וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תאירו את הבית בצורה מושלמת

1.2.2016 / 12:25

כדי לבחור תאורה לסביבת המגורים יש להבין תחילה את מה היא אמורה לשרת. לכל חדר בבית פונקציונליות ומראה שונים ומכאן, גם צורת התאורה שיש להתאים להם

תאורת רצפה. ShutterStock
ביכולתה של תאורה נכונה לחולל פלאים בסביבת המגורים/ShutterStock

תאורה על פי רוב מלווה פונקציונליות מסוימת. השאלה הנשאלת לפני כל רכישה של גוף תאורה היא: למה מיועדת התאורה? כשתאורה מיועדת לקריאה, לעבודה בחדר העבודה, או לבישול במטבח היא תיכנס לקטגוריית הפונקציונליות ואילו כל השאר לקטגוריית הדקורציה. ביכולתה של תאורה נכונה לחולל פלאים בסביבת המגורים. חלק מהפלאים כוללים אשליה של גודל. אך רגע לפני שקופצים לחנות הסמוכה במרוץ אחר המנורה, חשוב להבין מה יש לשוק להציע.

צורות התאורה רבות אך ישנן ארבע פופולאריות:
נורת ליבון - תעניק לכם כ-1,000 שעות בערה. היא חמה וזולה. עם תמסורת צבע טובה המחקה את אור השמש.
הלוגן – נורת זכוכית שמעניקה כ-2,000 שעות בערה ועל פי רוב, החברות שמייצרות אותה הן אירופאיות. יש לה תמסורת צבע טובה, יחסית יקרה אך מומלצת בעיקר לתקרות מעל 3.5 מ'.
פלורוסנט – תאורה זולה, נגישה ומידית. נפוצה בעיקר במקומות ציבוריים. הגוון הצהוב של המנורה יותר מוצלח מהגוון הלבן כיוון שהוא מעניק 8,000 שעות בערה. יש לקחת בחשבון שהוא איננו כולל דימר, ויתאים במיוחד למטבחים.
לד- מדובר בנורה שאיננה מעניקה תמסורת צבע נכונה. זהו אור אווירתי, עם טרנספומטור המעניק 100 אלף שעות בערה. יש לקחת בחשבון שלא מדובר במוצר זול.

תאורה בחדר השינה

במקרים של חללים קטנים רצוי "לזרוק" נתזים של אור כדי ליצור אשליה של חלל גדול יותר. ספוטים (בתקרה, בקירות או ברצפה), גופי תאורה שולחניים בנישות, או על שולחנות צד יבצעו את המשימה האמורה בצורה המושלמת. יש לזכור שתאורה חדה, ברורה וחזקה המציגה את החדר כפי שהוא במציאות, לא רק שפחות נוחה בעין היא גם חושפת את המציאות, שלא תמיד מעוניינים בה.

תאורה בחדר הרחצה – מאחר והתאורה צריכה ללוות פונקציה, אין טעם לתלות תאורה באמצע התקרה של חדר הרחצה, כיוון שהיא לא משרתת שום מטרה. יש למקם תאורה ליד המראה עם תמסורת צבע טובה וחמה וליד האסלה לטובת הקוראים.

בדומה לחדר הרחצה, גם בחדר השינה אין צורך ממשי במנורת תקרה באמצע החדר. יש למצוא את הציר הפעיל ביותר בחדר השינה ומעליו לתלות את התאורה המרכזית או לחילופין להשתמש בשורה של ספוטים נעימים. בנוסף, אם אתם אוהבים לקרוא לפני השינה, מומלץ לחשוב על מנורות קריאה סמוכות למיטה, צמודות קיר או שולחניות שיונחו על שידות הצד. וכדי להבדיל את חדר השינה האינטימי שלכם משאר החדרים בבית, פנקו את עצמכם בתאורה אווירתית, זימתית, שתשלים את התפאורה הכללית של החדר. תמסורת הצבע בחדר הזה מוכרחה להיות צהובה, המשדרת רכות, ואם בחרתם לשלב כמה לדים השתמשו באדום, כתום או ורוד- מג'נטה. בחדרי שינה שכוללים חדרי ארונות – לא לשכוח לשלב גם באזור הזה תאורה שתסייע לכם לבחור את הבגד המבוקש.

תאורה לבית. ShutterStock
יש לבחור בתאורה שמציפה את המטבח באופן שווה/ShutterStock

תאורה בחדר הילדים

בדומה לחדר השינה של המבוגרים, גם בחדר הילדים מיותר לקבוע תאורה במרכז החדר. יש להבין תחילה מהו האזור שבו נמצאים הכי הרבה זמן ולפיכך, לקבע את התאורה הראשית. יש להימנע מתאורה אופנתית. כידוע אופנות הילדים משתנות בתדירות גבוהה ואם אתם לא רוצים למצוא עצמכם קונים כל שנה תאורה כדי להשתמש בחדר האמור בתאורה קלאסית שעברה את תהפוכות האופנה המשתנה. העדיפות העליונה בחדר הילדים הינה תאורה שקועה בתקרת גבס או בתקרת בטון.

תאורה במבואה לבית

האזור הקטן שיוצר חיץ בין החוץ לפנים ומעניק מעין זמן "הפשרה" ליוצאים ולנכנסים, מצריך אף הוא תאורה מיוחדת. כאן מדובר בתאורה אווירתית ודקורטיבית חד משמעית. זכרו כי באזור הזה לא קוראים ספר ולא חותכים סלט, אלא שמים את המעיל או מברכים לשלום את האורחים. יש להימנע משימוש בשורת ספוטים לאורך התקרה באזור המבואה שעלול ליצור מראה של מסדרון ארוך ומעייף.

לאתר שבוע העיצוב ולהרשמה לחצו כאן

תאורה במטבח

כאן מדובר בתאורה שהיא חד משמעית פונקציונאלית. אף אחד לא יושב במטבח ונח להנאתו או קורא לו ספר עם שמיכה נעימה. יש לבחור בתאורה שמציפה את משטח העבודה בצורה שווה שתאפשר לנו לעבוד במטבח בצורה נוחה ושפויה. אם בחרתם בפלורסנט יש לבחור בגוון הצהוב ולא הלבן הרגיל, מאחר והוא מעניק תמסורת צבע מצוינת למטרה זאת או הלוגן, אלא שהאחרונה חמה ויקרה.

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הבניה הישראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully