וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: "מגיע לצעירים פיתרון למשבר הדיור"

יעל דראל

27.10.2015 / 12:36

במסגרת יום הדיור הנערך בכנסת התייחס שר האוצר לתכנית מחיר למשתכן ואמר כי בשנים הקרובות ישווקו עשרות אלפי דירות במסגרת תכנית זו. "בקריית מוצקין יימכרו דירות בהנחה של 400 אלף שקל"

קבינט הדיור כונס לראשונה. עומר מירון
משה כחלון/עומר מירון

שר האוצר משה כחלון, התייחס למשבר הדיור במהלך דיון בוועדה לביקורת המדינה בכנסת וציין כי התשובה למשבר הדיור טמונה בעיקר בשאלת שיווק מוזל של קרקעות המדינה. כחלון ציין כי תוצאות מכרזי "מחיר למשתכן", שיפורסמו היום בנוגע למגרשים בקריית מוצקין, מעידות על הנחות משמעותיות שיינתנו לרוכשי הדירות: "היום נפרסם את תוצאות המכרז בקרית מוצקין. נמכור שם דירות בהנחות של 400 אלף שקל. עד סוף השנה נשווק 25,000 יחידות דיור במתכונת מחיר למשתכן וכ-70,000 דירות עד לסוף השנה הבאה. הדירות בקרית מוצקין ימכרו בהנחה של 300-400 אלף שקל, זוהי הצלחה אדירה נוספת לשיטת 'מחיר למשתכן'". כחלון אמר את הדברים במסגרת יום הדיור המתקיים בכנסת.

על אף העובדה כי תכנית מחיר למשתכן הינה תכנית ישנה, שאותה הוציא משרד הבינוי לשוק כבר בשנת 1994, הדגיש כחלון כי בגרסתה הנוכחית (המאפשרת השתתפות גדולה יותר של הציבור ברכישת דירות במכרזים אלו) – מדובר במהלך שהוא אחראי על הובלתו. "תכנית מחיר למשתכן היא התכנית שלי. אני אחראי עליה. התכנית הזאת תצליח ותשנה את שוק הדיור", אמר.

"הכלכלה הישראלית יכולה לעמוד בפתרון משבר הדיור. גם בעלות של מיליארדי שקלים בשנה. זה מגיע לזוגות הצעירים. אחת הבעיות היא ש90% מהאנשים לא רוצים שמחירי הדירות ירדו כי יש להם דירות. יש פעילות של גורמים אינטרסנטים בתקשורת. אני נכנסתי לתפקיד שר האוצר והפסקתי את הספסרות של המדינה בקרקעות שלה. אני אומר כאן - המדינה לא תספסר יותר בקרקעות. הקרקעות נועדו בשביל הזוגות הצעירים", אמר.

  • עוד באותו נושא:
  • משה כחלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully