וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד תוכנית "מחיר למשתכן": דירה בדימונה ב-690 אלף שקל

אורי חודי

24.11.2015 / 14:20

אחרי ההישגים של שר האוצר כחלון בעפולה וקריית מוצקין, מגיע הישג נוסף - בדימונה. שר הבינוי והשיכון: "מוזילים בכ-30% את המחירים עבור מי שאין לו דירה, ותהיה לכך השפעה מצננת". אבל מה עם אזורי הביקוש?

גלנט הוצג כמספר 2 של כחלון: "עשיתי שגיאות בהתנהלותי". יותם רונן
משה כחלון ויואב גלנט/יותם רונן

אתמול (ב') בשעות הצהריים נסגרו שני מכרזים נוספים במתכונת מחיר למשתכן, בראש העין ודימונה, והיום ועדת המכרזים של רשות מקרקעי ישראל פרסמה את התוצאות בדימונה. במכרז, שכלל שישה מתחמים לבניית 584 יחידות דיור, הוכרזו זוכים בחמישה מתוך ששת המתחמים, כאשר למתחם אחד לא הוגשו הצעות.

במקביל, למכרז שפורסם ונסגר אתמול בראש העין טרם התפרסמו תוצאות וזאת בשל בעיה טכנית בהצעה שהוגשה למכרז. כעת, באוצר, ברשות מקרקעי ישראל ובמשרד השיכון והבינוי מתייעצים עם הצוותים המקצועיים והמשפטיים כיצד לפתור את הבעיה. במקביל, ל"גלובס" נודע כי למכרז זה הוגשה בסופו של דבר הצעה אחת בלבד, וזאת ככל הנראה בשל מורכבות המכרז שכלל לראשונה שילוב בין דירות מוזלות לשטחי מסחר נרחבים. בימים הקרובים צפויים באוצר והרמ"י להכריע האם המציע היחיד ייקבע כזוכה או שמכרז יפורסם בשנית.

כאמור, במכרז שפורסם בשכונת השחר בדימונה הוכרזו זוכים בחמישה מתוך ששת המתחמים שיצאו לשיווק. בשלושה מתחמים, המאפשרים בניית 194 יחידות דיור סך הכל זכתה חברת אסיה סיירוס פיתוח וייזום שהצעותיה למתחמים נעו בין 5,440 שקל למ"ר ל-5,755 שקל למ"ר (לא כולל מע"מ). המחיר הממוצע של שלושת המתחמים בו זכתה החברה עומד על 5575 שקל למ"ר, מה שמשקף מחיר סופי לדירה בת 100 מ"ר של כ-557 אלף שקל (לא כולל מע"מ) או כ-652 אלף שקל כולל מע"מ.

חברת א.ג. בוסקילה עבודות בנייה זכתה במגרש המאפשר בניית 186 יחידות דיור כאשר הצעתה הזוכה עמדה על 5,656 שקל למ"ר. מחיר זה משקף מחיר סופי לדירה לזכאים בגובה של כ-662 אלף שקל כולל מע"מ. חברה נוספת שזכתה במכרז היא עומר הנדסה ובנייה, שהציעה 6,280 שקל למ"ר למגרש המאפשר בניית 56 יחידות דיור. מחיר זה משקף מחיר סופי לזכאים לדירת 100 מ"ר בגובה 734 אלף שקל כולל מע"מ.

נציין שהמגרש היחידי שנותר ללא הצעות הוא מגרש המאפשר בניית 148 יחידות דיור. מגרש זה ייצא ככל הנראה לשיווק נוסף במועד מאוחר יותר. כך, מתוך 584 יחידות דיור שכלל המכרז הנוכחי בסך הכל, יוכלו להיבנות 436 יחידות דיור במתחמים בהם הוכרזו הזוכים. נציין שבדומה למכרזים האחרים שנסגרו בשבועות האחרונים במסגרת מחיר למשתכן בעפולה, לוד וקרית מוצקין, גם במקרה של המכרז בדימונה ההצעות שהוכרזו שזוכות היו נמוכות ממחיר המקסימום שהציבה המדינה במכרז בשיעור לא מבוטל.

שר האוצר, משה כחלון אמר היום עם פרסום תוצאות המכרז בדימונה כי "מדינת ישראל מוותרת על הכנסות של מליארדי שקלים בשנה ומעודדת זוגות צעירים לעבור לנגב ולגליל ולרכוש דירות בהנחות של מאות אלפי שקלים. ההצלחה של מכרזי מחיר למשתכן היא הוכחה ששינוי שיטת המכרזים ותמחור נכון הם המתכון המנצח עבור זוגות צעירים בישראל".

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, התייחס גם הוא למכרז שנסגר ואמר: "תכנית מחיר למשתכן, שמוביל שר האוצר, משה כחלון, מביאה תוצאות בשטח, מכרז אחר מכרז. אנחנו מוזילים את המחירים עבור מי שאין לו דירה, ותהיה לכך השפעה מצננת. למכרז המוצלח בדימונה, יש חשיבות מיוחדת שכן הוא מצטרף למאמצינו לחיזוק ערי הנגב ולביסוס ההתיישבות באזור".

עדיאל שמרון , מ"מ מנהל רשות מקרקעי ישראל, אמר היום כי "אני מברך על הצלחת מכרז מחיר למשתכן בדימונה שמוכיח כי יש עלייה בביקושים לדירות בנגב במיוחד על רקע ירידת צה"ל לנגב. מחובתנו לדאוג לזוגות הצעירים ומחוסרי הדירות שיוכלו לרכוש דירות בכל הארץ ובמיוחד בפריפריה במחירים אטרקטיביים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully