וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום אישר שינוי גבולות קריית אונו ואור יהודה

יעל דראל

6.9.2015 / 9:28

מתחם תל השומר, שלא שויך עד היום לאף רשות מוניציפלית, יתחלק בין קריית אונו ואור יהודה באופן כמעט שווה. עוד הומלץ להעניק פטור מארנונה לנכסי משרד הביטחון וצה"ל שיועברו לשטחן – עד 2027

סילבן שלום בהשקת קמפיין הליכוד, ינואר 2015. ראובן קסטרו
סילבן שלום/ראובן קסטרו

צדק חלוקתי? שר הפנים, סילבן שלום, חתם על החלטה לשינוי גבולותיהם של היישובים קריית אונו, אור יהודה והמועצה המקומית סביון בגבולן עם השטח חסר המעמד המוניציפאלי של מחנה תל השומר.

על פי ההחלטה, השטח חסר המעמד המוניצפאלי של מתחם תל השומר יתחלק בין תחומי השיפוט של עיריית קריית אונו ועיריית אור יהודה באופן כמעט שווה: כ-980 דונם יועברו לאור יהודה וכ-830 דונם יועברו לשטח שיפוטה של קריית אונו. עוד הוחלט כי הגבול בין קריית אונו לאור יהודה במתחם פרדס בחיסכון יתוקן.

הצו שעליו חתם שר הפנים מאשר גם המלצה להעניק פטור מארנונה, אגרות והיטלים מוניציפליים על נכסי משרד הביטחון או הצבא שיועברו לקריית אונו ולאור יהודה לתקופה של 12 שנים - דהיינו עד תום שנת 2027.

במשרד הפנים ציינו כי ההמלצה על שינוי הגבולות התקבלה לאחר ששתי העיריות הגיעו ביניהן לפשרה, והחליטו על הגשת עמדה משותפת, לאחר תקופה ממושכת של מחלוקות על שטח תל השומר. ההסכם כלל את אופן חלוקת תל השומר בין שתי הערים, בהתאם לצרכים הייחודיים של כל עיר ולחלופות התכנון.

"אני שמח לחתום על הסכם המהווה צדק חלוקתי בפועל, בין הרשויות המקומיות אור יהודה וקריית אונו. ההסכם מתחשב בצרכי שתי הערים, דהיינו מינון גבוה יותר של מגורים באור יהודה ושל תעסוקה בקריית אונו. לשתי הרשויות יהיה רצף טריטוריאלי והשטח שיועבר לכל אחת מהן דומה בגודלו. כל עיר תקבל בתחומה מענה לשטחי הציבור", ציין סילבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully