וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לסכסוך: גינדי התחייבה לתקן ליקויי הבנייה בשרונה

שלומית צור

3.1.2016 / 15:37

הסכסוך בין גינדי החזקות לדיירים שרכשו את הדירות במגדלי שרונה בתל אביב קרוב לסיום, לאחר שגינדי העמידה ערבות של 10 מיליון שקל

פרויקט גינדי שרונה. ניב אהרונסון
פרויקט גינדי שרונה/ניב אהרונסון

האם הסכסוך המתוקשר בין רוכשי הדירות בפרויקט שרונה בתל אביב לבין חברת גינדי החזקות עומד בפני סיום? ל"גלובס" נודע, כי הדיירים וחברת גינדי הגיעו בשבוע האחרון להסכמות לפיהן גינדי תיקח על עצמה את תיקון הליקויים שעליהם הסכימו הצדדים. על מנת לגבות את הבטחתה, הפקידה החברה בנאמנות ערבות אוטונומית בסך 10 מיליון שקל.

בשל משבר האמון שנוצר בין הצדדים עם אכלוס הפרויקט, נועדה הערבות להבטיח מצב שבו במידה וגינדי לא תעמוד בהתחייבויותיה, יוכלו הדיירים לחלט אותה על מנת לבצע את העבודות בעצמם. יש לציין, כי לגובה הערבות אין כל קשר לסכום העבודות המוערך שיש לבצע לשם תיקון הליקויים. בגזרת גינדי החזקות טוענים כי הסכום הסופי יהיה נמוך בהרבה ויעמוד על מיליונים בודדים, בעוד בגזרת הדיירים טוענים כי הסכום גבוה יותר.

עוד 3 מגדלים יקומו בקרוב

גינדי החזקות רכשה במפתיע את הקרקע להקמת המגדלים במתחם שרונה עוד בספטמבר 2009, לאחר שכבר הודיעה שלא תיגש למכרז. החברה הציעה 436.5 מיליון שקל עבור הקרקע, סכום שנראה באותם ימים מופרך לחלוטין. התוכנית במקום כללה זכויות ל-324 דירות - 108 דירות בכל מגדל, וכן שטחי משרדים ומסחר בשטח כולל של 65 אלף מ"ר (ושטחי חנייה בהיקף של 40 אלף מ"ר).

אגב, בצמוד לשלושת המגדלים של גינדי, על השטח בו יושבת רשות השידור, יקומו בשנים הקרובות שלושה מגדלים עם זכויות בנייה דומות, במכרז שצפוי להיסגר בחודש הקרוב.

חני נחמיאס עלתה ברגל לקומה 27

הסכסוך בין הדיירים לגינדי החזקות, החל עוד טרם אכלוס הפרויקט, על רקע התוכניות להקמת מתחם אוכל, שרונה מרקט, למרגלות המגדלים. הסכסוך צבר תאוצה עם אכלוס הפרויקט לפני מספר חודשים, אז העלו הדיירים טענות גם לליקויי בנייה באגף המגורים של הפרויקט ואף לנזקים שגורם להם השוק הפועל במתחם.

חשוב להדגיש שגינדי היא היזמית של הפרויקט (שגם אחראית לפי חוק מול הדיירים לתיקון הליקויים ולתקפת הבדק), אולם מי שהקימה בפועל את המגדלים היא חברת דניה סיבוס, מקבוצת אפריקה ישראל.

הסכסוך שהתנהל מול הדיירים לגינדי הפך די מהר לקמפיין מתוקשר, שאותו ניהל עבור הדיירים משרד רונן צור תקשורת ואסטרטגיה, ובראשו עמדה גם השחקנית ודיירת הפרויקט חני נחמיאס, שסיפרה בין השאר כי בשל ליקויים במעלית המגדל, היא נאלצת לטפס במדרגות לדירתה שבקומה ה-27 של המגדל.

גם עורכי הדין שייצגו את הדיירים, עו"ד אבי שרף ועו"ד גבריאל ספרן, איימו כי במידה והליקויים לא יתוקנו יפעלו הדיירים למינוי כונס נכסים ואף לסגירת שרונה מרקט.

עוד באותו נושא

דיירי שרונה מרקט: "גינדי מתעלמים ממנו"

לכתבה המלאה

המו"מ עם עזריאלי הופסק

במקביל לסכסוך ולאיומים מצידם של הדיירים, התפוצץ בשבועות האחרונים משא ומתן בין גינדי לקבוצת עזריאלי לרכישת מתחם שרונה מרקט בסכום של חצי מיליארד שקל.

יצויין כי בתחילת הסכסוך ניכר ניתוק חריף בין גינדי לדיירים, שנראה רחוק מהגעה להסכמות. כעת נראה, כי הסכסוך עומד בנקודת ציון שעשויה להביא לסיומו. במידה וגינדי תתקן את הליקויים בפרויקט, ניתן להעריך כי הדיירים יוותרו על תלונותיהם כלפי החברה. מגינדי החזקות נמסר כי "החברה העמידה ערבות אוטונומית בהיקף של 10 מיליון שקל, אשר ממחישה את מחויבותה לפקח על ביצוע כל תיקון שיידרש ככל שיידרש מהקבלן המבצע של הפרויקט דניה סיבוס או מיועצי הפרויקט".

בחסרה הדגישו כי הסכום שנקבע, בסך 10 מיליון שקל, "הינו בהתאם לבקשת הדיירים, ועל פי חוות דעת מעודכנות שבידי החברה בוצעו זה מכבר כל התיקונים שנידרשו. עם זאת, החברה מצאה לנכון להיעתר לבקשה זו של רוכשי הדירות כאות של אמון בצוות היועצים והקבלן המבצע של הפרוייקט".

משרד רונן צור תקשורת ואסטרטגיה המייצג את נציגות הדיירים סירב להגיב לידיעה.

אחת השאלות המסקנות לאחר תום הסכסוך ותיקון הליקויים, נוגעת להמשך הפעלת וניהול שרונה מרקט. גינדי החזקות הודיעה עם סיום המשא ומתן עם עזריאלי כי החליטה בשלב זה שלא למכור את המתחם המסחרי, אך במידה והסכסוך אכן לסיומו, תעמוד מכירת המתחם למבחן נוסף, שכן על פי הערכות לגינדי החזקות, המתמחה ביזום פרויקטי מגורים ברחבי הארץ ולא בנדל"ן מניב, אין אינטרס להחזיק במתחם המסחרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully