וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טענות לאי סדרים במכרז היקר בתולדות רשות מקרקעי ישראל

21.12.2015 / 13:48

מכרז כנרית במתחם הקריה בתל אביב שבו זכו החברות אקרו נדל"ן וקנדה ישראל תמורת סכום של כ-820 מיליון שקל, נחשב לאחד המכרזים הבולטים בתולדות רשות מקרקעי ישראל, אך קבוצת מינהל מגורים שהפסידה בו טוענת כי הוא בוצע באופן בלתי חוקי

תמונות מהגג של עזריאלי פברואר 2012. דרור עינב
תמונות מהגג של עזריאלי פברואר 2012/דרור עינב

האם המכרז היקר בתולדות רשות מקרקעי ישראל – במתחם כנרית בתל אביב - נוהל בצורה לקויה? מנהל מגורים לישראל, קבוצת רכישה בניהולו של מוטי פלד, שהפסידה במכרז לחברות אקרו נדל"ן וקנדה ישראל טוענת כי יש לפסול אותו שכן רשות מקרקעי ישראל לא ניהלה אותו על פי דרישות החוק וצירפה את אומדן השמאות לקרקע רק לאחר הפקדת ההצעות מצד המתמודדים ולאחר שבכלי התקשורת כבר פורסמו הערכות בדבר הזוכים במתחם.

במכרז זה שפורסם על ידי רשות מקרקעי ישראל מקץ דחיות מרובות, זכתה הצעתן של קנדה ישראל ואקרו נדל"ן בסכום של 821 מיליון שקל (לא כולל מע"מ) והן צפויות לשלם סכום נוסף שך כ-6 מיליון שקלים הוצאות פיתוח. במגרש זה ניתן להקים שני מגדלים בני 44 קומות שבהם 330 דירות וכן שטחי משרדים ומסחר רבים.

נכון להיום מתפקד מתחם כנרית כחניון במתחם הקריה בתל אביב והתוכנית כולה מקודמת על ידי המדינה כחלק מתוכניות דרום הקריה והאזור כולו, הכוללים בין השאר את מתחם שרונה. שטחו של מתחם כנרית הוא כ–10 דונם, והוא ממוקם בין הרחובות קפלן בדרום, לאונרדו דה וינצ'י ממערב ובסיס הקריה בצפון. תוכנית הבנייה עליו מאפשרת בנייה של שני מגדלי מגורים בגובה של 44 קומות בצמידות לבנייה של מבני משרדים ומסחר בגובה של 8 ו–11 קומות. הבנייה מתוכננת סביב חצר מרכזית.

הצעתה של מנהל מגורים הגיעה למקום השני במכרז, עם הצעה בגובה 800 מיליון שקלים – אולם כאמור, לטענתם, מעיון בפרוטוקולים לאחר פרסום התוצאות עולה כי המכרז בוצע בניגוד להוראות החוק.

במכתב ששיגרה החברה ליו"ר ועדת המכרזים ברשות מקרקעי ישראל, אילן דגני, הם כותבים: "ניסיונה של רמ"י לצרף חוות דעת שמאית לאחר הגשת ההצעות, לאחר שזהות המגישים וסכומי הצעותיהם פורסמו ברבים לכל דורש הינו ניסיון מגושם, פסול ובלתי חוקי".

מרשות מקרקעי ישראל נמסר כי "המכרז התנהל כדין, ללא פגם מהותי שיש בו כדי להשפיע על התוצאה. ההצעות שהוגשו במכרז זה היו גבוהות מאוד ותואמות את מחירי השוק. בהתאם להחלטת הנהלת הרשות המכרז פורסם ללא מחיר מינימום וסוגיית האומדן כלל לא השפיעה על תוצאת המכרז. לא ניתן להשתחרר מהרושם שאותם גורמים שלא זכו במכרז אינם מקבלים את תוצאות המכרז ומנסים, שלא כדין, לפעול לפסילת הזוכה ולגרום לחסרון כיס על חשבון כלל הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully