות את השירות הזה היום. ולא, לא מדובר בחנויות לעשירון העליון בלבד.

שלב חמישי: חישוב עלויות

מדובר בשלב החשוב ביותר בתכנון הבית: חישוב עלויות כלכליות. כידוע, מדובר בהשקעה הגדולה ביותר בחיינו. עיצוב סביבת המגורים לא חייב להיתפש בגדר של "בור ללא תחתית", כפי שנהוג לחשוב. כי כשמחשבים את העלויות מראש ומקפידים על השוואות מחירים, מוותרים על הפריטים הגרנדיוזיים ונצמדים לפרוגרמה הראשונית - אפשר לעמוד בקלות במשימה. בראש סדר העלויות אסור לפספס את ההשקעה בריצוף, בקירות הכוללים ניווט של חשמל, תקשורת, אינסטלציה, מיזוג, צבע ומטבח. עליהם מלבישים את כל התפאורה, הצבעים, החומרים והמרקמים.

לאתר שבוע העיצוב ולהרשמה יש ללחוץ כאן

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הבניה הישראלי
  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully