וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתאל מכרה 18 מלונות בגרמניה תמורת 1.7 מיליארד שקל

שלומית צור

5.12.2015 / 20:07

שנתיים וחצי לאחר שרכשה מ"הולידיי אין" 20 מלונות בגרמניה, מוכרת פתאל 18 מהם. העסקה משקפת תשואה של 322% על ההון העצמי. פתאל תמשיך לנהל את המלונות בהסכם שכירות ל-25 שנה תחת מותג "לאונרדו"

דוד פתאל. צילום: איל יצהר, גלובס
דוד פתאל/גלובס, צילום: איל יצהר

אקזיט ענק לרשת פתאל בגרמניה: קבוצת המלונות בבעלות דוד פתאל, יחד עם שותפתה הבריטית Leopard Group, חתמה על הסכם למכירת 18 בתי מלון בגרמניה לרשת המלונאות השבדית Pandox, בתמורה ל=400 מיליון אירו. (כ-1.7 מיליארד שקל).

מדובר על 18 מתוך 20 בתי המלון של רשת "הולידיי אין" שאותם רכשה פתאל בשנת 2013 יחד עם שותפים ב-1.2 מיליארד שקל. העסקה תשקף לפתאל תשואה של כ-322% על ההון העצמי.

ההסכם מבוסס על עסקת מכירה והשכרה בחזרה. כלומר - פתאל הופכת לשותפה אסטרטגית של חברת Pandox בכך שהיא תשכיר מידיה את בתי המלון לתקופה של 25 שנה ותהיה חברת הניהול שלהם תחת המותג "לאונרדו".






דמי השכירות הצפויים מהעסקה מוערכים ב-22.5 מיליון אירו בשנה, זאת, נוסף על מרכיב שכירות משתנה בהתאם למחזור המכירות.

מדובר על 18 מלונות בדרגת 4 כוכבים, הכוללים בסך הכל 3,415 חדרים. המלונות ממוקמים במיקומים אסטרטגיים כמו מרכזי ערים, שדות תעופה או בסמוך למרכזי ירידים וכנסים, ב= 12 ערים מרכזיות בגרמניה, שלהן ביקוש יציב בקרב תיירות מקומית ובינלאומית. בין הערים ניתן למנות את קלן, המבורג, פרנקפורט, מאנהיים, האנובר, באדן-באדן ועוד. העסקה עתידה להיסגר עד סוף 2015.

"נכנסו לשוק הגרמני בתקופה של משבר באירופה ותוך מספר שנים הצלחנו גם לייצר תשואה מרשימה וגם לבנות את לאונרדו כמותג ישראלי מוביל באירופה", מסר דוד פתאל. בשיחה עם "גלובס" הסביר פתאל כי ההחלטה למכור 18 מתוך 50 המלונות של רשת פתאל בגרמניה, לטובת השכרתם, נובעת מהעובדה שלרשת פתאל מספר גדול של מלונות בבעלות ולא בשכירות, יחסית לקבוצות מלונאות אחרות באירופה. "בכוונתנו להמשיך לבצע השקעות במטרה להרחיב את המותג 'לאונרדו' למדינות נוספות באירופה", הוסיף פתאל והסביר כי הסיבה שהרשת מוכרת רק 18 מ=20 המלונות שרכשה מהולידי אין, היא כי שני המלונות הנותרים, בברלין ובמינכן, הם מלונות שאינם בבעלות פתאל ששוכרת אותם.





קבוצת פתאל מוחזקת בידי דוד פתאל 82% ו=18% בידי חברת מגדל. פתאל החזקות מחזיקה כיום 17.5 אלף חדרי מלון - 95 בתי מלון בארץ ובחו"ל. פעילותה של הרשת באירופה החלה בשנת 2006, באמצעות קרן השקעות כאשר בחודש מאי האחרון, רכשה פתאל את החזקותיהם של השותפים בקרן, בעסקה שהעניקה להם שווי של 200 מיליון אירו.

כיום מחזיק פתאל באירופה 60 בתי מלון עם מחזור מכירות של כ-320 מיליון אירו.

המלונות באירופה ממוקמים בגרמניה, בבלגיה, באוסטריה, בשוויץ ובהונגריה ולאחרונה נכנסה הרשת לשלוש מדינות נוספות כאשר רכשה מלונות בברצלונה שבספרד, מלון נוסף בשדה התעופה הית'רו בלונדון ומלונות נוסף במילאנו שבאיטליה.

בישראל מפעילה הקבוצה 35 בתי מלון - תחת המותגים לאונרדו, מג'יק, הרודס ו-U ומעסיקה 7,500 עובדים. נוסף על כך, זכתה לאחרונה פתאל במכרז להקמת טרמינל בנתב"ג לטיסות פרטיות.

רשת פנדוקס (Pandox) השבדית, שנסחרת בבורסה השבדית, מחזיקה 22 אלף חדרי מלון ב-103 בתי מלון בשמונה מדינות אירופה: שבדיה, נורבגיה, דנמרק, פינלנד, בלגיה, גרמניה, קנדה ושוויץ. את מלונות החברה מנהלות בהסכמים ארוכי-טווח רשתות מלונאות כמו הילטון, אינטר קונטיננטל, הייאט, וקראון פלאזה.

  • עוד באותו נושא:
  • דוד פתאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully