וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בגלל קבוצות הרכישה מחיר הנדל"ן ימשיכו לעלות"

30.12.2015 / 9:04

יזם הנדל"ן חנן מור תוקף את קבוצות הרכישה, ותולה גם בהן את האחריות להמשך עליית המחירים בשוק הדיור. ראיון אישי עם טייס חיל האוויר לשעבר, שאחראי על הקמת 2,000 דירות

עריכה: ניר חן
סדרת ראיונות בכירי הנדל"ן- יעל דראל מראיינת את חנן מור. מערכת וואלה!
סדרת ראיונות בכירי הנדל"ן- יעל דראל מראיינת את חנן מור/מערכת וואלה!

חנן מור, יו"ר קבוצת חנן מור, תקף בראיון עם וואלה!news את מכרזי מחיר למשתכן ואת קבוצות הרכישה הפועלות בשוק, והעריך כי בשנה הקרובה לא תהיה ירידת מחירים בשוק הדיור. "מכרזי 'מחיר למשתכן' הם אתגר מבחינת היזם, כי מתחייבים כבר היום על המחיר הסופי של הדירה, והרבה דברים יכולים להשתנות בשלוש השנים שיחלפו עד לביצוע. היזם לוקח על עצמו את כל הסיכונים עם מחירים 'סגורים' שאין לו כל אפשרות לתקן בהמשך".

מור התייחס בראיון למשך בנייתן של דירות חדשות בשוק ואמר כי זמן הבנייה הוכפל בשנים האחרונות: "בשנת 2006 בניתי בניינים של 8 קומות ב-14 חודשים, היום בניית אותו בניין נמשכת 24 עד 30 חודשים וזו תקלה גדולה מאוד כי זה מאריך את הבנייה ומייקר את העלויות לרוכשי הדירות", אמר.
בהתייחס לשאלת אחריותם של היזמים והקבלנים למחירי הדיור, תקף מור את קבוצות הרכישה שפועלות בשוק ואמר: "מי שמעלה מחירים ומגלגל סיכונים לרוכשי הדירות הן קבוצות הרכישה, ככה לא בונים בניין".

קבוצת חנן מור, חברת בנייה ציבורית שהוקמה לפני כעשור, בנתה עד היום כ-2,000 יחידות דיור ברחבי הארץ והיא מזוהה מאוד עם תחום הבנייה הירוקה. אחד המוקדים המרכזיים שבהם בונה הקבוצה בשנה האחרונה היא העיר החדשה חריש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully