וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה עצרה 15 חשודים בסחיטת קבלנים תוך התחזות לחברות שמירה

אלה לוי-וינריב

22.12.2015 / 10:00

מהחקירה עלה כי החברות מגייסות כספים תוך סחיטה ואיומים על לקוחות פוטנציאלים. החברות מציגות מצגי שווא לרשויות המדינה ובאמצעותן מבצעות לכאורה הונאה בהיקף של מיליוני שקלים. צפויים מעצרים נוספים בפרשה

בטיחות באתרי בנייה. דרור עינב
מציעים שמירה לאתרי בנייה, ואם הקבלן מחליט שלא לקבל את ההצעה, נפגע הציוד תוך פריצה לאתרי הבנייה/דרור עינב

המשטרה עצרה הבוקר (ג') לחקירה 15 חשודים בפרשה שעניינה גביית דמי חסות על ידי חברות אבטחה ושמירה של אתרי בנייה המתחזות לכאורה ללגיטימיות. מהחקירה עלה, כי החברות מגייסות כספים תוך סחיטה ואיומים על לקוחות/קורבנות פוטנציאלים. בנוסף, החברות מציגות מצגי שווא לרשויות המדינה ובאמצעותן מבצעות לכאורה הונאה של הרשויות בהיקף של מיליוני שקלים.

החקירה מנוהלת ע"י משטרת ישראל בשיתוף פעולה עם חקירות מע"מ באר שבע, משרד הכלכלה, פרקליטות מחוז ת"א (פלילי ואזרחי) וביטוח לאומי. על פי החשד, שליחי החברה פונים לקבלני בניין, מציעים שמירה לאתרי בנייה, ואם הקבלן מחליט שלא לקבל את ההצעה, נפגע הציוד תוך פריצה לאתרי הבנייה ואף מוצת רכוש בליווי איומים והודעות שלא מותירות לקבלנים ברירה אלא לקבל את ההצעות לשירותי השמירה. בנוסף, מיוחסות למעורבים עבירות של קבלת דבר במרמה, השמטת הכנסות, רישום כוזב במסמכי תאגיד והלבנת הון.

במסגרת האכיפה המשולבת, מתנהל לצד ההליך הפלילי ובתיאום עם פרקליטות מחוז ת"א (פלילי), הליך אזרחי בהובלת המחלקה לאכיפה משולבת בפרקליטות מחוז ת"א (אזרחי) אשר במסגרתו תפעל המחלקה לשלילת רישיונן של החברות. המדינה רואה חשיבות רבה בטיפול בפעילות עבריינית במספר מישורים, באמצעות אכיפה משולבת, על מנת למנוע פעילות זו ולעקור אותה מהשורש, תוך פגיעה בכיסם של העבריינים.

הבוקר, בתום חקירה סמויה ערכו שוטרים בשת"פ חוקרי מע"מ וחוקרי משרד הכלכלה ובטוח לאומי בבתי החשודים ומשרדיהם חיפוש ותפסו מסמכים ומחשבים וכן רכוש וחשבונות לצורך חילוט. צפויים מעצרים נוספים.

נזכיר, כי גופי האכיפה - המשטרה, הפרקליטות, הרשות להלבנת הון ורשות המסים - הכריזו לפני מספר שנים מספר על מאבק משותף בפשיעה המאורגנת והכלכלית ("אכיפה משולבת"), והתוצאות של המאבק הזה נראות בבתי המשפט, בהגשת כתבי אישום בגין מעשים פליליים נגד ארגוני הפשיעה, בהרשעות שמתקבלות ובחילוטי רכוש וכספים בהיקפי ענק, כמו גם בהיקף החקירות והחשיפות של רשתות עברייניות.

אתר בנייה. ShutterStock
גיוס כספים תוך סחיטה ואיומים על לקוחות/קורבנות פוטנציאלים/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully