וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית ענק אושרה באשקלון: כ-12 אלף יחידות דיור

יעל דראל

25.11.2015 / 10:54

הוותמ"ל אישרה את תכנית הענק שתאפשר ליישם את הסכם הגג שנחתם לאחרונה באשקלון, לצד תוכנית של כ-2,400 יחידות דיור באור יהודה

משה כחלון שוקל הקמת מפלגה: "יקבל 20 מנדטים". דרור עינב
משה כחלון/דרור עינב

הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים (ותמ"ל) אישרה את הוצאתן לדרך של תכניות לבנייתן של כ-11,500 יחידות דיור בשכונה חדשה בצפון אשקלון, וכן את תכנית 'פרדס בחסכון' באור יהודה במסגרתה יבנו בעתיד הקרוב כ-2,400 דירות.

תכנית הענק באשקלון מהווה חלק מהסכם הגג שנחתם לפני כחודש בין משרד האוצר, רשות מקרקעי ישראל ועיריית אשקלון, במסגרתה הוחלט על הקמתן של כ-30 אלף יחידות דיור במספר מוקדים בעיר, לצד הקמת פתרונות תחבורתיים. שטחי המגורים במתחם שאושר באשקלון יהיו בניינים בני 7 עד 20 קומות ויכללו הוראה המחייבת כי 30% מיחידות הדיור יהיו יחידות דיור קטנות.

כמו כן, התכנית באשקלון כוללת אזור תעסוקה במזרח השכונה בצמוד למסילת הרכבת ולכביש 4, ומרכז תחבורה שבו תמוקם תחנת רכבת ותחנת אוטובוסים מרכזית הצפויים לשרת את כל חלקה הצפוני של העיר, לצד חיבור חדש על כביש 4 באמצעות מחלף חדש. התוכנית כוללת גם סלילת שבילי אופניים, פארק בהיקף של כ- 450 דונם וכן שטחי מסחר לאורך השדרה המרכזית. במשרד האוצר ציינו כי "היקף התעסוקה, המסחר ומבני הציבור מיועדים לתת מענה לתושבי השכונה החדשה אך גם לכלל תושבי אשקלון, בדגש על קריית חינוך שבה ישולבו 3 תיכונים מקיפים, בתי ספר יסודיים וגני ילדים".

התכנית באור יהודה, תוקם על פני שטח של כ- 350 דונמים בצפון אור יהודה, מדרום למחנה תל השומר ומצפון לדרך 461, ותכלול הקמת שכונה חדשה, במסגרתה יבוצע פינוי של השטחים הצבאיים. התוכנית כוללת כאמור כ- 2,400 דירות, מהן כ-20% דירות קטנות.

שר האוצר, משה כחלון בירך על התוכנית וציין כי "מדובר בתוכנית מהגדולות והחשובות שאישרנו אשר תביא בשורה ל- 14,000 משפחות אשר יוכלו לרכוש דירה חדשה במתחמי דיור מתקדמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully