וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10,000 יחידות דיור יוקמו בקריית גת – רק 10% דירות להשכרה

22.12.2015 / 12:30

רובע חדש בקריית גת, שיכלול כ-10,000 יחידות דיור במערב העיר, צפוי להביא בעתיד להכפלת אוכלוסייתה של העיר. עם זאת, על פי התוכנית רק 10% מהדירות החדשות תהיינה מיועדות להשכרה, במקום כ-30% כפי שקובע היעד הממשלתי. התוכנית טרם אושרה סופית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמיה של הרובע המתוכנן בקרית גת/מערכת וואלה!, צילום מסך

תכנית חדשה שאושרה להפקדה צפויה להכפיל בשנים הבאות את אוכלוסיית קריית גת: רובע חדש שיוקם במערב העיר, בסמוך ליער פלוגות, כולל את הקמתן של כ- 10,000 דירות חדשות בעיר, כ-1,000 מתוכן מיועדות לטובת השכרה. התוכנית, שקודמה בשנים האחרונות על ידי רשות מקרקעי ישראל, אושרה להפקדה על ידי הוותמ"ל (הוועדה לתכנון מתחמי דיור מועדפים) אך במקום ההמלצה הקבועה לייעד כ-30% מהדירות לטובת השכרה, הוחלט להקצות רק כשליש מהיעד שנקבע. תכנית זו כאמור אושרה להפקדה בלבד וטרם אושרה סופית.

הרובע העירוני החדש בקריית גת נמצא ממערב לכביש 40 וליד יער פלוגות ועל פי התוכניות הקמתו, לצד הקמת שכונת כרמי גת החדשה (בצפון העיר), צפויים להפוך את העיר קריית גת מעיר בת כ-15,000 בתי אב כיום לעיר ובה כ-32,000 בתי אב. עד כה שווקו בשלב הראשון של כרמי גת כ-5,000 יחידות דיור.

ברשות מקרקעי ישראל ציינו כי תכנון השכונה משלב סוגים שונים של בנייני מגורים – החל מצמודי קרקע, שיוקמו בסמיכות לשטח הפתוח ולרצועת הנחל במערב התכנית וכן בשטח המזרחי בסמיכות לציר כביש 40, ועד לבנייה מרקמית של 2-1 קומות, לצד בניינים בגובה 11 קומות בצירים הראשיים של השכונה ועד לבינוי "בתי כיכר" בגובה 20 קומות, בשני הכיכרות המוצעות בשכונה. על פי התכנון הנוכחי, צפיפות המגורים המוצעת בשכונה העתידית תעמוד על 12.8 יחידות דיור לדונם. התכנית קובעת עוד כי 25% מכלל הדירות יהיו יחידות דיור קטנות (87 מ"ר).

הרובע החדש יהיה בנוי ממערכת של שלוש שדרות ראשיות המחברות את השכונה לעיר הקיימת ומובילות לפארק יובל לכיש הממוקם במערב. ברשות מקרקעי ישראל ציינו כי שדרות או יציעו גישה נוחה לתחבורה ולהולכי רגל בין השכונה החדשה לעיר. עוד ציינו כי יובל נחל לכיש, העובר ממערב לתכנית, ילווה ברצועה של שטחים פתוחים לרווחת הציבור.

עוד קובעת התוכנית שטח של כ-277 דונם עבור מבני ציבור, אשר ישרתו אוכלוסייה של כ 30 אלף נפש כ 230 דונם עבור מבנים לחינוך, לצד כ- 40 דונם לטובת מבני תרבות, קהילה ודת. ברשות ציינו כי מדרום לשכונה ולכביש 355, מתוכנן אזור תעסוקה - המיועד לתכנון עתידי - ויישען על מסילת הרכבת הסמוכה. "השטח הדרומי יאפשר היקפי בינוי גדולים בהתאם לצרכים העתידיים של העיר, כולל אפשרות למסוף לוגיסטי", ציינו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיקום הפרויקט המתוכנן במערב קריית גת/מערכת וואלה!, צילום מסך

ממלא מקום מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון, התייחס לתוכנית ואמר כי הרשות מאיצה בכל דרך את שיווק הקרקעות במקום וגם את הליכי התכנון על מנת לייצר בזמן קצר ככל האפשר היצע קרקע שיתמודד עם הביקוש הגדול לדיור בישראל. לדברי רפי אלמליח, מנהל אגף בכיר לתכנון

ופרויקטים ברשות: "מדובר בתכנית בעלת חשיבות גדולה למשק הישראלי המציעה היקפי הבינוי נרחבים ומחזקת את העיר קריית גת בהיותה ממוקמת בטבעת השנייה של הביקושים בשוק הדיור.

העיר קריית גת היא מחלוצות הסכמי הגג עם רשות מקרקעי ישראל, היבט נוסף המאפשר המשך פיתוח העיר ועיגונה כמוקד מגורים, תחבורה ותעסוקה נרחב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully