וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר למשתכן: 509 יח"ד בראש העין, ירושלים ובית דגן

אורי חודי

1.12.2015 / 16:28

תוצאות המכרזים: דירות בירושלים יימכרו ב-1.15 מיליון שקל, בבית דגן ב-1.067 מיליון ובראש העין ב-1.094 מיליון שקל

שר האוצר משה כחלון, משרד האוצר. נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
משה כחלון/נועם מושקוביץ

הצלחה נוספת לשני מכרזי מחיר למשתכן שנסגרו רק אתמול (ד'), בירושלים ובבית דגן, לצד כישלון מכרז מחיר למשתכן בחריש, אליו לא הוגשו הצעות כלל. בבית דגן כלל המכרז 266 יחידות דיור בשמונה מתחמים ובירושלים, בפסגת זאב, כלל המכרז מתחם אחד המאפשר בניית 68 יחידות דיור. בחריש, המכרז שנכשל, התייחס לשכונת המגף וכלל 208 יחידות דיור בשני מתחמים, שככל הנראה ישווקו שוב בהמשך במכרז חוזר.

במקביל, ועדת המכרזים החליטה גם לאשרר את זכייתה של המציעה היחידה במכרז בראש העין שנסגר בשבוע שעבר. כפי שנחשף אתמול בגלובס, מדובר בחברת שפיר שתוכל להקים 256 יחידות דיור לצד כ-25 אלף מ"ר שטחי מסחר.

בסך הכל, שלושת המכרזים בהם הוכרזו זוכים כוללים 590 יחידות דיור מוזלות.

על פי תוצאות המכרזים, בבית דגן משקפות ההצעות הזוכות מחיר של כ-1.067 מיליון שקל לדירה בשטח 120 מ"ר (הממוצע בתב"ע). בפסגת זאב שבירושלים מדובר על מחיר דירה ממוצע לזכאים בגובה 1.15 מיליון שקל לדירה בת 120 מ"ר (הממוצע בתב"ע) ובראש העין מדובר במחיר ממוצע לדירה בשטח 120 מ"ר לזכאים בגובה 1.094 מיליון שקל. נזכיר כי על פי תנאי המכרז, המחיר שהציעו הקבלנים והיזמים הוא המחיר הסופי לזכאים שכולל דירה עם מרפסת, חניה ומחסן.

בבית דגן, כלל המכרז שמונה מתחמים שונים כאשר שניים מהם מאפשרים בניית 52 יחידות דיור כל אחד והשאר 27 יחידות דיור כל אחד. בשני המתחמים הגדולים יותר זכתה חברה אחת - האחים אוזן, שהצעתה הזוכה עמדה על 7,918 שקל למ"ר, 717 שקל למ"ר פחות ממחיר המקסימום שנקבע במכרז, כלומר הפחתה של כ-8.3%. במקביל החברה זכתה גם במתחם אחד קטן יותר לבניית 27 יחידות דיור, וגם שם ההנחה ממחיר המקסימום הייתה זהה.

בשאר המתחמים הקטנים יותר זכו מספר חברות: גרופית הנדסה אזרחית שזכתה בשני מתחמים במחיר הנמוך ממחיר המקסימום בכ-5%, דהאן אליהו ודהאן עזרא שזכו במתחם אחד שהצעתם נמוכה ממחיר המקסימום בכ-6%, שלמה כהן חברה לבניין שהצעתה נמוכה ממחיר המקסימום בשיעור של כ-5.5% ושרבט יוסף, יעקב שרבט ופינקלשטיין רחל רונית שזכו מתחם המאפשר בניית 27 יחידת דיור עם ההנחה הגדולה ביותר על מחיר המקסימום שעמדה על כ-12%.

בירושלים, בפסגת זאב, זכתה חברת פסגות זיו השקעות ופיתוח 1993 בע"מ שהציעה 8,187 שקל למ"ר בעוד מחיר המקסימום עמד על 8,401 שקל למ"ר. מדובר בהנחה של כ-2.6% בלבד ממחיר המקסימום שקבעה המדינה.

בראש העין, זכתה כאמור חברת שפיר שהציעה 7,795 שקל למ"ר, מחיר המשקף הנחה של כ-4% בלבד ממחיר המקסימום.

נציין כי בשני המכרזים, בראש העין ובירושלים, מדובר בהצעות זוכות שקרובות יותר מתמיד למחיר המקסימום שנקבע במכרז.

"התוצאות של שלושת המכרזים הם פשוט תוצאה של תמחור נכון", כך מסר היום שר האוצר משה כחלון על המכרזים שנסגרו, "התוצאות מראות שכאשר הפסקנו את הספסור בקרקעות המדינה, אנחנו יכולים לאפשר לילדים שלנו לרכוש דירה בהנחה של מאות אלפי שקלים בכל רחבי הארץ. שמנו סוף לימים שבהם הקרקעות היו מכונה משומנת להעברת כסף מהאזרחים למדינה."

שר הבינוי, יואב גלנט התייחס גם הוא לתוצאות המכרזים ואמר: "לאחר תוצאות של 7 מכרזי מחיר למשתכן הקו המסתמן הוא ברור, ירידה במחירים עבור אוכלוסיות היעד של זוגות צעירים וחיילים משוחררים, אשר עד היום לא יכלו להרשות לעצמם לקנות דירה. נמשיך בשיווקים בכל רחבי הארץ, בתהליך עקבי וסדור השנה ובשנה הבאה".

מחיר למשתכן. גלובס, גלובס
מחיר למשתכן/גלובס, גלובס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully