וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה שווה לכם מעלית? בתל אביב - מיליון שקל

יעל דראל

6.11.2015 / 10:57

מבדיקת נתוני יד2 עולה כי הוספת מעלית לבניין עשויה להעלות את ערך הדירות בבניין בעשרות אחוזים. השיא כמובן בתל אביב אבל גם בערים אחרות ההשקעה עשויה להשתלם

מערכת וואלה!

אם אתם מתגוררים בבניין ללא מעלית ונאלצים לסחוב מדי יום תיקים כבדים במעלה המדרגות, בוודאי תשמחו לדעת שהוספת מעלית תשתלם לכם - גם כלכלית. על פי נתוני מדד הנדל"ן של יד 2, הפער בין דירות ללא מעלית לבין דירות בבניינים עם מעלית עומד בממוצע על כ-35%. באופן לא מפתיע, הפער הגדול ביותר נרשם בעיר תל אביב, שבה תוספת מעלית לבניין עשויה להוסיף לערכו סכום של כמיליון שקלים.

הנתונים הללו כוללים דירות שהוצעו למכירה באתר יד2 בין השנים 2014-2015 בדירות הממוקמות בין הקומה השלישית לקומה החמישית. בבחינת המחירים בתל אביב למשל, עולה כי דירה ממוצעת בבניין ללא מעלית מוצעת למכירה תמורת 1.89 מיליון שקל לעומת דירה דומה בבניין עם מעלית שמוצעת למכירה תמורת כשלושה מיליון שקל - הפרש של 1.1 מיליון שקל שהם 39%.

ברמת גן השכנה, בירת פרויקטי התמ"א, ההפרש עומד על חצי מיליון שקל שהם כ-27% מערך דירה ממוצעת. כך למשל, דירה ברמת גן הממוקמת בקומות 3-5 ללא מעלית מוצעת למכירה תמורת 1.3 מיליון שקל בממוצע ודירה דומה בבניין עם מעלית תוצע למכירה במחיר ממוצע של כ-1.8 מיליון שקל.

פערי מחירים משמעותיים של עשרות אחוזים בערך הדירות נמצאו גם בערים אחרות. ברמלה למשל, ההפרש עומד על 36% שהם קרוב ל-400 אלף שקל. על פי הנתונים, דירה בבניין ללא מעלית מוצעת למכירה תמורת 723 אלף שקל בממוצע לעומת 1.1 מיליון שקל לדירה דומה בבניין עם מעלית.

לעומת זאת, בלוד הסמוכה לרמלה הפער עומד על 241 אלף שקל שהם 27%. הפער הנמוך נובע ממחירי הדירות הנמוכים יחסית בלוד – שם דירה בבניין ללא מעלית מוצעת למכירה תמורת 655 אלף שקל בממוצע ודירה דומה עם מעלית 890 אלף שקל בממוצע.

יבין גיל מור, מנכ"ל יד2, מציין כי "כיום, להבדיל מהעבר, הצרכן הישראלי מוכן לשלם הרבה יותר עבור דירה עם מעלית. עיקר האנשים שמחפשים דירה עם מעלית הם משפחות טריות או אנשים מבוגרים שלא יכולים להרשות לעצמם לטפס בכל יום עשרות מדרגות לקומות גבוהות. מעלית היא סוג של פריבילגיה שהצרכן הישראלי מוכן לשלם עליה למען הנוחות והיא בהחלט נכנסת בין יתר השיקולים כשמחפשים דירת מגורים. הנתונים שפורסמו מצביעים כי יש לכך השפעה משמעותית על המחיר כך למשל ניתן לראות דירות דומות בגודלן באותה שכונה עם פערי מחירים של עשרות אחוזים בשל הימצאות מעלית בבניין".

שמאי המקרקעין, עו"ד חיים מסילתי, מדגיש כי "צריך להפריד בין תל אביב לשאר חלקי הארץ. במרכז תל אביב למשל אחוז גבוה מהדירות נמצאות בבניינים ישנים ללא מעלית. ערכם כמובן נמוך יותר אך הביקושים לדירות אלה עדיין גבוהים מכיוון שהביקושים לדירות בתל אביב באופן כללי הינם קשיחים. כלומר יחסית לשאר אזורי הארץ, בתל אביב אחוז גבוה יותר של רוכשי דירות יסכימו להתפשר ולרכוש דירה ללא מעלית בכדי להתגורר במרכז העיר".

  • עוד באותו נושא:
  • מעליות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully