וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר עיכוב של שנים: מכרז לשיווק 2,700 דירות בהרצליה

יעל דראל

8.9.2015 / 15:44

המגעים בין האוצר לעיריית הרצליה לחתימת הסכם גג כשלו – ולאחר עיכוב רב פורסם מכרז לבניית רובע חדש לעיר. היזמים הפרטיים שיזכו במכרז יצטרכו להשלים את התכנון מול הוועדה המקומית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמיית השכונה החדשה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכרז חדש של רשות מקרקעי ישראל שפורסם השבוע צפוי להוסיף בעתיד הקרוב רובע חדש לעיר הרצליה, בהיקף של כ-2,700 יחידות דיור חדשות. המכרז לשיווקו של הרובע החדש, המשתרע על פני כ-400 דונם בגליל ים, עוכב תקופה ארוכה ויצא כעת לדרך לאחר שהמגעים של משרד האוצר ליצירת הסכם גג מול עיריית הרצליה כשלו. שר האוצר משה כחלון התייחס למכרז ואמר כי "מדובר בתכנית משמעותית באזור ביקוש שהתעכבה במשך שנים רבות. שילוב הסקטור הפרטי בהליכי תכנון וייזום היא נדבך נוסף במאבק שלנו לפתרון משבר הדיור הלאומי".

המכרז החדש צפוי להגדיל את אוכלוסיית העיר הרצליה בכ-10,000 תושבים – גידול המהווה כ-12% נוספים לאוכלוסיית הקיימת. על פי התוכנית, רובע המגורים החדש יציע בין השאר בנייה רוויה בגובה 10 קומות, רשת ירוקה של שדרות, טיילות, פארק מרכזי ושטחי תעסוקה בהיקף של כ-130,000 מ"ר. הקרקע שעליה תוקם השכונה צמודה לקיבוץ גליל ים וביצוע התוכנית יאפשר להשלים את השלב הדרומי של פארק הרצליה. זאת ועוד, על פי התוכנית, 20% מיחידות הדיור מיועדות לזוגות צעירים, זכאי משרד הבינוי.

עם זאת, ברשות מקרקעי ישראל ציינו כי התכנית המתארית לשינוי יעוד הקרקע במקום הושלמה על ידם, אך התוכנית המפורטת במקום טרם אושרה על ידי הוועדה המקומית. עדיאל שמרון ממלא מקום מנהל רשות מקרקעי ישראל התייחס לסוגיית השלמת התכנון והבהיר כי "אנו משווקים את הקרקע שקודמה על ידי רמ"י ועברה כבר הליך תכנוני ממושך. היזמים יכנסו לנעליה של המדינה לצורך קידום התכנית. אנו סבורים שהשלמת התכנון בידי הסקטור הפרטי תוכל להתקדם בלוחות זמנים מהירים יחסית וניתן יהיה להתחיל בבניה. אנו מצפים מעיריית הרצליה שתתגייס למאמץ לקידום התכנית ואישורה".

ברשות התייחסו גם לעובדה כי המגעים מול עיריית הרצליה לחתימת הסכם גג כשלו וציינו כי "פרסום המכרז בעת הזו, ובמתכונת הנוכחית, נבע מכך שלא הבשילו התנאים לחתימת הסכם גג כולל עם עיריית הרצליה. עקב מחלוקת בין רשות מקרקעי ישראל לבין העירייה בנושא דרישת העירייה, שלא היתה מקובלת על הרשות, למימון המדינה של עלויות פיתוח בסך 300 מיליון שקל ומתוכם הקמת פארק שעלותו 160 מיליון שקל".

  • עוד באותו נושא:
  • הרצליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully