וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו וכחלון סיירו בחריש: תחובר לכביש 6?

יעל דראל

3.11.2015 / 21:23

בימים הקרובים תובא לשולחן הממשלה הצעת החלטה שמתעכבת כבר תקופה ארוכה, שמטרתה להסדיר את מעמדה של חריש כעיר ולאפשר העברת תקציבים לצורך חיבורה לתשתיות

חריש. שלומי גבאי
חריש/שלומי גבאי

כשלושה חודשים בלבד לאחר סיורו המתוקשר של שר הבינוי, יואב גלנט, בעיר החדשה חריש – סיור שבמהלכו הצהיר השר כי העיר תמנה תוך עשור כ-100 אלף תושבים – הגיעו היום לביקור רשמי בעיר ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר, משה כחלון. מוקדם יותר ביקרו ראש הממשלה ושרי הממשלה גם בעיר עפולה, שם פורסמו לאחרונה מכרזי "מחיר למשתכן", במסגרתם יוצעו דירות מוזלות לרוכשי דירה ראשונה.

אחד הנושאים המרכזיים שאליהם נדרשו היום נתניהו, גלנט וכחלון, הוא חיבורה המואץ של העיר חריש לכביש 6. כיום מרוחקת העיר החדשה כחמש דקות נסיעה בלבד ממחלף עירון, וסמוכה מאוד לכביש הרוחב 65 (כביש המחבר את כביש החוף עם אזור הגליל המזרחי), אך למרות הכוונה לבנות בה אלפי יחידות דיור בשנים הקרובות – הרי שבמציאות הנוכחית אין לעיר החדשה חיבור לכבישים אלו.

חריש סומנה בשנים האחרונות כעיר החדשה ונחשבת למוקד בנייה שבו מרכזת הממשלה מאמצים – בדומה לבנייתה של העיר מודיעין בשנות ה-90'. בסיורו האחרון בעיר בחודש יולי האחרון, הצהיר שר הבינוי גלנט כי חריש תמנה כ-100 אלף תושבים עד שנת 2030 וכי היעד הוא הפיכתה ליעד מרכזי בעיקר עבור זוגות צעירים שירכשו בה את דירתם הראשונה. גלנט הצהיר עוד כי הכוונה היא לנתב אל היישוב החדש זוגות מכל המגזרים – אלא שכאמור נכון להיום על אף תנופת הבנייה ביישוב, טרם הוסדרו מספר סוגיות תחבורתיות מרכזיות בו.

בימים הקרובים, צפויה להגיע הצעת מחליטים בנושא חריש לאישור הממשלה. הצעת ההחלטה, שכבר גובשה בתקופת הממשלה הקודמת, מתעכבת זה למעלה משנה ותכליתה הסדרת מעמדה של חריש כעיר באופן שיאפשר להסדיר את ההשקעות הממשלתיות במקום ולחברה לתשתיות באופן מואץ.

יצויין כי במרץ 2010 אושרה החלטת ממשלה בנושא חריש, במסגרתה הוחלט להקים ועדת מנכ"לים לקידום העיר ולפעול למציאת פתרונות ארוכי טווח לצמיחתו העתידית של היישוב, בין היתר בסוגיית המימון הדרושה לצורך תכנון והקמת התשתיות במקום.

עדכון ראשון 8:23

  • עוד באותו נושא:
  • חריש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully