וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא גרים בדירה? הארנונה שתשלמו בירושלים תוכפל

30.12.2015 / 11:14

בשורות רעות ל-9,000 בעלי דירות רפאים בירושלים: העירייה תכפיל את תשלומי הארנונה על דירות שאיש לא גר בהן בניסיון לעודד בעלי הנכסים להשכיר אותן ולהקל על מצוקת הדיור לצעירים. ברקת: "המהלך יובל להוזלת מחירי השכירות בעיר"

ברקת: ירידה משמעותית בהפרות הסדר בירושלים. עומר מירון
ניר ברקת/עומר מירון

עיריית ירושלים תתחיל בשנת 2016 לגבות ארנונה כפולה מבעלי דירות ריקות בעיר – מרביתם תושבי חוץ. זאת, לאחר שהמהלך אושר על ידי שרי האוצר והפנים. על פי ההערכות, בירושלים יש כיום כ-9,000 דירות העומדות ריקות במהלך רוב תקופת השנה, ומוגדרות על ידי העירייה כ"דירות רפאים".

הכפלת הארנונה לדירות הרפאים בבירה אושרה על ידי מועצת העיר לפני כחמש שנים וכעת מיושמת במסגרת מודל שיזם ראש העיר ניר ברקת, שמטרתו לעודד את בעלי הדירות להשכירן ולהגדיל את היצע הדירות בעיר לטובת צעירים ומשפחות צעירות. בעירייה הבהירו כי כספי הארנונה הכפולים שייגבו מדירות הרפאים ישמשו לקידום דיור מוזל לצעירים ומשפחות צעירות בעיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חגיגות לשנה החדשה בעיר הבירה/מערכת וואלה!, צילום מסך

איסוף מידע על דירות ריקות בבעלות תושבי חוץ

הארנונה בירושלים נחשבת לאחת הגבוהות בארץ ואולם התעריף שייגבה כעת מדירת רפאים יעמוד על 223.56 שקל למ"ר- כפול מהתעריף הגבוה ביותר לדירות מגורים בעיר.

בעירייה ציינו כי המהלך מגיע על רקע עבודה שבוצעה בעירייה לפני כשש שנים, בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים, אז הוקם צוות לאיסוף מידע אודות דירות ריקות בבעלות תושבי חוץ. במסגרת מהלך זה קיבלו בעלי הדירות פנייה בכתב מראש העיר בבקשה שישכירו את דירותיהן לטובת האוכלוסייה הצעירה בעיר ובנוסף נבחרו שש חברות ניהול הפועלות באופן ישיר מול בעלי הדירות במטרה להשכירן.

"הכפלת הארנונה לדירות הרפאים מהווה כלי חשוב להוספת אלפי דירות למשפחות צעירות בירושלים. הצעירים הם החמצן של העיר ירושלים ואנו פועלים כל העת למשוך צעירים ומשפחות צעירות לעיר. הכנסת אלפי דירות רפאים לשוק, תגדיל באופן דרמטי את היצע הדירות להשכרה לצעירים, וכן תביא להורדת מחירי השכירות בעיר", ציין ברקת.

סגן ראש עיריית ירושלים, עופר ברקוביץ', אמר: "מדובר בהבטחת בחירות שלנו ואני שמח שיכולנו לעמוד בה. את כספי הארנונה שייכנסו כתוצאה מההכפלה ננצל כדי לייצר פתרונות דיור בר השגה לתושבי ירושלים. הצעד הזה הוא צעד אחד מתוך מכלול של צעדים שאנו מקדמים בתחום, חוק לקיצור תקופת הפטור מארנונה על נכסים נטושים, קידום פרויקטים של דיור מושכר ארוך טווח התחדשות עירונית ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully