וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט מגורים משווק במקום המיועד לדיור מוגן

יעל דראל

17.11.2015 / 14:32

חברת URBAN מארגנת קבוצת רכישה בשכונת בבלי בתל אביב. מערך השיווק של החברה מציג את הפרויקט כבניין מגורים יוקרתי שבו תנאי למסירת דירות לבני 55 ומעלה. אלא שבעיריית תל אביב מתעקשים: התוכנית במקום מאפשרת בניית דיור מוגן בלבד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

האותיות הקטנות בחוזה: כשנה וחצי לאחר שקבוצת URBAN קיבלה אופציה מאיש העסקים עדי קייזמן לרכישת מגרש קולנוע דקל בשכונת בבלי בתל אביב, החלה בימים אלה החברה לארגן קבוצת רכישה ולשווק את הדירות העתידיות שייבנו במתחם. על פי פרסומי החברה, שהופצו בשלב הראשון לתושבי השכונה וצפויים לזכות בימים הקרובים לקמפיין תקשורתי נרחב, במקום עתיד להיבנות פרויקט מגורים יוקרתי ובו דירות 2,3, ו-4 חדרים במחירים התחלתיים של 1.95 מיליון שקל.

על אף שמדובר בקבוצת רכישה, שהאופציה על הקרקע שניתנה להם על הקרקע צפויה לפוג תוך כחודשיים, הרי שהפרויקט כולל כבר בשלב זה תכניות של הדירות העתידיות וכן של מתחם המסחר בקומת הרחוב, שיעבור על פי התכנון "מתיחת פנים" ויהפוך למרכז מסחרי מודרני. מבדיקת וואלה! עולה כי נציגי המכירות של הפרויקט מקפידים לומר למצטרפים הפוטנציאלים של קבוצת הרכישה כי את הדירות יכולים לרכוש רק בני 55 ומעלה, בשל דרישה של עיריית תל אביב לייעד את המקום לאוכלוסייה מבוגרת, אלא שלאחר המכירה, כך מובטח למצטרפים, אין מניעה להתגורר בפרויקט בכל גיל או למכור את הדירה בשוק החופשי.

אלא שנכון להיום, תכנית בניין העיר התקפה במקום, מייעדת את הקרקע בקולנוע דקל לבנייתו של דיור מוגן בלבד. המשמעות: לצד דרישה למכירת יחידות דיור לבני 55 מעלה, התנאי למתן היתר בנייה במקום כולל גם התחייבות כי מי שיתגורר במבנה – בהווה ובעתיד – יהיה מעל גיל 55. זאת ועוד, על פי תנאי היתר הבנייה במקום, הקמתו של פרויקט דיור מוגן חייבת לכלול רשימת דרישות – ובהן הקמת חברת ניהול, מרפאה, חדר אוכל ומועדון, לטובת דיירי הדיור המוגן במקום.

כזכור, בחודש אפריל 2014 קיבלה חברת URBAN אופציה לרכישת הקרקע מקייזמן תמורת סכום של 61 מיליון שקל, כשבע שנים בלבד לאחר שקייזמן עצמו רכש את המקום מחברת א.ד. מטלון תמורת כ-28 מיליון שקלים בלבד. מתחם קולנוע דקל אינו פעיל מזה שנים רבות ועומד נטוש בלב השכונה התל אביבית, אך במפלס הרחוב פועלת קומת מסחר ובה עסקים ותיקים רבים.

אין זו הפעם הראשונה שיזמים מנסים לבצע פרויקט במגרש קולנוע דקל. זמן לא רב לפני העסקה בין URBAN, בבעלות יאיר סגל, תכננה חברת מנרב להקים במקום פרויקט מגורים נרחב ולשדרג את שטחי המסחר הקיימים, במסגרת עסקת קומבינציה שלא מומשה בסופו של דבר. על פי ההערכות, מנרב נכשלה בהשגת הסכמת בעלי העסקים בקומת המסחר.

מקבוצת URBAN נמסר בתגובה כי : חברת Urban פועלת בהתאם להוראות התב"ע ולתיק המידע לפרויקט מתאריך 8.11.15. תיק מידע זה מציין כי יוזמת התב"ע, קרי עיריית תל אביב, מתייחסת אל הבניין "כבניין מגורים לדיור מוגן לאוכלוסיה מבוגרת" וכן נכללת בתיק חוות הדעת המשפטית המציינת כי לפחות 20 אחוז מהיחידות יוצאו למכירה לתושבי ת"א-יפו וכן כי לעירייה יישלח דיווח בנוגע למכר יחידות לתושבי ת"א-יפו כאמור עד להתמלאות התנאי האמור בסעיף הראשון. כמו כן, מכר היחידות יעשה ליחיד שגילו במועד קבלת טופס 4 ומסירת היחידה הינו 55 שנים ומעלה או לתא משפחתי המורכב ממספר בני אדם אשר גילו של לפחות אחד מהם במועד כאמור לעיל הינו 55 שנים ומעלה (כגון בעל ואישה הצעירה ממנו ולהפך). בתכנון הבניין החדש הוגדרו שטחים ציבוריים לטובת הדיירים וכן הבניין ינוהל על ידי חברת ניהול. חברת urban פועלת בשקיפות מלאה אל מול המתעניינים בפרויקט בכל המידע הרלוונטי.

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "בהתאם לתכנית התקפה, במקום אמור להבנות פרויקט לדיור מוגן. לכן, כל מי שירכוש דירות בפרויקט היום ובעתיד צריך לעמוד בקריטריון הגיל של דיור מוגן: בני 55 שנים ומעלה, ואם מדובר בתא משפחתי המורכב משני בני אדם הרי שגילו של אחד מהם לפחות במועד הרכישה יהיה 55 ומעלה. במסגרת היתר הבניה תהיה הבהרה כי מדובר בדיור מוגן וכן תיכלל דרישה להקמת חברת אחזקה לשטחים המשותפים שישמשו את כלל הדיירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully