וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף ההתנגדות: תכנית ל-1,600 דירות בי-ם אושרה להפקדה

יעל דראל

12.11.2015 / 16:56

תכנית הבנייה במורדות רמות (מצפה נפתוח) עוררה התנגדות מצד ארגונים סביבתיים ומצד עיריית ירושלים. האוצר: "התכנית מאזנת בין הצורך ביחידות דיור לבין החשיבות והרצון לשמור על השטח הפתוח"

ירושלים. ShutterStock
ירושלים/ShutterStock

תכנית הבנייה השנויה במחלוקת לבניית 1,600 יחידות דיור במורדות רמות (מצפה נפתוח) תקודם למרות התנגדותה החריפה של עיריית ירושלים, כך החליטה השבוע הוועדה למתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל). על פי ההחלטה, התכנית תופקד להתנגדויות ולכשתאושר סופית בוועדה ניתן יהיה להוציא מכוח התכנית היתר בנייה. בוועדה ציינו כי מבחינת פוטנציאל השטח, ניתן היה להקים במקום כמות כפולה של יחידות דיור (כ-3,000), אך נוכח ערכי הטבע המצויים בו הוחלט לאשר בו בינוי מצומצם באופן יחסי – וכן לקדם תכנית משלימה שתיצור באזור רצף שטחים פתוחים לפארק עמק הארזים הסמוך.

במשרד האוצר ציינו כי התכנית ממוקמת בשטח שיועד לפיתוח בתכנית המתאר המחוזית ובתכנית המתאר המקומית של ירושלים וכי מדובר בתכנית שכ-25% מיחידות הדיור בתחומה יהיו דירות קטנות וכן כ- 200 יחידות דיור יוקצו לטובת דיור מוגן. התכנית כוללת חיבור ישיר לכביש 9 , המתחבר לכביש 1, וכן שטחי מסחר, מוסדות ציבור ושטחים פתוחים.

כזכור, לקראת הדיון בתוכנית, הביעה עיריית ירושלים את התנגדותה הנחרצת לקידומה. ראש העיר, ניר ברקת, שיגר פנייה בנושא ליו"ר קבינט הדיור, אביגדור יצחקי, ובו הוא דרש להסיר את התוכנית מסדר היום ולהתמקד בקידומן של תכניות שאינן שנויות במחלוקת, במסגרתן ניתן לבנות כיום לדבריו אלפי יחידות דיור אחרות.

עם זאת, במשרד האוצר, ציינו כי "התכנית הופקדה לאחר עבודה מקצועית מעמיקה של צוות התכנון שכללה בחינת חלופות מיקום רבות. צוות התכנון מצא שהחלופה צמודת הדופן, היא הראויה ביותר לתכנון. יתרונות התוכנית שהופקדה הם בהשתלבותה ויצירת המשכיות עם השכונה הקיימת מצפון, ובשימור השטח הפתוח להמשכת הרצף עם פארק הארזים מדרום". באשר לחששות הסביבתיים הנוגעים לקיומם של עדרי צבאים באזור זה, ציינו באוצר כי "התכנית מאזנת בין הצורך הלאומי להוספת יח"ד זמינות למשק, ובין החשיבות והרצון לשמור על השטח הפתוח הערכי באזור זה, על ערכיו האקולוגיים והביולוגים- עדר הצבאים המצוי".

  • עוד באותו נושא:
  • ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully