וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מחירי הדירות יירדו ב-2016? תלוי את מי שואלים

3.12.2015 / 11:07

כנס עיר הנדל"ן באילת ריכז אליו כ-2,000 מבכירי הענף. השאלה עליה לא הצליחו להגיע להסכמה - האם 2016 תסמן את השנה בה תתהפך המגמה בשוק הנדל"ן ומחירי הדירות יתחילו לרדת

מערכת וואלה!

כנס "עיר הנדל"ן" של מרכז הבנייה הישראלי, המתקיים בימים אלה בעיר אילת, משך אליו כ-2,000 משתתפים, בהם ראשי ערים, בכירי משרד האוצר ובראשם ראש מטה הדיור, אביגדור יצחקי ויו"ר הוותמ"ל, ערן ניצן, לצד בכירי החברות היזמיות והקבלניות בענף. אלא שדווקא סביב השאלה מה יקרה למחירי הדיור בשנת 2016, נראה כי הדעות חלוקות.

מרבית העוסקים בענף מחזיקים כיום בהערכה כי מחירי הדיור לא יושפעו באופן דרמטי ממהלכי הממשלה בשנת 2016 – ומעריכים כי השינוי הממשי במגמת המחירים עודנו רחוק. הסיבות לכך מגוונות, אחת הסיבות לכך היא היקף יחידות הדיור הנמוך יחסית שיצאו עד כה לשוק במכרזי "מחיר למשתכן", לצד העובדה כי מכרזים אלו שווקו בעיקר באזורים פריפריאליים – באופן שלא ישפיע על המחירים באזורי הביקוש. חלק מהעוסקים במלאכה ציינו בשיחה עם וואלה! כי הורדת מחירי הדיור לא עולה בקנה אחד עם האינטרסים הממשלתיים, שכן המדינה, להערכת חלק מהגורמים, כלל אינה מעוניינת להוריד את המחירים – אלא רק לספק פתרונות נקודתיים לזוגות צעירים, כפי שמבוצע כרגע במחיר למשתכן.

עם זאת, אם שואלים את אנשי האוצר – הרי שלהערכתם המהלכים שמבוצעים כיום בשוק יביאו לכך שכבר ב-2016 יורגש שינוי. אש מטה הדיור, אביגדור יצחקי, העריך בראיון לוואלה! כי הפעילות המאסיבית שמושקעת בימים אלה, בין השאר בתחום שיווק הקרקעות המואץ – יביאו כבר בתקופה הקרובה לצינון השוק, ובעתיד הקרוב גם לירידת מחירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully