וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל מתחדשים: קמפוס מרהיב לענקית האלקטרוניקה

מטה חדש לענקית האלקטרוניקה קורם עור וגידים. אפל מחממת מנועים לקראת בניית מטה נוסף בעמק הסיליקון שהפך ללונה-פארק נדלנ"י. הפעם, מדובר בצורת תלתן שתשלב שימוש באנרגיה טבעית

מערכת וואלה!

אילו סטיב ג'ובס היה יודע מה אנשי אפל מתכננים למפעל חייו, אין ספק שהוא היה מרוצה. בימים אלו נחשפות לראשונה תכניות עתידיות של מבנה הקמפוס החדש של ענקית האלקטרוניקה האמריקאית. המבנה העצום, יהווה מעין אח קטן לקמפוס הקיים של החברה השוכן בקופרטינו שבקליפורניה, המאכלס כמעט 3,000 מעובדי החברה. המבנה החדש צפוי לעלות על הקרקע בעמק הסיליקון שבקליפורניה מצפון למטה הקיים שתוכן כצורת כחללית על ידי פוסטר ושות' אדריכלים. החדש, עוצב כעלה תלתן שעל פי המסורות האיריות מסמל תקווה, אמונה, אהבה ומזל. לא ברור אם משרד האדריכלים HOK שאמון על המבנה החדש נתן דעתו על המשמעות של צורת המבנה הייחודית, כך או אחרת העלה הזה יחלוש על שמונה עשר דונם וקומפלקס חיצוני של אמפיתיאטרון.

התכנית כוללת מעל 70,000 מ"ר שינוצלו לשטח משרדים ויפוזרו בצורה מוקפדת ברחבי המבנה. בנוסף, האדריכלים הוסיפו כשני ק"מ של מסלולי הליכה ורכיבה על אופניים שיחצו את שטח הקמפוס ויעניקו למשתמשים נוחות מרבית של הגעה, ניוד ושינוע מנקודה לנקודה. צוות התכנון של משרד האדריכלים דאג לעדכן בהודעה שניתנה לעיתונות כי המבנה נעשה בסגנון פוטוריסטי- טקי, אבל זה לא מנע מהם להשתמש בכמות גדולה של צמחיה. יותר ממחצית שטח האתר תהנה מצמחיה כמו גם 2 דונם של גינות גג. זה המקום לציין כי מדובר במגמה פופולארית באזור שבו יבנה הקמפוס, כך גם המטה החדש של פייסבוק המתוכנן על ידי האדריכל הבינלאומי פרנק גרי.

מערכת היחסים שנרקמת בין המבנים לשטחים הפתוחים, מושפעת ממערכת היחסים הדימנית לסביבה הטבעית והאקלים שלה, כפי שהיא באה לידי ביטוי בעמק סנטה קלרה המאופיין במזג ים תיכוני" מסרו האדריכלים בהצהרה רשמית. מן הראוי לציין כי HOK אדריכלים כולל 25 משרדים הפזורים בשלוש יבשות. בין מאות הפרויקטים שה"מפעל" הזה משגר במרץ נמנים אוניברסיטאות, מבני מגורים, מתחמי ענק להשכרת רכבים, שדות תעופה ועוד.

כל אחד משלושת בנייני המשרדים החדשים יתנשא לגובה של ארבע קומות בלבד. כל מבנה יהנה מחצר פנימית לשימוש נוח בכל ימות שנה, עם מסלולים להולכי רגל החוברים באופן הרמוני למתקנים השונים והשטחים החיצוניים. מטרת התכניות הינה ליצור חוויית משתמש מרגשת ואף מהנה. בניין אחד מבין השלושה יכיל בתי קפה, מתקני ספורט ואפילו חנויות. בין שלוש המבנים יהיה כאמור אמפיתיאטרון המיועד ל-500 אנשים. הוא יהווה מצע ליצירות אמנות ציבורית, פינות הסעדה ויהיה נגיש לכלי רכב.

המבנה החדש צפוי להחליף מתחם עסקים שניצב באזור משנות ה-70 ולכן יקרא על שמו ככל הנראה (או ככינוי) - Central & Wolfe. וכיאה למבנה שמשקם את הקדמה לא חשבתם שלא תהיה פה התייחסות אקולוגית נכון? אז סטיב ג'ובס יכול להיות רגוע. הקמפוס החדש יכלול פנאלים סולארים עצומים לחימום והפקת אנרגיה טבעית.

זה המקום להזכיר כי עמק הסיליקון הפך להיות לונה-פארק נדלנ"י עם אפשרויות יצירתיות במיוחד לאדריכלים הגדולים. בחודש יוני האחרון הייתה זאת גוגל שחשפה תכניות מטה חדש בעמק ונראה כמו כיפת זכוכית עצומת ממדים.

כפי שצויין קודם, המטה החדש של אפל ישכון לא רחוק מהנוכחי. המבנה הראשון אושר בשעתו לבניה בעלות של 3 מיליארד דולרים וחרג בעוד שניים. מחיר הקמת האתר החדש טרם פורסם, אך סביר להניח שטווחי העלויות לא יתרחקו יתר על המידה מאלו.

הקמפוס החדש של אפל בעמק הסיליקון. הדמיות HOK, מערכת וואלה! NEWS
כך יראה המבנה החדש של אפל/מערכת וואלה! NEWS, הדמיות HOK
הקמפוס החדש של אפל בעמק הסיליקון. הדמיות HOK, מערכת וואלה! NEWS
שפע של שטחים ירוקים לרווחת המשתמשים/מערכת וואלה! NEWS, הדמיות HOK
הקמפוס החדש של אפל בעמק הסיליקון. הדמיות HOK, מערכת וואלה! NEWS
מעברים נוחים להולכי רגל ורכבים בין המתחמים הבנויים/מערכת וואלה! NEWS, הדמיות HOK
הקמפוס החדש של אפל בעמק הסיליקון. הדמיות HOK, מערכת וואלה! NEWS
חשיפה מירבית לתאורה הטבעית/מערכת וואלה! NEWS, הדמיות HOK
  • עוד באותו נושא:
  • אפל
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully