וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה ישראל רוכשת בניין משרדים בת"א ב-77 מיליון ש'

אורי חודי

17.9.2015 / 13:51

מדובר במבנה משרדים הממוקם ברחוב אחד העם 13. העסקה כוללת מגרש בשטח כ-1,470 מ"ר עליו בנוי מבנה משרדים בן חמש קומות בשטח כ-6,250 מ"ר

אסי טוכמאייר וברק רוזן. איל יצהר, גלובס
אסי טוכמאייר וברק רוזן/גלובס, איל יצהר

קנדה ישראל, חברה הנמצאת בשליטתם של ברק רוזן ואסף טוכמאיר, יחד עם שותפים, רוכשת בניין משרדים בתל אביב מבנק לאומי ב-77 מיליון שקל (לא כולל מע"מ).

מדובר במבנה משרדים הממוקם ברחוב אחד העם 13. העסקה כוללת מגרש בשטח כ-1,470 מ"ר עליו בנוי מבנה משרדים בן חמש קומות בשטח כ-6,250 מ"ר. על פי התב"ע התקפה במקום אין זכויות בנייה נוספות. עם זאת, בדיווח של קנדה ישראל לבורסה נכתב כי בכונת החברה לקדם מכירת יחידות דיור במקום, אם בדרך של פרויקט יזמי או ארגון קבוצת רכישה. המשמעות היא שבכוונת הרוכשות לנסות ולקדם תוכנית חדשה להסבת הבניין הקיים למגורים או להריסתו ובניית בניין חדש במקומו.

הבניין, שנרכש כאמור מבנק לאומי, ממוקם במרכז העיר, מקביל לשדרות רוטשילד וסמוך לשכונת נווה צדק. הבניין שימש בעבר כמשרדי בנק לאומי, ונכון להיום רק כ-13.5% מהשטחים בו מושכרים בעבור כ-1.3 מיליון שקל בשנה.

מקנדה ישראל נמסר היום כי: "בכוונת החברה להרוס המבנה הקיים ולהקים בנין מגורים שיכלול 40 דירות. על פי תכנית בניין עיר (תב"ע) בתוקף מסווג האיזור לשימושים מעורבים של מסחר, משרדים ומגורים. היקף העלויות הצפוי בפרויקט עומד על כ-160 מיליון שקל". עוד נמסר מקנדה ישראל היום כי החברה בוחנת שימוש ביניים במבנה הקיים, שיניב הכנסה שנתית וזאת עד להוצאת היתר הבניה לפרוייקט המגורים.

עוד על פי הדיווח של החברה לבורסה, הנכס נמכר כפי שהוא (AS IS) יחד עם הזכויות וההתחייבויות של המוכר הנוגעים לנכס .בכוונת החברה לממן את העסקה באחת הדרכים הבאות: הלוואת בעלים או באמצעות שיווק הזכויות במקרקעין לרוכשים פוטנציאלים, או באמצעות צירוף שותפים או מימון מגוף פיננסי.

על פי מתווה העסקה, בשלב הראשון של החתימה על העסקה העבירו הרוכשות 7.7 מיליון שקל למוכר. שאר התשלום בעבור הנכס בסך 69.3 מיליון שקל עתיד לעבור למוכר ב-24 לדצמבר 2015 וזאת כנגד מסירת החזקה בממכר, כנגד בקשה לרישום הערת אזהרה וכנגד המצאת אישורים רלוונטיים וקיום התנאים בעסקה.

את קנדה ישראל ייצגו בעסקה עורכי הדין ארי וקסלר ודקלה בצלאל ממשרד ברקמן וקסלר בלום ושות'. את בנק לאומי ייצגו בעסקה משרד עורכי הדין מיתר ושות'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully