וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באזורים אלה תרכוש המדינה דירות לצורך השכרה

28.12.2015 / 12:34

חברת "דירה להשכיר" מבקשת לרכוש מיזמים בנייני מגורים בשלמותם, לטובת הפיכתם לפרויקטי דיור להשכרה לטווח ארוך. על פי התוכנית, הבניינים יעברו לאחר אכלוסם לידי גופים מוסדיים כנכסים מניבים. בשלב זה מחפשת החברה לרכוש בניינים רק באזורי הביקוש

עוזי לוי דירה להשכיר. עופר חן,
עוזי לוי/עופר חן

החברה הממשלתית "דירה להשכיר", מוציאה לדרך את תוכנית "השכר ומהר": החברה פרסמה קול קורא לחברות הקבלניות המובילות בשוק במטרה לרכוש מהן בניינים ופרויקטי מגורים בשלמותם - או לחילופין לרכוש מגרשים המצויים בשלבי הוצאת היתר בנייה, במטרה לקדם בהם הקמה מהירה של פרויקטים בשכירות ארוכת טווח. תוכנית זו מיועדת לקדם במהירות את הקמתן של אלפי יחידות דיור בשכירות ועל פי התוכנית, לאחר הקמת הפרויקטים ואכלוסם, הם יועברו לגופים מוסדיים, שישקיעו בהם כנכסים מניבים. על פי ההערכות, הראל והפניקס כבר הביעו עניין בלקיחת חלק במהלך.

פרויקט "השכר ומהר" צפוי על פי המהלך הנוכחי לצאת לדרך בשלושה אזורים בלבד: האזור הראשון הוא אזור פתח תקווה, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה. האזור השני הוא אזור חדרה, נתניה וכפר יונה והאזור השלישי הוא אזור רחובות, ראשון לציון, באר יעקב ובת ים. על פי התוכנית, החברה מעוניינת לרכוש פרויקטים בהיקף מתוכנן של בין 80-120 יחידות דיור, שנבנים על קרקע שבה התב"ע מאושרת ואין מגבלות או חסמים להוצאת היתר בנייה, במידה ולא הוצא. כמו כן מתעניינת החברה ברכישת בניינים קיימים בהיקף משוער של כ-15,000 מ"ר בנוי.

מהלך זה אושר עוד בממשלה הקודמת, אך אומץ על ידי קבינט הדיור במטרה להגיע בסופו של דבר לבנייתן של כ-2,000 יחידות דיור להשכרה. התקציב שהממשלה העמידה להון העצמי הוא של 400 מיליון שקל, בשתי פעימות - והיתרה צפויה להגיע ממימון מוסדי או בנקאי.

בשיחה עם וואלה! אמר מנכ"ל החברה, עוזי לוי, כי "על פי ההערכות, יזם שמחזיק קרקע באור עקיבא למשל, מקום שבו יתפרסמו מכרזי מחיר למשתכן – ירצה ללכת על מהלך כזה. במקום להיות חשוף לסיכוני שוק, הוא יכול למכור את כל הדירות ולהפוך להיות קבלן מבצע. הוא משתחרר מהסיכון כי גורם ממשלתי קונה ממנו את כל הפרויקט. הממשלה מצידה, תצפה להנחת כמות מצד היזמים – וכמובן שהפרויקט כולו חייב להיות כלכלי לכל הצדדים".

בחברה הדגישו כי מדובר בפרויקטים שלא נמכרו או הושכרו לגורם נוסף, זאת במטרה לשווק אותם כפרויקטים לשכירות ארוכת טווח, לפרק זמן קבוע. כאמור, לאחר הקמתם ואיכלוסם, הפרויקטים יועברו לגופים מוסדיים, כנכסים מניבים.

לוי העריך בנוסף כי "התכנית תגדיל באופן משמעותי את ההיצע לשכירות ארוכת טווח באזורי הביקוש, כך שנוכל לקדם מוצר נוסף לשוק הדיור – דירות לשכירות ארוכת טווח במחיר מפוקח ובסטנדרטים גבוהים, והכל במטרה להקל על מצוקת הדיור ולתת לשוכרים עוד כלים ואלטרנטיבה לשוק הדיור 'הרותח'".

לוי ציין כי תוכנית זו מהווה אפיק נוסף במקביל לפעילויות אחרות המבוצעות בחברה, לצורך הגדלת היצע הדירות להשכרה, כמו הפרויקטים הנבנים בימים אלה בחיפה, הרצליה, רמת השרון ופרויקט הגדנ"ע בתל אביב שהזוכה בו יוכרז בשבועות הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully