וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ת"א לא תוכל להפקיע שטחים להרחבת ציר קק"ל

יעל דראל

6.10.2015 / 16:23

תכנית בת 40 שנה, שמטרתה היתה הרחבת כביש והוספת נתיב תחבורה ציבורית, התעוררה לחיים לפני ארבע שנים ועוררה את התנגדותם של תושבי רחוב קק"ל בתל אביב. בית המשפט המחוזי עצר את המהלך והורה לוועדה המקומית לבחון מחדש את התוכנית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שדרות קק"ל/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניצחון זמני לתושבי רחוב קק"ל בתל אביב: בית המשפט המחוזי בתל אביב הקפיא לשנה את תכניתה של עיריית תל אביב להפקעת שטחים נרחבים ממגרשים פרטיים, לצורך הרחבת כביש קק"ל – והורה לוועדה המחוזית בעיר לבחון מחדש את התכנית הישנה.

התכנית, בת 40 שנה, התעוררה מחדש בשנת 2011, אז ביקשה עיריית תל אביב ליישמה לאחר עשרות שנים שבמהלכן הייתה "רדומה", אך עוררה את התנגדותם של עשרות תושבי האזור, אשר טענו כי מטרתה – הוספת נתיב תחבורה ציבורית לאזור – מוטלת בספק.

תכנית זו כוללת מקטע של כ- 500 מטרים בלבד בין נתיבי איילון לרחוב בני אפרים במזרח, במסגרתו תוכננה הרחבת הרחוב מ-21 מטרים לקטע שבין 28-31 מטרים. במשך שנים התוכנית נותרה לא ממומשת ורק בשלהי שנת 2010 החלה העירייה לפעול לקידומה מחדש.

בעתירתם, שהוגשה על ידי עו"ד ענת בירן, דפנה תמיר ואסף עירוני ממשרד ענת בירן עורכי דין, טענו התושבים כי נפחי התחבורה הציבורית באזור מועטים ואינם מצדיקים את המהלך והציגו נתונים מצומצמים מאוד של נפח התנועה באזור, ביחס לנתונים שהוצגו על ידי העירייה (1,750 כלי רכב בתחבורה הציבורית, לעומת 335 כלי רכב בלבד שהופיעו בדו"ח מטעם התושבים). נוכח הנתונים, טענו התושבים, אין נחיצות בהוספת נתיב תחבורה ציבורית, שכן מספר כלי התחבורה לא מצדיק הוספת נתיב. מה גם שאם יתווסף נתיב הרי שאין תכניות להוספת נתיב מעל איילון – מה שייצור באזור "צוואר בקבוק".

בית המשפט השתכנע כאמור בעמדת התושבים, והורה לוועדה המקומית לבדוק מחדש את הצורך בהרחבת הכביש - ובמידת הצורך לגבש פתרונות תכנוניים שיצריכו הפקעה מינימלית בלבד. סגן הנשיאה, השופט עודד מודריק ציין בהחלטה כי "אולם משחלפו 40 שנה מיום אישור התוכנית, צריך לבחון בדקדקנות מרובה את נחיצות ההפקעה ואת יעילותה נוכח אורחות החיים ומגמות התכנון המשתנות".

עו"ד ענת בירן הגיבה להחלטה בסיפוק וציינה כי "אני שמחה על החלטת בית המשפט. לא ייתכן שהעירייה תפקיע ללא פיצוי חלקות נרחבות מחצרות תושביה על סמך תכנית בת 40 שנה מבלי לבדוק שוב את הצורך בתכנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully