וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפר ניסיתם? כל הסיבות לעזוב את העיר

24.9.2015 / 8:10

ישראלים רבים שמחפשים לצאת ממגורים במרכז מגלים את יישובי פרוזדור ירושלים. עמק האלה הוא דוגמא מצוינת לכך. בדקנו מה מחכה לכם שם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פסטיבל היין במטה יהודה. אווירת חג בכל ביקור/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסגרת החיפוש התמידי אחר אופציות נוחות למגורים במחירים שפויים הופכים יישובי פרוזדור ירושלים לאחת האופציות המועדפות על משפחות ממרכז הארץ. הקרבה לעיר הגדולה בישראל, האוויר הצלול, האקלים הנוח, הנגישות הקלה יחסית וחיי הפנאי והקהילה מהווים סיבה מספיק טובה לעזוב את הקלחת המיוזעת של גוש דן.

כן, אין זה פשוט לשכנע זוג המתגורר בלב לבו של אזור המרכז לעזוב את בית הקפה השכונתי שלו ולעבור להתגורר בין עצי אורן במרחק 40 דקות מחוף הים הקרוב, אבל אולי גם לא צריך. למי שמחפש את השלווה והנועם שמציעים החיים בכפר ועדיין ליהנות מהיתרונות הגלומים בחיי קהילה ענפים, מומלץ לחשוב מחוץ לקופסא בה הוא מתגורר כרגע, במילים אחרות, אזור עמק האלה.

יזמי נדל"ן רבים כבר סימנו אותו כמוקד משיכה למשפחות צעירות ומשפרי דיור שמחפשים להעלות את רמת החיים ולרכוש קרקעות או וילות חדשות במחיר של דירת ארבעה חדרים במודיעין, חולון או ראשל"צ. אחרי הכל, מדובר באחת מפנינות הקסם המופלאות של ישראל הנמצאת בלב אזור גפני שהפך לביתם של יקבי בוטיק.

בית בטבע. אתר רשמי
וילה ביישוב שריגים. אופציה לשפר דיור/אתר רשמי

לחיות בקהילה הנכונה

לא מעט מושבים ויישובים מעטרים את אזור מטה יהודה, שניחן באוכלוסייה מגוונת שכוללת חקלאות ושאר מקצועות חופשיים, ביניהם היישוב שריגים, שעתה הפך לאחד המבוקשים באזור כולו. באחרונה החל פרויקט הרחבה ביישוב במסגרתו מוצעים 40 מגרשים לבניה של יחידות דיור בהתאמה עצמית. קרבתו של הישוב לירושלים ולאזור המרכז פותחת בפני תושביו קשת רחבה של אפשרויות תעסוקה.

ההוכחה לכך היא העובדה שרבים מתושבי המקום הינם עובדים סוציאליים, עורכי דין, מורים, רופאים, יזמים, אנשי עסקים, עובדי מדינה, אנשי כוחות הביטחון ועוד. גם רמת התשתיות באזור מאפשרת חיים נוחים.

ביישוב פועלים בית עם, מגרשי ספורט, בריכת שחיה, מרפאה אזורית, מרכז מסחרי המשרת את כל תושבי האזור ומבשלת בירה. פעמיים בשנה מתקיימים ביישוב אירועי "בתים פתוחים" שבהם נמכרים אומנות מקומית ואוכל אתני. לימודי החטיבה מתקיימים בקיבוץ צרעה הסמוך.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
רוכבי אופניים. shutter stock, ShutterStock
גן עדן לרוכבי אופניים/ShutterStock, shutter stock
כרמים. ShutterStock
טבע וכרמים/ShutterStock

תכירו: עמק היין

עמק האלה נחשב לאחד האזורים החשובים והיפים בישראל עוד מתקופת התנ"ך. ביקור בו מזמן לא מעט אטרקציות תיירותיות, תשתיות מתקדמות, עורק תחבורתי זורם ומבנה מגורים קהילתי ומגוון. הנה כמה מהם שחשוב לכם להכיר:

תל עזקה - אחת התצפיות היפות בארץ שמשקיפה על עמק האלה ונתיב הל"ה בשטחו אירע הקרב המקראי בין דוד וגוליית. מיקומו בלבו של פארק בריטניה מציע לא מעט מסלולי טיול בטבע ופינות פיקניק.

עמק היין - ממצאים ארכיאולוגיים שנמצאו עמק האלה כמו גיתות וכרמים הוכיחו מעל לכל ספק כי כבר בתקופת המקרא התרכז ייצור היין של ארץ ישראל באזור. גם מבחינה טופוגרפית ואקלימית עמק האלה נחשב לאזור אידיאלי לגידול ענבי יין. הכרמים ממוקמים בשלושה תתי אזורים גאוגרפים שונים המשתרעים על פני מאות דונמים על אדמה פורייה שמעניקה לענבים טעם ייחודי. כמובן שהדבר לא נעלם מעיניהם של יקבים רבים וחובבי יין, שקבעו בשטחו את ביתם ופרנסתם. התוצאה: מרכזי מבקרים של יקבים ואווירת חג בכל ביקור בעמק האלה.

בתי אמנים – אזור מטה יהודה בתוכו נמצא עמק האלה הוא קרקע פוריה לאמני רוח יוצאי דופן שפותחים את ביתם כדי להציג מיצירותיהם למבקרים באזור.

ארץ שבילי האופניים – תושבי עמק האלה כבר מכירים אותם היטב. בשבילים ובכבישים הם נעים, צבעוניים ומזיעים, ולא מוותרים על אף סינגל או ירידה. רוכבי האופניים כבר קבעו מזמן את אזור שפלת יהודה כביתם השני ולמי שמשתייך לקהילת הרוכבים עמק האלה היא המקום המתאים בשבילו. רוכבי השטח לא יוותרו על מסלולים בחבל עדולם או פארק בריטניה ורוכבי הכביש מתישים את עצמם לדעת בעליות התלולות של נס הרים ויער הנשיא.

גן לאומי עמק האלה – רוכבי האופניים פוקדים אותו מדי יום וגם הארכיאולוגים וההיסטוריונים לא מפסיקים לתעד אותו. בשנות השלושים התגלו בו שני ממצאים חשובים: חורבת בית נטיף וחורבת קייאפה. בבית נטיף התגלו באותן חפירות נרות חרס שיוצרו באזור ואף עיטור של מנורת שבעת הקנים.

לסיכום, לא צריך להיות מומחה נדל"ן כדי לדעת שמצוקת הדיור לא עומדת להיפתר באמצעות פתרונות קסם של שר כזה או אחר. לעתים, על מנת לשפר את רמת החיים לא צריך להדק את החגורה ולעבוד קשה יותר אלא רק לקבל את ההחלטה הנכונה. מעבר מהעיר לכפר עשוי לעורר התנגדות רק אצל מי שלא חווה את הטבע בשיא תפארתו. אלה שכן מקדישים את הזמן הפנוי שלהם לטיולים בארץ כבר מבינים שהחיים שלהם יכולים להיראות כמו בילוי סוף שבוע, אם רק יבצעו את ההשקעה הנכונה.

וואלה! NEWS בשיתוף בית בטבע
  • עוד באותו נושא:
  • ערים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully