וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט בוחן את האפשרות לפטר את יו"ר עמידר

31.12.2015 / 8:40

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט אף ניסח טיוטת מכתב שיועד ליועץ המשפטי לממשלה בעקבות טענותיו כי יצחק לקס פועל להפריט את חברת עמידר לשם מיקסום רווחים ועל חשבון הדיירים

משה כחלון ויואב גלנט בכפר המכבייה, מפלגה "כולנו", ינואר 2015. ראובן קסטרו
יואב גלנט/ראובן קסטרו

הביקורת החריפה של שר השיכון והבינוי, יואב גלנט, נגד מהלכיה האחרונים של חברת עמידר - עולה מדרגה. גלנט בוחן את האפשרות לפטר בימים הקרובים את יו"ר החברה הממשלתית, יצחק לקס, שלטענתו מוביל מהלכים מרחיקי לכת להפרטת הדיור הציבורי - ללא תיאום עמו.

מבדיקת וואלה! עולה כי הכוונה לפטר את יו"ר עמידר אף תועדה במכתב שיועד ליועץ המשפטי לממשלה. עם זאת, לטענת גורמים בסביבתו של השר גלנט - מדובר בטיוטה שלא אושרה ואינה צפויה להביא לפיטורי לקס.

כזכור, בתקופה האחרונה התבטא גלנט בפומבי נגד מהלכי החברה, כולל שליחת מכתב לראש רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב, בו הביע את התנגדותו לשינוי הסיווג של חברת עמידר - לחברה עסקית - מהלך שלטענתו יוביל להעלאת שכר בכירי החברה ולהפרטת הדיור הציבורי. גלנט טוען מזה תקופה ארוכה כי תוכניתה של חברת עמידר להעברת בעלות הדירות על שמה, מיועדת למיקסום רווחי החברה על חשבון זכאי הדיור הציבורי.

בחברת עמידר טענו לעומת זאת כי מהלכי החברה לשינוי סיווגה מבוצע בתיאום ובהובלת רשות החברות הממשלתיות. עוד ציינו כי עמידר הינה החברה הממשלתית היחידה כיום שאינה מסווגת בסיווג עסקי כלשהו. חברות אחרת בתחום הדיור, דוגמת החברה הממשלתית דירה להשכיר, מסווגות כבר בסיווג עסקי ואילו עמידר נותרה החברה היחידה שסיווגה טרם עודכן.

כאמור בסביבתו של השר גלנט הכחישו כי בכוונת השר לפטר את יו"ר עמידר.

מדירקטוריון חברת עמידר נמסר בתגובה כי "הדירקטוריון והעומד בראשו פועלים אך ורק לטובת החברה ליישום החלטות הממשלה ולא יגררו למאבק תקשורתי מול מי משרי הממשלה. ברצוננו לציין כי מכתב זה טרם הגיע לידנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully