וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך: דיור בר השגה ברמת אביב ומגדל בן 30 קומות בדרך השלום

יעל דראל

21.10.2015 / 12:21

הוועדה המחוזית אישרה את הפקדת בית מילמן שתכלול כ-130 יחידות דיור ואת הפקדת תכנית פינוי בינוי בדרך השלום שתכלול 564 יחידות דיור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית מילמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוועדה המחוזית תל אביב החליטה להפקיד את תכנית בית מילמן – מבנה ששימש בשנות ה-60' כשיכון עולים בתל אביב – וכיום משמש כמעון סטודנטים ומרכז מסחרי של תושבי רמת אביב. על פי התוכנית החדשה, חלקו המזרחי של המבנה ההיסטורי ייהרס ובמקומו יבנה בניין בן 16 קומות, מעל קומה מסחרית. המבנה החדש יכלול כ- 90 יחידות דיור למגורים, וכן מרתפי חניה שיתנו פתרון לחניות הנדרשות למגורים ולמסחר באזור.

תכנית "בית מילמן" משתרעת על פני שטח של כ- 3 דונם ברחוב טאגור וסמוכה לאוניברסיטת תל אביב וקניון רמת אביב, באזור שבו קיימים שטחי ציבור פתוחים נרחבים. התוכנית החדשה כוללת גם 8 קומות שבהן ייבנו כ-40 דירות להשכרה או מעונות סטודנטים בגודל מרבי של כ-63 מ"ר - בחלקו המערבי של המבנה.

בתוך כך, הוועדה המחוזית תל אביב החליטה להפקיד את התוכנית לפינוי בינוי בדרך השלום פינת רחוב המאבק, במסגרתה ייהרסו 9 מבני השיכון הטוריים הישנים (בני 3-4 קומות כל אחד) שבהם 182 יחידות דיור ובנייה של מספר בניינים גבוהים במקומם – שיכילו 564 יחידות דיור חדשות. 20% מהדירות החדשות ייבנו בגודל מקסימלי של 80 מ"ר (בהגדרה, דירות קטנות).

במקום השיכונים הישנים, צפויים להיבנות באזור מספר בניינים בני 8 קומות ו-15 קומות וכן בפינת המאבק והשלום ייבנה מגדל מגורים חדש בגובה 30 קומות, בדומה למגדלי מגורים סמוכים בגבעתיים . ההחלטה על הקמת המגדל חורגת מהקבוע בתוכנית המתאר של העיר, המאפשרת לבנות באזור זה מגדלי מגורים עד 25 קומות בלבד. בוועדה ציינו כי החריגה התקבלה בשל גובהם של מבנים סמוכים בגבעתיים: "הוועדה אישרה להפקדה מעברו השני של רחוב המאבק, בתחום העיר גבעתיים, שורה של מגדלי מגורים גבוהים יותר, ומשכך סברה הוועדה כי הגבהת המגדל בפינת רחבות המאבק והשלום מתאים מבחינה תכנונית ומבטיחה ישימות התוכנית", צוין.

תכנית זו צפויה לכלול גם חצרות משותפות בין הבניינים החדשים (בחלק שבו הבנייה תהיה בין 8 קומות ל- 15 קומות), שיקשרו בין רחוב עמישב לדרך השלום. כמו כן, לאורך דרך השלום ורחוב המאבק תוקם חזית מסחרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully