וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכרזים ל-2,000 דירות במחיר למשתכן נדחו לדצמבר-ינואר

אורי חודי

12.11.2015 / 16:19

ברמ"י ובמשרד הבינוי והשיכון מסבירים שמדובר בהתאמות ועדכונים שחלקם נובעים משאלות של היזמים והקבלנים. במקביל, בענף הנדל"ן מתלוננים על אי-ודאות וחוששים ממגמה של דחיות במכרזים

משה כחלון ויואב גלנט בכפר המכבייה, מפלגה "כולנו", ינואר 2015. ראובן קסטרו
יואב גלנט/ראובן קסטרו

בשקט בשקט, למרות ההצהרות על שיווק מאסיבי של מכרזי מחיר למשתכן עלתה לפני מספר ימים לאתר רשות מקרקעי ישראל הודעה לקונית עם הכותרת הבאה: "רשות מקרקעי ישראל מודיעה בזאת על דחיית מועדים למכרזים המפורטים להלן". בהמשך לכותרת האינפורמטיבית הופיעה רשימה בה מופיעים לא פחות מ-13 מכרזים שונים שנדחו, כולם במסגרת תוכנית מחיר למשתכן.

כל המכרזים שמועד סגירתם נדחה, אם לסוף דצמבר ואם לתחילת ינואר, כוללים 2,127 יח"ד סך-הכול. מדובר במכרזים בנתיבות, אופקים, ירוחם, מצפה רמון, ערד, שדרות, טירת הכרמל, בית שמש, לוד, מגדל העמק, נצרת עילית וקריית שמונה. במקביל, מכרזים אחרים, בודדים אומנם, דווקא הוקדמו. חשוב לציין כי ברוב המקרים מדובר בדחייה של מספר שבועות, אולם גם דחייה שכזו גורמת לאי וודאות בקרב העוסקים בענף.

ברמ"י וגם במשרד השיכון והבינוי מסבירים שאין לראות בדחיית המכרזים עדות לכך שייתכן ויידחו שוב או שלא יפורסמו וכי מדובר בדחייה שבסופו של דבר תכליתה להוציא מכרז בשל לשיווק כמו גם לערוך שינויים במכרז שחלקם נובעים מלכתחילה משאלות של היזמים והקבלנים עצמם.

"רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון רואים חשיבות רבה בהצלחת מכרזי מחיר למשתכן", נמסר היום (ה') מרמ"י בתגובה לדחיית המכרזים. "על מנת להבטיח את המשך הצלחת מכרזי מחיר למשתכן נערכו התאמות במועדי פרסום חוברות המכרזים ומועדי סגירתם. במרבית המכרזים נקבעה דחייה קצרה של ימים עד שבועות ובחלקם אף הוקדם מועד סגירת המכרז, מקום בו הדבר התאפשר. דחיות המכרזים נובעות מהצורך לעדכון פרטים בחוברות המכרזים ומתן תשובות ליזמים שהפנו לרשות או למשרד הבינוי שאלות הבהרה. הדחייה נדרשה על מנת לאפשר ליזמים זמן סביר להיערך להגשת ההצעות מאז פרסום העדכונים האחרונים וזאת כדי להבטיח את הצלחת המכרזים".

עוד הוסיפו ברמ"י ובמשרד השיכון והבינוי כי "עד כה פורסמו מכרזים לקרוב ל-11 אלף יח"ד במסלול זה, כאשר ביחס ל-1,700 יח"ד כבר נקבעו זוכים, וביחס ללמעלה מ-3,000 יח"ד כבר פורסמו חוברות מכרזים מפורטות. "עד סוף השנה צפויים להיקבע זוכים במכרזים לכעשרת אלפים יח"ד מתוך מכרזים ללמעלה מ-20 אלף יחידות דיור אשר צפויים להתפרסם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully