וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי אריסון רוכשת כ-1,000 דירות בברלין בכ-590 מיליון שקל

6.10.2015 / 10:57

השלמת העסקה תגדיל את תיק הנכסים של איי די או לכ-15,500 דירות במרכז ברלין. מדובר בכ-885 דירות מגורים בברלין וכ-116 יחידות מסחריות בשכונות מרכזיות בברלין

שרי אריסון. אורי לנץ
שרי אריסון/אורי לנץ

חברת איי די או שבשליטת שיכון ובינוי מקבוצת שרי אריסון רוכשת כ-885 דירות מגורים בברלין וכ-116 יחידות מסחריות בשכונות מרכזיות בברלין בתמורה לכ-137 מיליון אירו (כ-590 מיליון שקל).

מתוך הנכסים הנרכשים, 4 בניינים (כ-35 יחידות דיור) הכלולים בפורטפוליו, נמצאים בשלבי תכנון להסבה לדירות קונדו המיועדות למכירה כדירות בודדות. מרבית הנכסים הנרכשים ממוקמים במרכז ברלין (ברובעים Prenzlauer Berg ,Kreuzberg ו-Neukölln) וחלקם ממוקמים בצפון ברלין (מחוז Pankow).

בכך יגדל תיק הנכסים של איי די או לכ-15,500 דירות בברלין. החברה מוסרת כי סך דמי השכירות השנתיים בגין הנכסים נאמד כיום בכ-6.4 מיליון אירו, כאשר שכר הדירה הממוצע למ"ר הינו כ-6.5 אירו.

העסקה תמומן באמצעות שימוש בחלק מתמורת הנפקת המניות שביצעה הקבוצה במהלך יולי 2015 שבה גייסה כ-415 מיליון אירו, וכן במימון בנקאי. יתרת המזומנים שבידי איי די או גרופ מסתכמת כיום ביותר ממיליארד שקל.

להערכת החברה, ניתן יהיה להעלות בהדרגה בנכסים הנ"ל את שכר הדירה לסך ממוצע של 7.2 עד 8.8 אירו למ"ר (בהתאם למיקום הנכס). שיעור התפוסה הכולל בנכסים הנרכשים במועד הרכישה הינו כ-95%, והחברה צופה כי ניתן יהיה להגדילו בטווח הקצר. במקביל, מתכננת החברה להשביח בעתיד את ערך הנכסים באמצעות תכנית שיפוצים ייעודית לנכסים השונים, שתאפשר אף היא העלאת שכר דירה באופן משמעותי.

שלמה זוהר מנכ"ל איי די או גרופ: "פרופיל הנכסים הנרכשים תואם את פרופיל נכסי החברה ואת אסטרטגיית הקבוצה להתרכז באזורים בברלין בעלי פוטנציאל השבחה עתידי. אוכלוסיית ברלין ממשיכה לגדול בקצב מהיר, והדבר תואם את האסטרטגיה שלנו לרכוש רכישת דירות מניבות במרכז ברלין מתוך ראיה שהביקושים בעיר, הנובעים מהתפתחותה הכלכלית המואצת, ימשיכו להשביח את תיק הנכסים של הקבוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully