וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תסבסד 90% מהקרקע לחיילים בני העדה הדרוזית

יעל דראל

5.11.2015 / 15:35

שר הבינוי יואב גלנט הודיע על הצעד במהלך סיור שערך יחד עם בכירי המשרד וחברי כנסת דרוזים בישובי הדרוזים בגליל ובכרמל

משה כחלון ויואב גלנט בכפר המכבייה, מפלגה "כולנו", ינואר 2015. ראובן קסטרו
יואב גלנט/ראובן קסטרו

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, סייר הבוקר ביישובים דרוזים בגליל ובכרמל, במהלכו הודיע על יישום תכנית חומש ממשלתית במסגרתה יינתן סבסוד של עד 90% במחיר קרקע ועלויות הפיתוח לחיילים משוחררים בני העדה הדרוזית. השר גלנט, מנכ"ל המשרד, אשל ארמוני, ובכירי המשרד, הגיעו לסיור מלווים בחברי כנסת בני העדה הדרוזית, איוב קרא, חמד עמאר ועבדאללה אבו מערוף, וכן אכרם חסון.

במהלך הסיור השר הודיע על יישום תכניות הדיור, כחלק מתכנית החומש הממשלתית המוקדשת ליישובים דרוזים וצ'רקסים בהיקף של כ-2 מיליארד שקל, עליה הוחלט בשנה החולפת.

גלנט הצהיר עוד כי בהתאם להחלטת הממשלה, חיילים משוחררים מהעדה יהיו זכאים להנחה של עד 90% במחיר הקרקע, ובנוסף לסבסוד של עד 90% מעלויות הפיתוח. במסגרת תכנית החומש לקידום המגזר הדרוזי, יקצה משרד האוצר, באמצעות משרד הבינוי והשיכון ומשרדים נוספים סך של כ-60 מיליון שקל בשנה למשך 4 השנים הקרובות לשיקום שכונות, פיתוח תשתיות, בניית מוסדות ציבור והסרת חסמים, זאת בנוסף לסבסוד הפיתוח לחיילים משוחררים ולפעילות השוטפת של המשרד בהקמת שכונות חדשות.

"הדרוזים הם אחינו והברית אתם היא של חיים ושל דם. אנחנו נלחמים יחד אתם, שכם אל שכם, בקרבות, ועלינו לדאוג שהברית הזו נשמרת בעצמתה, גם בחיים האזרחיים ובתנאי המחיה היומיומיים. היישובים הדרוזים מתמודדים עם קשיי דיור הנובעים, בין היתר, מתשתיות מיושנות וטופוגרפיה מאתגרת", אמר.

  • עוד באותו נושא:
  • יואב גלנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully