וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכמה נמכרה דירת 4.5 חדרים בבניין ישן בגבעתיים?

יעל דראל

15.10.2015 / 10:01

הדירה, ברחוב טבנקין בעיר, נמכרה תמורת 2.3 מיליוון שקל. המחיר נמוך יותר מהממוצע באזור בגלל שהבניין ממוקם מעל צומת רחובות וחסר גישה לפארק הסמוך

רחוב טבנקין גבעתיים. צילום מסך
רחוב טבנקין בגבעתיים/צילום מסך

בחודש אוגוסט האחרון נמכרה ברחוב טבנקין בשכונת תל גנים בגבעתיים דירת 4.5 חדרים בגודל 125 מ"ר ובבניין ישן במחיר של 2,300,000 שקל. סכום העסקה משקף מחיר של כ-18,400 שקל למ"ר והדירה משופצת על ידי אדריכל וכוללת חנייה בטאבו. הבניין כאמור ישן, אך מתוחזק היטב ואילו הדירה ממוקמת בקומה ה-1 מתוך 3 קומות.

משה שואף, אנליסט המחקר של אתר מדלן, מציין כי "סכום של 2.3 מיליון שקל אמנם חורג מתקציבן של מרבית המשפחות הצעירות, אך צריך לקחת בחשבון שמדובר על שווי נמוך ביחס לדירות אחרות בשכונה. הסיבה לכך נעוצה בעובדה כי העסקה משקפת את מיקום הבניין מעל לצומת רחובות פעיל וכן את העובדה כי בניגוד לבניינים רבים אחרים בשכונה, בניין זה אינו צמוד לפארק רחב הידיים". במדלן מציינים כי רק לאחרונה נמכרה ברחוב הרצוג הסמוך דירת 4 חדרים בגודל 90 מ"ר במחיר של 2.34 מיליון שקל.

גדעון חיים, בעל סוכנות התיווך "חיים בנדל"ן" ברמת גן שביצע את העסקה, מבהיר עם זאת כי מדובר בשכונה מבוקשת שבה היצע הדירות נמוך יחסית. "אנשים לא ממהרים לעזוב את תל גנים, זוהי שכונה אהובה והרוכשים הם זוג צעיר עם ילדים שהתגוררו בשכירות בשנים האחרונות בשכונה וחיפשו דירה רק בגבולותיה. המוכרים מצידם, הם זוג משפרי דיור שעברו לדירה גדולה יותר בדיוק באותו הרחוב. היצע הדירות למכירה בשכונה קטן יחסית והביקוש גבוה ולמרות זאת, משך הזמן בו עומדת דירה 'על המדף' עומד על כשישה חודשים בממוצע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סביבת הנכס: שכונת תל גנים ממוקמת בין הרחובות המאבק, דרך יצחק רבין ואלוף שדה בגבעתיים. אחת הסיבות לביקוש הרב בשכונה היא אופי הבנייה, בחלקה נמוכה, שפע השטחים הירוקים בה, מרחק ההליכה הקצר לקניון גבעתיים וכן קירבה לצירי התנועה המרכזיים באזור. על פי אתר מדלן השכונה זוכה לציונים גבוהים בכל הנוגע למדדים החברתיים-כלכליים: המדד החברת-כלכלי של השכונה זוכה לציון גבוה של 7 (מתוך 10), שיעור האקדמאים בשכונה עומד על כ-38% ורמת השכר הממוצעת של תושבי השכונה המשותפת עומדת על כ-10,407 שקל לחודש. הישגי התלמידים בבחינות המיצ"ב הם מהגבוהים בארץ ומחזיקים בדירוג של 91 (מתוך 100) על פי מדד מדלן.

"מדובר בשכונה איכותית ושקטה למרות קרבתה לצירי תנועה מרכזיים. השכונה מאופיינת בבנייה מגוונת, החל מבניינים בני 3-8 קומות, בתים פרטיים ודו-משפחתיים. בלב השכונה נמצא פארק גבעתיים, אחד ממוקדי המשיכה הגדולים של האזור. העסקה הנוכחית בוצעה בחלק של רחוב טבנקין המשויך רשמית לרמת גן, אך בפועל ממוקם בגבעתיים. הרשויות מכירות בבלבול ומאפשרות באופן חריג לתושבי הרחוב להירשם למוסדות החינוך בגבעתיים", מציינים במדלן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

עסקאות מעניינות בשנה החולפת שבוצעו בשכונה

• בחודש יוני השנה נמכרה דירת 3 חדרים בשטח מדווח של 64 מ"ר, באותה השכונה, ברחוב הרצוג 24, גבעתיים, תמורת 1.850 שקל. הדירה בקומה 1 מתוך 3 בבניין משנות ה-60. העסקה מגלמת מחיר של 28,906 שקל למ"ר.

• באותו חודש נמכרה דירת 4 ברחוב משמר הירדן 5 בגבעתיים תמורת 4.05 מיליון שקל. הדירה בשטח מדווח של 116 מ"ר (מגלם מחיר של 34,914 ש"ח למ"ר בנוי), ממוקמת בקומה 3 (מתוך 5) בבניין משנת 2003.

  • עוד באותו נושא:
  • גבעתיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully