וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השותף הגרמני של "הארץ" מוכר בניין המטה ב-60 מיליון יורו

21.12.2015 / 9:00

קבוצת התקשורת הגרמנית דומונט-שאוברג מוכרת את בניין המטה המפורסם שלה שנבנה בשנת 1998 לקרן BlueRock Fund. הפעילות העיתונאית תמשיך להתקיים במקום והקבוצה תשלם מעתה דמי שכירות שנתיים לקרן בהיקף של כ-4 מיליון יורו

נבן דומונט. יעל דראל, מערכת וואלה! NEWS
נבן דומונט/מערכת וואלה! NEWS, יעל דראל

בניין המטה של קבוצת התקשורת הגרמנית דומונט-שאוברג בעיר קלן שבגרמניה, המחזיקה 20% ממניות עיתון "הארץ", נמכרות לקרן ההשקעות הפרטית BlueRock Fund תמורת 60 מיליון יורו.

המבנה המרשים, שנבנה בשנת 1998, על ידי קבוצת האדריכלים Hentrich-Petschnigg & Partner נחשב לאחד ממבני המשרדים המפוארים והמוכרים בעיר בעיקר בשל מעטפת לוחות הזכוכית של הבניין והחזית המעוגלת שעוצבה לו. המעטפת מוחזקת על ידי מוטות פלדת אל-חלד המעניקה לבניין בידוד מרעשים. במבנה זה פועלת כבר קבוצת התקשורת הגרמנית, המוציאה לאור כמה מהעיתונים החשובים בגרמניה.

העסקה מוגדרת עסקת דגל עבור קרן ההשקעות BlueRock Fund. בשנת 2006 דומונט?שאוברג רכשה 20% ממניות עיתון "הארץ" תמורת 140 מיליון שקל. עם זאת, ב-2013 אחד העיתונים בשליטת הקבוצה נקלע להקפאת הליכים, ולצד ההידרדרות המתמשכת במצבה של העיתונות המודפסת, הרעו את מצבה הפיננסי של הקבוצה. בקרן התייחסו לעסקה וציינו כי מכירת הבניין מגיעה על רקע דרישות להגדלת ההון עצמי של הקבוצה והחלטה ניהולית שלא להחזיק עוד בבעלות על נכסי הנדל"ן שלהם, אלא להקדיש את התשומות הניהוליות במטרה להתמקד בעסקי הליבה של הקבוצה.

נבן דומונט. יעל דראל, מערכת וואלה! NEWS
נבן דומונט/מערכת וואלה! NEWS, יעל דראל

עם זאת, קבוצת התקשורת הגרמנית, שהמערכת העיתונאית ובית הדפוס שלה ממוקמים במבנה, תמשיך לפעול במקום ולשלם דמי שכירות שנתיים לקרן בהיקף של כ-4 מיליון יורו. בין הצדדים נחתם הסכם שכירות ארוך טווח ל-15 שנה ובמסגרת העסקה סוכם כי בית הדפוס במקום לא יהווה חלק מהעסקה וימשיך להישאר בבעלות דומונט-שאוברג.

עסקה זו היא עסקה שמינית במספר עבור הקרן האירופית, אך כאמור, נחשבת לעסקת הדגל עבורה. הקרן, שהוקמה לפני כשנתיים בלבד, ביצעה בשנתיים וחצי האחרונות השקעות נדל"ן בהיקף של כ-200 מיליון יורו – בעיקר בשוק בנייני המשרדים בגרמניה. עם זאת, במהלך החודש הבא צפויים נציגי הקרן להגיע לרוד-שואו מול משקיעים מוסדיים מישראל, במסגרתו יציגו ככל הנראה תכניות לרכישת נכסים מסחריים נוספים בגרמניה.

בסיור שקיימה הקרן בברלין טרם העסקה ציין רוני פיפקו, שותף מנהל ב-BlueRock Fund, בשיחה עם וואלה! כי בתקופה הקרובה צפויה הקרן להרחיב את פעילותה לתחום המגורים בשוק הגרמני וכי בכוונתה להרחיב את פעילותה גם בקרב שוק המשקיעים הישראלי. פיפקו בירך על השלמת העסקה וציין כי "העסקה נחתמה בתום תהליך ארוך של בדיקת נאותות מקיפה ויסודית, לצד בחינת הנכס ומצבו. בתקופה שבה ערכנו בחינות ובדיקות שוק הנדל"ן המסחרי בקלן רשם שגשוג נוסף וחיזק את אמוננו כי ביצענו בחירה מצוינת. BlueRock Fund מאמינה מאוד בעיר קלן ובפוטנציאל הצמיחה והפיתוח שלה ולכן בחרה להשקיע באחד מבנייני המשרדים הכי אטרקטיביים בעיר".

  • עוד באותו נושא:
  • קלן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully