וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד למשרד השיכון: השמאי הממשלתי מראה עלייה במחירי הדירות

עדי בן ישראל

22.11.2015 / 11:20

המחיר הממוצע של דירת 4 חדרים בישראל קפץ ב-6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד וב-1.4% בהשוואה לרבעון הקודם. צפו בטבלת המחירים

טיפ נדלן דירות 5 חדרים. מערכת וואלה!
טיפ נדלן דירות 5 חדרים/מערכת וואלה!

בניגוד מוחלט לנתוני משרד השיכון על ירידות במחירי הדירות ברבעון השלישי, פרסם היום (א') השמאי הממשלתי סקירה על מחירי הדירות בדיוק באותו רבעון - וטוען לעליות מחירים. לפי נתוני השמאי, מחירי הדירות בערים המרכזיות בישראל עלו ב-1.4% בהשוואה לרבעון השני של השנה.

השמאי בוחן את מחירי דירות 4 חדרים, שהן המוצר הכי מבוקש בשוק הנדל"ן למגורים בישראל, ב-16 הערים הגדולות בארץ. מה שבולט הפעם בסקירה הוא לא רק המשך מגמת העליות אלא גם העובדה שלא ניתן למצוא דירת 4 חדרים בפחות ממיליון שקל בערים המרכזיות.

להלן טבלת המחירים של השמאי:

מחירי דירות שמאי ממשלתי. גלובס
מחירי דירות שמאי ממשלתי/גלובס

השמאי מציין כי ברבעון השלישי נרשמה אמנם ירידה חדה במספר העסקאות, אך המחירים המשיכו לעלות. השמאי מסייג ואומר כי יש להתייחס לנתונים בזהירות הפעם בגלל שני אירועים חריגים: זינוק במספר העסקאות ברבעון השני של השנה לקראת העלאת מס הרכישה למשקיעי הנדל"ן והעובדה שברבעון השלישי חלו חגי תשרי.

"יתכן וציפיית הציבור לתכנית מחיר למשתכן השפיעה על כמות העסקאות ברבעון זה אך טרם ניכר כי השפיעה על רמות המחירים", נכתב בסקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully