וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליונר שרוצה לבנות בריכה ליד הים ברחוב היקר בארץ

10.1.2016 / 14:06

מיליונר צרפתי שרכש ב-2011 שני מגרשים צמודים ברחוב הכי יקר בהרצליה רוצה לאחד אותם, להרוס את המבנים שעליהם, ולהקים במקומם מבנה חדש שכולל בריכת שחייה שתשקיף מהמצוק לים. בעבר דחתה העירייה בקשות לאיחוד, בטענה כי הגישה הציבורית לחוף עלולה להיפגע

צוק הרצליה. ניב אהרונסון
הצוק בהרצליה/ניב אהרונסון

ז'אן דה גינזבורג, מדען יהודי-צרפתי העוסק בתחום הסרטן, שרכש בשנת 2011 שני מגרשים ברחוב גלי תכלת בהרצליה – רחוב שהוגדר לא פעם כרחוב היקר בישראל – בסכום של כ-135 מיליון שקל מבקש לאחד את החלקות שרכש ולהרוס את המבנים בהן לטובת הקמתו של נכס אחד חדש. הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (ולנת"ע) צפויה לדון בבקשה השבוע – ובמרכזה בתוכנית הקמתה של בריכת שחייה בנכס העתידי – שצפויה להיות ממוקמת כמה עשרות מטרים בלבד מקו המים.

הוולנת"ע תדון בתוכנית השבוע, מאחר שהשטח שעליו ממוקמים המגרשים, בסמוך למצוק ועל רצועת החוף של הרצליה, מוגדר כשטח ציבורי פתוח במסגרת תמ"א 13 (תוכנית המתאר לסביבה החופית) – באופן שמגביל את הבנייה החדשה בו. בעבר התנגדה עיריית הרצליה לאיחוד המגרשים והציבה תנאים להקמת הבריכה – במטרה לוודא כי היא אינה פוגעת במצוק ואינה מסכנת את משתמשיה.

צוק הרצליה. ניב אהרונסון
מבט על המצוק בהרצליה/ניב אהרונסון
בית הרצליה. ניב אהרונסון
רחוב גלי תכלת בהרצליה/ניב אהרונסון
בית הרצליה. ניב אהרונסון
רחוב גלי תכלת בהרצליה/ניב אהרונסון

"תוכנית איחוד המגרשים היא תוכנית שכבר סורבה על ידינו בעבר, על רקע מדיניות עירונית מוצהרת, מימים ימימה, לפיה רחוב גלי תכלת בעיר הינו הקו האחרון לחוף הים בהרצליה והגישה הציבורית אליו עלולה להיפגע במקרים של איחוד חלקות – והקמת נכסים שיחסמו את הגישה והנוף בו", הסביר בשיחה עם וואלה! מהנדס עיריית הרצליה, מייק סקה, מהנדס עיריית הרצליה.

שני המגרשים, הממוקמים ברחוב גלי תכלת 60 וגלי תכלת 62 בהרצליה, נרכשו כשתי עסקאות נפרדות בשני מועדים שונים. את הראשון (גלי תכלת 60) רכש גינזבורג מהאוליגרך לאוניד נבזלין בשנת 2011 תמורת סכום של כ-68 מיליון שקל. נבזלין עצמו רכש את הבית מז'קלין הרציקוביץ', אימו של לוני הרציקוביץ' בשנת 2009 תמורת סכום הנמוך בכ-15 מיליון שקל. במגרש זה קיים כיום מבנה בן 5 חדרים בשטח מוערך של כ-400 מ"ר בנוי. המגרש השני נרכש על ידי דה גינזבורג באותה שנה, עבור סכום של כ-67 מיליון שקל.

כאמור, לאחר רכישת המגרשים החל בעל הקרקע לקדם במקום תוכנית לאיחודם, אולם נוכח התנגדותה העיקשת של העירייה, נכנסו הצדדים להליך גישור שבסופו התקבלה פשרה. במסגרת הפשרה הוחלט לאפשר לבעל הקרקע במקום לבנות עד גבול המגרשים (קו האפס) ובכך להימנע מהצורך באיחוד חלקות ובשינוי מדיניות העירייה. עם זאת, לאחר החלטת הפשרה בין הצדדים, הגישו נציגי בעל הקרקע בקשה לבניית בריכת שחיה במקום, במרחק של כמה עשרות מטרים מקו המצוק, וכעת צפויה הוולנת"ע לדון בתוכנית ולהחליט האם לאשרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully