וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אתם זכאים לסיוע בשכר הדירה?

1.12.2015 / 13:46

גובה הסיוע בשכר הדירה משתנה בהתאם ליישוב שבו מתגוררים ולמספר הנפשות במשפחה, אבל גם אז הסיוע לא יהיה גבוה מ-500-1,000 שקל בחודש

תמונות מהגג של עזריאלי פברואר 2012. דרור עינב
תמונות מהגג של עזריאלי פברואר 2012/דרור עינב

שכר הדירה הוא ההוצאה הגדולה ביותר של משפחות רבות. אלה שהצליחו לרכוש דירה נאלצים להוציא חלק גדול משכרם על משכנתא, ואלו ששוכרים דירה - וחלקם של אלה באוכלוסייה הולך וגדל - נאלצים לשלם שכר דירה שעולה במקביל לעלייה במחירי הדיור. עם זאת עדיין אין תשובה מוחלטת מה עדיף מהבחינה הכלכלית – לרכוש דירה או לשכור?

שכר הדירה הממוצע נאמד 4,000 שקל, אבל זה הממוצע. שכר הדירה תלוי בטיב הדירה ששוכרים - גודל, וסטנדרט; במיקום שלה - מקומות שבהם שכר הדירה גבוה פי-שתיים ויותר מול מקומות ששכר הדירה שהם נמוך יותר, ובנוסף שכר הדירה תלוי במחירי הדירות, הוא מבטא את התשואה של בעלי הדירות, וקיימת קורלציה רוב הזמן, בין מחיר הדירה לשכר הדירה שמשלמים עליה.

לנוכח העובדה שרבים מאזרחי המדינה מתקשים לשלם את שכר הדירה, נשאלת השאלה אם ומתי הם יכולים לקבל סיוע מהמדינה, על תשלומים אלה.

התנאי הראשון לקבלת סיוע על שכר דירה הוא שבני הזוג יהיו נשואים ושאין דירה ברשותם, שהרי אין מקום לתת סיוע למי שיש לו כבר דירה. אבל גם אם לבני הזוג היתה בעבר דירה בבעלותם המשותפת, בבעלותו של אחד מהם, או אפילו חלק מהבעלות על דירה, אין הם זכאים לסיוע. ובכל זאת – אם היתה לאחד מהם דירה לפני הנישואין והיא נמכרה לפני הנישואין, ניתן לפנות לוועדה מיוחדת, ועדת חריגים במשרד הבינוי, וזו תקבע אם הקריטריון הזה רלבנטי לגביהם או שלא.

תנאי חשוב נוסף כדי להיות זכאים מתייחס ל"מיצוי כושר השתכרות". צריך שלפחות אחד מבני הזוג עובד במשרה מלאה (עבודה בהיקף של 100% משרה, עם שכר ברוטו חודשי שאינו פוחת מ-75% משכר המינימום, אם היקף המשרה מצוין בשעות עבודה, אז היקף עבודה של 165 שעות בחודש ייחשב למשרה מלאה. בהקשר זה, עובדי הוראה, לרבות גננות וסייעות לגננות, יעמדו בתנאי אם ישתכרו לפחות שכר מינימום, ללא תלות במספר שעות העבודה והיקף המשרה.

נראה כי התנאי החשוב ביותר מתייחס לגובה ההכנסה ברוטו המקסימלי למשפחה. מעל השכר הזה אין עמידה בתנאים. ההכנסה המקסימלית מתייחסת להיקף המשפחה:

השכר המקסימלי למשפחה עם ילד אחד מסתכם ב-6,175 שקל בחודש.

השכר המקסימלי למשפחה עם 2 ילדים או יותר - 7,556 שקל בחודש.

הסיוע בשכר דירה ניתן עד ל-95% משכר הדירה. מומלץ לבקש את הסיוע מיד עם השכרת הדירה, מאחר שרק במקרים מסוימים ניתן סיוע רטרואקטיבית, וגם אז רק עד לשלושה חודשים אחורנית. כמו כן, כדאי לחתום על חוזה שכירות לפני 15 בחודש, אחרת לא יינתן סיוע לתקופה שמתחילה מ-15 עד סוף החודש. ועניין חשוב נוסף - הסיוע ניתן עקרונית רק ליישובים שמוגדרים כ"ישובי שכר דירה" - אבל יש עדכונים שוטפים ויש חריגים לרשימה זו.

רשימה של ישובים באתר של משרד השיכון


גובה הסיוע משתנה בהתאם ליישוב שבו אתם גרים, ומשתנה בהתאם למספר הנפשות במשפחה, אך באופן כללי רוב הזכאיות מקבלות סכומים שבין 500 ל-1,000 שקל.

הכתבה נכתבה על ידי מהון להון, מדריכים פיננסים

  • עוד באותו נושא:
  • שכירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully