וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושג הסכם להצלת חוף פלמחים

7.1.2016 / 18:29

משרדי האוצר והגנת הסביבה הודיעו כי הושג מתווה להצלת חוף פלמחים והשארתו בידי הציבור

חוף פלמחים, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
חוף פלמחים/ראובן קסטרו

השר להגנת הסביבה, אבי גבאי ושר האוצר, משה כחלון, הגיעו יחד לפתרון שישאיר את חוף פלמחים פתוח לציבור.

על פי הסיכום שנקבע היום (ה') רשות הטבע והגנים, שתכריז על החוף כגן לאומי, תיתן שיפוי לוועדה המקומית. המשרד להגנת הסביבה, משרד האוצר, רמ"י והקרן לשטחים פתוחים יגבו את הרשות אם ויהיה צורך במימוש השיפוי.

יזמי כפר הנופש בפלמחים טרם פוצו: המאבק יחזור?

השר גבאי:"חופי הים שייכים לציבור. אני שמח שבעזרת שר האוצר, משה כחלון, הצלחנו להגיע לפתרון שישאיר את חוף פלמחים בידי הציבור".

חוף פלמחים. צילום: דב גרינבלט, מערכת וואלה! NEWS
חוף פלמחים/מערכת וואלה! NEWS, צילום: דב גרינבלט

מאבק סביבתי שנמשך שנים

בשנת 2004 זכו פיני מלכה ואופיר אשר, בעלי החברות מעוז דניאל ואוולון במכרז רשות מקרקעי ישראל על הקרקע, בה תכננו להקים כפר נופש ברצועת החוף. עם זאת, בעקבות מאבק סביבתי שפרץ סביב התוכנית ודו"ח חריף שפירסם מבקר המדינה דאז מיכה לינדנשטראוס ומצא כי נפלו פגמים בתכנית, הושגה התערבותם של השר להגנת הסביבה דאז, גלעד ארדן, וגם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהודיע בזמנו כי הוא תומך בהשארת החוף לציבור.

בדו"ח מבקר המדינה, שפורסם בנובמבר 2009, נקבע בין השאר כי הסכום המבוקש למכירת הקרקע היה נמוך בעשרות אחוזים ממחיר השוק, כי משרד התיירות מודר מההליך, כי אישורי בנייה במקום ניתנו שלא לפי החוק ולוחות הזמנים להקמת הפרויקט היו לא ריאליים.

בדצמבר 2014, החליטה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכז, ביוזמת רשות הטבע והגנים, להפקיד תכנית אשר משנה את ייעוד השטח מכפר נופש לגן לאומי. בהחלטה זו, קבעה הוועדה כי על המדינה להמציא כתב שיפוי. התוכנית אושרה בהמשך גם במאי 2015, בוועדת המשנה של המועצה הארצית (הוולנת"ע) – אך מאז ועד היום לא מצאה המדינה מקורות מימון לפיצוי היזמים.

לקראת דיון בוועדה המחוזית מחוז מרכז שאמור היה להתקיים ביום ראשון פנו שלושה ארגוני סביבה – החברה להגנת הטבע, אדם, טבע ודין ומגמה ירוקה - לשר האוצר, משה כחלון, בבקשה לפצות את היזם כדי שתקודם התכנית לגן לאומי. ההודעה של משרדי האוצר והגנת הסביבה מבשרת על מציאת פתרון והשבת החוף לציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully