וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר למשתכן בקריית מוצקין: דירת 120 מ"ר ב-920 אלף שקל

יעל דראל

27.10.2015 / 15:15

במשרד האוצר מציינים כי המכרזים משקפים הנחה של למעלה מ-400 אלף שקל לדירה . במכרז שווקו כל המגרשים לבניית 1,028 דירות במתחם כורדני

שר השיכון יואב גלנט מקבל את פניהן של עולם חדשים בשדה התעופה בן גוריון , אוגובט 2015. ניב אהרונסון
יואב גלנט/ניב אהרונסון

המכרז השני של שיטת מחיר למשתכן בקריית מוצקין נסגר בהצלחה: כל המתחמים להקמת 1,028 דירות שווקו במחיר ממוצע של 1,051,918 שקל ליחידת דיור.

בנשרד האוצר מציינים כי מחיר הדירות שנקבע בפרויקט משקף הנחה של עד 30% ממחיר השוק. בסך הכל ניגשו 51 יזמים למכרז. המכרז חולק ל 20 מתחמי משנה, כדי לאפשר ליזמים מקומיים מאזור הצפון לגשת אליו. יש לציין כי במכרז זכו גם יזמים גדולים.

התכנית משתרעת על שטח של 833 דונם במקום שהו פעל בעבר מחנה כורדני ונועדה לבניית 3,500 יחידות דיור. נכון להיום שווקו 1,820 יח"ד בתוספת 1,028 היחידות האחרונות ששווקו כעת במסלול מחיר למשתכן. השכונה ממוקמת בין הקריון במזרח לבין חוף הים במערב. בשכונה תמהיל של דירות בגדלים שונים, כאשר הבניינים נעים מ-7 קומות (22 יח"ד) ועד מגדלים של 94 יח"ד ב-22 קומות (לפני תוספות שבח).

על פי קריטריוני המכרז, הזכאים לרכישת דירת מחיר למשתכן הם "חסרי דיור" – מי שלא הייתה דירה בבעלותם בשש השנים האחרונות - יחיד מגיל 35 ומעלה וזוגות בכל גיל. בחירת הזוכים מבין הזכאים שנרשמו לפרויקט תתבצע באמצעות הגרלה. זכאי שרכש יחידת דיור במסגרת מחיר למשתכן, לא יהיה רשאי למכור את יחידת הדיור לצד שלישי במשך 5 שנים מיום קבלת טופס 4. יצויין כי בהתאם להצעה שמובאת למועצת מקרקעי ישראל 20% מיחידות הדיור בכל מתחם ומתחם יוקצו בעדיפות לבני מקום.

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט ציין כי "מדובר בבשורה גדולה לציבור בישראל. 'מחיר למשתכן' תשפיע על היישובים שבהם מתקיים המכרז ועל הוזלה לזוגות הצעירים ולחיילים משוחררים בכל הארץ. בנוסף, לאור השיווקים הצפויים של עשרות אלפי יחידות דיור בתקופה הקרובה, ההערכה היא שתהיה לה השפעה חיובית ומצננת על המחירים במשק. המכרזים הראשונים הם ניצנים של שינוי גדול, שיסייע לשוק באופן מידי וישפיע גם על הדורות הבאים בארץ".

במשרד האוצר ציינו כי השכונה בנויה בסטנדרטים גבוהים ביותר ונחשבת שכונת הדגל של קריית מוצקין. בשכונה מרחבים ירוקים וגנים ציבוריים גדולים, בתוך השכונה היפה מצויים החי פארק, התיאטרון והקאנטרי. קרית מוצקין מונה 40 אלף תושבים עם מבני ציבור רבים. במשרד האוצר הדגישו כי ככלל, כלל הדירות המשווקות במסגרת מכרז מחיר למשתכן, ישווקו במחיר למשתכן לחסרי דיור. על אף האמור, ככל שעברו 12 חודשים מיום קיום ההגרלה הראשונה, ולא נרכשו ע"י חסרי דיור מלוא דירות מחיר למשתכן הכלולות במכרז, הרי שיתרת הדירות שלא נמכרו לזכאים כאמור, ימכרו על ידי הזוכה גם למשפרי דיור, זאת בתנאי הזכייה (המחיר למ"ר שנקבע בהצעה הזוכה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully