וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד לא לבד: השכונה הסודית במודיעין שמושכת בכירים

10.12.2015 / 8:06

יוסי כהן ראש המוסד החדש מתגורר במודיעין. בין שכניו: יריב לוין, דוד לאו, יפתח רון טל ובכירים נוספים. כך נראית השכונה, שאי אפשר לגלות את שמה

מערכת וואלה!

מבין שלל הפרטים האישיים המתפרסמים בימים אלה אודות ראש המוסד הנכנס, יוסי כהן, ישנו גם הפרט המעניין הבא: כהן, שנולד בשכונת רחביה בירושלים כבן למשפחה דתית, מתגורר כיום עם רעייתו איה וארבעת ילדיו בשכונה במודיעין – שכונה יוקרתית שבה מתגוררים בשנים האחרונות בכירים רבים במשק ובמגזר הציבורי וגם שרים בממשלה. שמה של השכונה נפסל לפרסום על ידי הצנזורה.

בין 10,000 תושבי השכונה, ניתן למנות את בעל השליטה באיי.די.בי, מוטי בן משה, וגם שורה של שמות מוכרים – בהם שני שרי ממשלה: השר להגנת הסביבה ומי ששימש כמנכ"ל בזק לשעבר, אבי גבאי (כולנו) וכן שר התיירות, יריב לוין (ליכוד), שניהם ירושלמים לשעבר, שהעתיקו את מגוריהם לשכונה היוקרתית בעיר מודיעין. מי שעוד התגורר בשכונה הוא השר המנוח אורי אורבך (הבית היהודי).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מודיעין/מערכת וואלה!, צילום מסך
יוסי כהן ראש המוסד החדש ביום שלאחר ההכרזה על מינוי מחוץ לביתו במודיעין. ראובן קסטרו
יוסי כהן/ראובן קסטרו

אך בכך לא תמה רשימת התושבים המוכרים המאכלסים את השכונה. על תושבי השכונה נמנים גם יו"ר חברת חשמל, האלוף במילואים יפתח רון-טל, הרב הראשי, דוד לאו (ששימש בעבר רבה הראשי של העיר מודיעין – י"ד), וכן מנכ"ל קבוצת עזריאלי, יובל ברונשטיין.

עסקאות שבוצעו בשכונה (2015)
מחיר ממוצע דירת 5 חדרים חדשה : 2,381,000 שקל
מחיר ממוצע דירת 6 חדרים חדשה: 2,789,000 שקל
מחיר ממוצע דו משפחתי 5.5-6 חדרים יד שניה: 3,020,000 שקל
(מקור: מדל"ן)

רחוב במודיעין. אבי כהן
רחוב במודיעין/אבי כהן

מגרשים של 400 מטר

"הרחוב נחשב לאחד הרחובות היוקרתיים והטובים ביותר בשכונה. זהו רחוב קטן למדי, שכמעט מחצית ממנו הוא סמטה ללא מוצא, שנהנית מפרטיות רבה והנכסים בו משתרעים על פני מגרשים של כ-400 מ"ר. ברחוב אפשר היום למכור בקלות נכס במחירים של 4.5 מיליון שקלים ומעלה", מציין בשיחה עם וואלה! יגאל יונה, זכיין משותף באנגלו סכסון מודיעין.

השר גבאי על מתווה הגז: "נחצו גבולות, אנחנו לא אותה מדינה שהיינו". רוני כנפו
אבי גבאי. שכן/רוני כנפו

"התשתיות לא מדביקות את רמת התושבים"

"אין ספק שיש ריכוז של אנשים מפורסמים ובכירים בשכונה ויש לכך סיבות רבות, אבל צריך לדעת שהשכונה היא אזור שיש בו אוכלוסייה מעורבת של דתיים וחילוניים ואחת הקהילות המרכזיות שרוכשות נכסים בשכונה בשנים האחרונות היא הקהילה האנגלוסקסית, מרביתה מארצות הברית ובריטניה – חלקם רוכשים מבלי לראות את הנכס לפני כן, כי המוניטין של השכונה מוכר", מספר יונה.

המוניטין המוצלח של שכונת המגורים השקטה והיוקרתית, לצד העובדה שהיצע הנכסים בשכונה נמוך, מביא להתנפלות על נכסים יוקרתיים לדבריו. "פעם בחצי שנה מתפנה נכס יוקרתי בשכונה בעיקר אם מדובר בנכס דו -משפחתי על מגרש גדול, וכשזה קורה יש ביקוש גבוה מאוד. הישראלים פחות נוהרים אחרי הנכסים הללו".

רונן תושב השכונה, מספר אף הוא בשיחה עם וואלה! כי "האיכות של השכונה נובעת משילוב בין אוכלוסייה מרקע סוציו-אקונומי גבוה, אוכלוסייה דתית אנגלוסקסית בעיקרה, אנשי צבא שמתגוררים בשכונה במסגרת פרויקט של אנשי צבא קבע ובתי ספר טובים. השכונה גם סמוכה למכבים-רעות, האזור היוקרתי באמת בעיר, והתלמידים לומדים בחינוך העל יסודי בתיכון מור ברעות, שכונה שסובלת מאוכלוסייה מזדקנת ומיעוט בני נוער".

עם זאת, התשתיות לא מדביקות את רמתם של התושבים. "פרט למינימרקט קטן, מכולת ומספרה, עדיין אין מרכז מסחרי ראוי לשמו בשכונה - מרכז כזה מוקם בימים אלה - ובית קפה שהיה קיים בה בעבר נסגר במהירות", אומר רונן. "גם ברמת התחבורה הציבורית, רמת הנגישות של השכונה נמוכה. היתרון התחבורתי היחיד של השכונה היא הנגישות לכביש 431 לכיוון ראשון לציון ותל אביב ולכביש שמוביל לצומת לטרון וליציאה לירושלים. כמו כל שכונות העיר, זו שכונת שינה מובהקת, שמרבית תושביה עובדים מחוץ לעיר".

ללא סמלי סטטוס

סמנכ"לית השיווק בקבוצת משולם לוינשטיין, המקימה בשכונה פרויקט מגורים מבהירה כי "אי אפשר למצוא בשכונה דירות 4 חדרים בגודל 100 מ"ר. יש בה הרבה קוטג'ים וצמודי קרקע ויש גם בנייני מגורים מדורגים עם דירות של 125 מ"ר, חלקם עם מרפסות ענק. השכונה נהנית מנגישות לשני כבישים גדולים ומרכזיים – כביש מספר 1 וכביש 431 - ויש בה חינוך מצוין. בנוסף, כעת נבנים באזור שני מרכזים מסחריים".

מבחינת מחירים, פרויקט בשכונה כולל 5 בניינים מדורגים, שבהם בעיקר דירות בנות 5,6 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים, מציע כיום דירות במחיר של החל מ-2.8 מיליון שקל, אך לדברי בן צבי, מרבית הנכסים בשכונה, בעיקר בחלקיה היקרים יותר – גבוהים בהרבה.

"מחיריהם של בתים צמודי קרקע נעים בין 3-5 מיליון שקל, והייחודיות שלהם נעוצה בגודל המגרשים. לא תמצאו פרויקטים נוצצים עם חדרי כושר ובריכות שחייה. השכונה אמנם מדורגת גבוה מבחינת החתך הסוציו-אקונומי, אבל אין שם אוכלוסייה שמנפנפת בסמלי סטטוס. אלו בעיקר אנשים בכירים במגזר הממשלתי והציבורי ופחות אנשי עסקים שנוסעים במכוניות נוצצות ומחפשים איבזור יוקרתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully