וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: הפיצוי של י-ם לגבעת יערים על הפקעת שטח יגדל פי 10

יעל דראל

2.11.2015 / 12:29

שמונה שנים של הליך משפטי הסתיימו בהכרעה לטובת מושב גבעת יערים: עיריית ירושלים תשלם כ-3.5 מיליון שקלים עבור שטחים שהופקעו בשנת 2000 לטובת סלילת כביש – פי 10 מהסכום שאותו התכוונה לשלם

הפקקים בכביש 1 בכניסה לירושלים. נועם מושקוביץ
הפקקים בכביש 1 בכניסה לירושלים/נועם מושקוביץ

פיצוי הולם? כ-15 שנים לאחר שעשרות דונמים הופקעו ממושב גבעת יערים לטובת סלילת כביש 9, פסק בית המשפט המחוזי בירושלים כי עיריית ירושלים והוועדה המקומית בעיר ישלמו פיצויים בשיעור העומד על פי 10 משיעורי הפיצויים המקוריים. על פי ההחלטה, העירייה תפצה את המושב בסכום כולל של כ-3.5 מיליון שקל (כולל שכר טרחת עו"ד) – סכום המשקף שווי של כ-50 אלף שקל לדונם, בעוד הסכום המקורי שאותו ביקשה העירייה לשלם עמד על 5,000 שקל לדונם בלבד.

השטח שהופקע בשנת 2000 נכלל בשטחו של מושב גבעת יערים בפרוזדור ירושלים, אך המאבק המשפטי עסק הן בגודל השטח המופקע – שלגביו עיריית ירושלים טענה כי מדובר בכ-50 דונם בלבד ואילו האגודה השיתופית טענה כי מדובר בכ-120 דונם - והן לגבי גובה הפיצויים שישולמו לבעלי הקרקע.

במהלך ההליך המשפטי, שנמשך כ-8 שנים, מונו שני שמאים אלא שהפערים בין השומות היו גבוהים מאוד ובסופו של דבר, מונה שמאי מכריע שגיבש את סכום הפיצוי. מדובר על סכום שנחשב חריג יחסית לתשלום פיצויים על ידי עיריית ירושלים ופיצויי ההפקעה מחושבים על פי המועד הקובע, כלומר נכון לחודש יולי 2000.

במסגרת ההליך טענה העירייה כי גובה הפיצוי על ההפקעה צריך להיות מינימלי, שכן מדובר בקרקע בייעוד חקלאי שהפכה לדרך. אולם המושב, אשר יוצג על ידי עורכי הדין אורי ששון וגל קרול ממשרד ש. בירן ושות', טענו בין השאר כי מדובר בשטחים חקלאיים המיועדים לפרנסת תושבי המקום וכי השטחים שהופקעו סמוכים לשטחים שבהן מתוכננות להיבנות בעתיד אלפי יחידות דיור – סוגיה שבגללה יש לקבוע ערך גבוה יותר לקרקע המופקעת.

בסיום ההליך נפסק כי בניגוד לכוונת עיריית ירושלים לשלם סך של כ- 5,000 שקל לדונם, נפסקו פיצויים בסך של כ– 50,000 שקל, שהם כיום כ-2.5 מיליון שקל בתוספת פיצויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully