וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצליה: תכנית ל-3,000 דירות בסמוך לגן הלאומי אפולוניה

יעל דראל

4.11.2015 / 15:47

שכונת הענק, הממוקמת בלב אזור הביקוש, הופקדה להתנגדויות כ-11 חודשים לאחר שהומלצה להפקדה על ידי הוותמ"ל. עם אישורה הסופי, השכונה תכלול בעתיד כ-780 יחידות דיור קטנות ותוסיף להרצליה עוד כ-20 אלף תושבים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמיית השכונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדרך לאישור: תכנית להקמת שכונה חדשה בהרצליה, הסמוכה לגן הלאומי אפולוניה, ובה כ-3,000 יחידות דיור חדשה הופקדה בוועדה לתכנון מתחמי דיור מועדפים (ותמ"ל) – כמעט שנה לאחר שהוועדה המליצה להפקידה. בחודש ינואר האחרון המליצה הוותמ"ל – ועדה שאמורה לזרז הליכי תכנון למתחמי דיור של מעל 750 יחידות דיור – על קידומה של התוכנית, שצפויה להגדיל משמעותית את אוכלוסיית הרצליה.

כיום מתגוררים בהרצליה 117,000 תושבים והשכונה החדשה תספק על פי ההערכות פתרונות דיור לעוד כ-20,000 תושבים. התכנית באפולוניה קודמה במשך שנים ובמהלך השנה האחרונה נדרשה לאישור של הוועדה לשמירה על הסביבה החופית (ולחו"ף), בהיותה ממוקמת בטווח ה-300 מטרים מקו החוף.

ברשות מקרקעי ישראל ציינו כי התכנית כוללת שטחי תעסוקה, מלונאות ומסחר לצד שטחים ציבוריים רבים וכן בשטחה מצוי גם הגן הלאומי אפולוניה. "התכנית קודמה במאמץ משותף עם רשות הטבע והגנים ומתוכנן כי שטחי הגן הלאומי יהוו שטח רציף לשכונה ללא גידור ויאפשר לתושבים ולמבקרים במקום ליהנות מהשטחים הפתוחים הרבים ומה עתיקות שייחשפו במקום", צוין.

על פי התכנון, בכניסה הצפון מזרחית לשכונה ימוקם מתחם תעסוקה הכולל כ-60,000 מ"ר שטח עיקרי לתעסוקה, ובנוסף, התכנית מסדירה את פיתוחו של הגן הלאומי אפולוניה (כולל את המצודה העתיקה ורצועת רכס הכורכר המקבילה לחוף הים).

תכנית אפולוניה, שכאמור טרם אושרה סופית, לוותה בסקר סיכונים שנערך על בסיס סקרים מוקדמים שבוצעו במקום, על רקע פעילות רבת שנים של מפעלי תע"ש באזור. ברשות מקרקעי ישראל הדגישו כי מרבית שטחי השכונה העתידית ייבנו על שטחים שנמצאו על ידי המשרד להגנת הסביבה כשטחים שאין בהם זיהומי קרקע.

על פי התכנון, בשכונה החדשה שצפויה להיות שכונה שתמשוך אוכלוסייה חזקה, יוקצו גם -780 יחידות דיור קטנות (דירות בשטח עיקרי של כ-75 מ"ר) ובנוסף ייבנו בה מבני ציבור, מבני חינוך ואזורי מסחר לצרכי התושבים.

גילי טסלר מתכננת מרחב עסקי תל אביב ברשות ציינה כי "תוכנית אפולוניה הינה תכנית לאומית חשובה להקמת שכונת מגורים והגדרת הגן הלאומי אפולוניה. אין ספק שהעירייה רשות מקרעי ישראל ורשות הטבע והגנים הגישו תכנית ערכית ואיכותית חשובה מאד למטרופולין"

  • עוד באותו נושא:
  • הרצליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully