וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היעד בהרצליה: לצופף ולהכפיל את מספר הדירות והתושבים

29.12.2015 / 14:04

תוכנית המתאר של הרצליה, שהופקדה השבוע על ידי הוועדה המחוזית ת"א, קובעת יעד אוכלוסייה של 200 אלף תושבים ותוספת של 45 אלף יחידות דיור. המשמעות: הכפלת השטח הבנוי ומספר התושבים בעיר עד לשנת 2030

אתר בנייה. ShutterStock
אתר בנייה/ShutterStock

תוכנית המתאר של הרצליה בדרך לאישור סופי: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בתל אביב החליטה על הפקדת התוכנית, במסגרתה שורטט עתידה התכנוני כעיר בת כ-200 אלף תושבים בשנת 2030 - כפול ממספר התושבים המתגוררים בה כיום. תוכנית המתאר החדשה מתייחסת לשטח השיפוט של העיר שגודלו כ-23 אלף דונם ומבקשת לצופף את הבנייה בעיר, בין השאר באמצעות פרויקטי התחדשות עירונית – ולאפשר את בנייתן של עוד כ-45 אלף יחידות דיור, נוסף על 42 אלף יחידות הדיור הנוכחיות (כ-33 אלף בנויות, השאר מאושרות לבנייה).

אוכלוסיית העיר מונה כיום כ- 90,000 תושבים ואולם היעד הוא כאמור להכפיל את האוכלוסיה, על מנת לענות על הביקושים העתידיים לעיר בשנת 2030. על פי החלטת הוועדה המחוזית, מגמת הציפוף בתוכנית המתאר החדשה תספק מענה לניצול יעיל יותר של עתודות הקרקע הפנויות בעיר – בעיקר בשכונות החדשות: צפון הרצליה, דרום מערב– חוף התכלת וכן באמצעות ציפוף המרקם הבנוי בתכניות התחדשות עירונית במרכז העיר.

כיום יש בהרצליה כ- 1.129 מיליון מ"ר תעסוקה וכ-30,000 מועסקים, מתוך סך של 2.4 מיליון מ"ר שטחים מאושרים. התוכנית מציעה להגדיל את שטחי התעסוקה בעוד כ-1.7 מיליון מ"ר במטרה לשמור על תמהיל שיאפשר המשך מתן שירותים ראויים לתושבים. התוכנית קובעת כי ישמר היחס בין התכניות המקודמות עבור תעסוקה לאלה המקודמות עבור מגורים. כמו כן, התכנית קובעת כ-1,000 דונם חדשים לטובת מבני ציבור ותוספת של כ- 380,000 מ"ר מלונאות (כך שסך שטחי המלונות בעיר יעמוד על כ- 520,000 מ"ר).

על פי התוכנית, עיקר הבנייה החדשה למגורים תהיה בשולי העיר בשכונות חדשות בעלות עתודות קרקע מאד גדולות (אפולוניה, חוף התכלת וצפון העיר) וכן כתוצאה מהתחדשות וציפוף המרקם העירוני הקיים, לצד יצירת רצף בנייה בתוך חלקי העיר. בתוכנית ישנו דגש על אזור חוף הים וכן על העצמת מעמדה של הרצליה בתחום התעסוקה. התכנית חלה על כל שטח השיפוט של הרצליה כ 23,000 דונם.

הרצליה איננה העיר היחידה המקדמת בימים אלה את תוכנית המתאר שלה במחוז. בתקופה האחרונה אושרה תוכנית המתאר של תל אביב ותוכניותיהן של ערים נוספות דוגמת חולון ובני ברק מקודמות אף הן. תכניות המתאר של אור יהודה, בת ים ורמת השרון מצויות בימים אלה בסוף הכנתן ולקראת המלצת הוועדה המקומית להפקדתן. תכניות גבעתיים והעיר אזור מצויות בתחילת הכנה, ואילו קריית אונו ורמת גן יחלו בתכנון בשנת 2016.

  • עוד באותו נושא:
  • הרצליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully