וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ת"א: נקדם בניית 100 אלף יחידות דיור "ירוקות"

יעל דראל

9.9.2015 / 11:51

חושבים גם על הסביבה. בעיריית תל אביב-יפו פועלים לאימוץ הדרגתי של תקן לבנייה ירוקה - בנייה המתחשבת ומטמיעה גם את צרכי הסביבה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית הספר נופי ים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצהרות ירוקות: עיריית תל אביב–יפו מתכננת לקדם תכניות לבניית כ-100 אלף יחידות דיור בשנים הקרובות, כולן על פי התקן לבנייה ירוקה. על פי התכנון, ברובע צפון מערב יבנו כ- 13 אלף יחידות דיור בתקן זה ובשדה דב יבנו יותר מ-16 אלף יחידות דיור - יחד כ- 30,000 דירות חדשות.

על פי הודעת העירייה, ביצוע שתי התכניות יחל בעוד כחמש שנים ויכלול תשתיות עירוניות חדשניות, ביניהם, מנהרת תשתיות ומערך פינוי פסולת סביבתי. גם אזורי התעסוקה בשכונות אלו ייבנו על פי תקן הבניה הירוקה.

בעירייה ציינו כי כיום נמצאים בתהליכי אישור ותכנון שונים 1,500 יחידות דיור במתחם "נס לגויים" ביפו, 1,400 יחידות במתחם "מכבי יפו", 1,400 יחידות ב-2 תכניות סמוכות ל"פארק החורשות" בדרומה של תל אביב, לצד אלפי יחידות דיור נוספות בשכונת נווה שרת. בעירייה הדגישו כי גם תכנית הרבעים (3,4) כוללת 8,000 יחידות דיור נוספות.

עד היום נבנתה בישראל כמות נמוכה מאוד של יחידות דיור בתקן סביבתי, בעיקר בשל העובדה כי התקן נותר וולנטרי ולא מחייב. משמעות התכנון על פי התקן הירוק הינו הטמעת היבטים השומרים על היבטים סביבתיים בבנייה, החל מניהול אנרגיה ברמת הרובע במטרה להביא לחסכון והתייעלות יחד עם מציאת פתרונות מערכתיים לייצור חשמל ממקורות מתחדשים וניצול גז טבעי לתחנות כח קטנות מקומיות ויעילות שיוכלו לספק חשמל חימום וקירור זולים יותר למבנים בשכונות אלו .

בעיריית תל אביב-יפו העריכו כי בתוך כשלוש שנים, לאור המבנים שכבר נבנו (החל מ-2012) ואלו שייבנו על פי תכניות הבנייה המקודמות בעיר על פי התקן, יעמוד היקף הבנייה הירוקה על יותר מ-1 מיליון מ"ר. "כבר בשנת 2011 החלה העירייה לחייב בנייה ירוקה והובילה יחד עם מנכ"ל פורום ה-15 בשנת 2013 מהלך נרחב לאימוץ התקן (באופן הדרגתי) בשאר רשויות הפורום. בדצמבר 2012 אימצה העירייה את התקן הישראלי לבניה ירוקה 5281, כבסיס מחייב להנחיות היתרי הבניה בעיר", ציינו בעירייה

על פי נתוני העירייה, מאז קבלת ההחלטה נבנו בעיר תל אביב –יפו מעל 250 מבנים על פי עקרונות הבניה הירוקה, למעלה מ-60 מהם עברו את תהליך קבלת התקן. מאז ועד היום, הבניה הירוקה ותכנון בר קיימא מוטמעים כתקן מחייב בתכניות בניין עיר ותכניות עיצוב ופיתוח של העיר.

מבני ציבור ירוקים בתל אביב – יפו

מאז 2012 נבנו, או נמצאים בשלבי תכנון מתקדמים מעל ל-70 מבני ציבור עירוניים בעיר תל אביב-יפו, העומדים בתקינה הירוקה, ובהם גני ילדים, בתי ספר, אולמות ספורט ומרכזים קהילתיים. על מנת לעמוד בתקן, המבנים עברו שיפור של הבידוד התרמי, בנייה מחומרים שאינם מזיקים לבריאות, הגדלת התאורה הטבעית, הטמעת מערכות להחדרת אויר צח לכיתות, ואמצעים נוספים.

בעירייה צייהו כי בית הספר הראשון בישראל (והמבנה הראשון בישראל בכלל) שנבנה על פי חוקי התקינה הירוקה, ושימש כפיילוט, הינו בית ספר נופי ים בתל אביב-יפו שנפתח ב-2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully