וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: "משבר הדיור - משבר מלאכותי שהמדינה יצרה"

3.12.2015 / 12:37

בדבריו בכנס עיר הנדל"ן הנערך באילת אמר שר הבינוי והשיכון כי גופים שונים מיקסמו לאורך השנים את שווי הקרקע בצורה שהביאה לעלליה במחירי הדירות. אמר כי ישונה חוק המכר כך שיסייע לזוגות צעירים

משה כחלון ויואב גלנט בכפר המכבייה, מפלגה "כולנו", ינואר 2015. ראובן קסטרו
יואב גלנט/ראובן קסטרו

"המדינה , לאורך שנים, יצרה משבר מלאכותי שקוראים לו מחירי הדיור, וניתן לפתור אותו", כך אמר שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, בכנס עיר הנדל"ן של מרכז הבנייה הישראלי באילת. לדברי גלנט, "מדובר במשבר מלאכותי כיוון שזמן רב היתה כאן מגמה שבמסגרתה גופים שונים ממקסמים את ערך הקרקע. הכסף אמנם הועבר למטרות חשובות אחרות, אבל זה הביא לעליות במחירי הדירות והתוצאה הכוללת היא שהיום לזוגות צעירים קשה לקנות דירה. הממשלות שהיו לפנינו, ניתחו את הבעיה נכון ופעלו מתוך כוונה כנה לפתור את הדברים, אבל הבעיה היתה בביצוע ובהבאת השינוי ניכר כבר ורבים מאזרחי ישראל מבינים היום שמשהו מתרחש".

גלנט התייחס, בין השאר, לשינויים המתוכננים ב"חוק המכר" ואמר כי "זוגות צעירים מתמודדים עם העסקה הדרמטית ביותר שהם יעשו בחייהם כשהם באים לרכוש דירה, ואנחנו צריכים לעזור להם. נטפל בחוק המכר, כדי ליצור תהליך שקוף יותר ונקי לטובת האזרח וגם לטובת הקבלן. השבת סכום המע"מ ישירות מרשויות המס לידי רוכש הדירה במצב של חדלות פירעון, תחסוך את הצורך במתן ערבות על 17% ממחיר הדירה לרוכשי הדירות החדשות ותוזיל עלויות. נעשה זאת בשיתוף עם אלי כהן, יו"ר ועדת הרפורמות, שמקדם גם הוא את הרעיון".

במשרד הבינוי ציינו כי נכון להיום, ערבות חוק המכר כוללת את סכום רכיב המע"מ הכלול המחיר הדירה (17%), וזאת, על אף שרכיב המע"מ המשולם על ידי הקונה למוכר אינו נשאר בידי המוכר, אלא מועבר מהמוכר לרשויות המס. היקף המכירה של דירות חדשות בישראל עומד על עשרות מיליארדי שקלים בשנה, ולכן ביטול החובה להנפיק ערבות על 17% מסכום זה משמעותו חסכון דרמטי בעמלות המוטלות כיום על הקבלן בגין הנפקת ערבויות, ש"מגולגלות" למחיר הדירה הסופי לצרכן, ומייקרות אותו בעשרות אלפי שקלים.

כמו כן במסגרת התיקונים שמקדם השר גלנט, יכללו גם עדכון המפרט על ידי הקבלן וכן חיזוק חובת גילוי המידע על ידו.

  • עוד באותו נושא:
  • יואב גלנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully