וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה תכנונית: שלוש ועדות ערר נוספות יוקמו במרכז

יעל דראל

8.9.2015 / 13:28

לאחר תקופה ארוכה של חוסר תפקוד מצד ועדות הערר החשובות במדינה – ועדות מחוז מרכז ומחוז תל אביב – הודיע שר האוצר כי יקים שלוש ועדות נוספות למחוזות אלו

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

שר האוצר, משה כחלון, הודיע על הקמתן של שלוש ועדות ערר חדשות במחוזות מרכז ותל אביב, במטרה לפתור חסמים המעכבים הוצאת היתרי בנייה. ההחלטה מגיעה על רקע תקופה ארוכה מאוד של עומס וחוסר תפקוד מצד ועדות הערר במחוזות אלו, הקשורים בחלקם לניגודי עניינים של יו"ר הוועדה – באופן שגרם להצטברות של תיקים ודחיית דיונים בתיקי תכנון ובנייה.

ועדות הערר מוקמות מכוח חוק התכנון והבנייה, ותפקידן המרכזי הוא לדון בערעורים על תכניות והיתרים. עם זאת, במקרה של מחוזות תל אביב והמרכז, מדובר בשני המחוזות העמוסים והמרכזיים ביותר בשוק הדיור, במסגרתם נדונים עררים שמשמעותם הכלכלית מגיעה לכדי עשרות ומאות מיליוני שקלים.

במשרד האוצר ציינו כי "לאור ניגוד עניינים של יו"ר ועדת הערר של מחוז תל אביב ומחוז מרכז, נוצר צוואר בקבוק של מאות תיקים אשר ממתינים להכרעה ובשל כך נמנעת הוצאה של היתרי בנייה. נוכח זאת ולאור העובדה ששר האוצר שם לעצמו למטרה לפתור את החסמים המעכבים הוצאת היתרי בנייה, ראה השר לנכון להקים 3 ועדות ערר נוספות. זאת כאמור במטרה להשלים את ההחלטות בתיקים המעוכבים בהקדם האפשרי". באוצר ציינו כי המהלך זוכה לתמיכת מנהל התכנון, המופקד על תפעולן השוטף של הוועדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully