וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה לצפון: היכן ייבנו שכונות העתיד של צפון הארץ?

יעל דראל

4.9.2015 / 10:41

הסכמי גג חדשים, תכניות בנייה מאסיביות ושיווק חדש של קרקעות, כל אלו הופכים את אזור הצפון למוקד משיכה מתעורר ואטרקטיבי. לקראת יריד דירות שיתקיים בחיפה, אתר המחקר של מדלן בדק היכן יבנו שכונות המחר של צפון הארץ

רחובות העיר חיפה. ShutterStock
חיפה/ShutterStock

עליית מחירי הדיור של השנים האחרונות, הרחיקה חלקים רבים מהציבור מאזורי הביקוש במרכז הארץ – אל יישובי הפריפריה. פרט לאילוץ המחיר, נדמה כי גם שורה של תכניות בנייה חדשות, שבחלקן מקודמות כהסכמי גג ממשלתיים, צפויות ליצור בעתיד הקרוב תנופה של אלפי יחידות דיור חדשות – חלקן הגדול באזור הצפון.

"על פי תכניות משרד הבינוי, בשנים הקרובות צפויה עליה במספר הדירות החדשות שנבנות באזור הצפון, שכוללת בנייה מואצת של מעל 13,000 דירות חדשות. בנוסף, ישנם מוקדים חדשים רבים - מחריש ועד נהריה - שצפויים למשוך תשומת לב רבה מצד רוכשי דירות בשנים הקרובות", מפרט ישראל שוורץ, אנליסט מחלקת המחקר של מדלן. בסוף השבוע הקרוב צפוי להתקיים יריד דירות בחיפה, אותו יזמו אתר מדלן וחברת "בית בישראל", במסגרתו ביצעה מחלקת המחקר של מדלן סקירה של מוקדי הבנייה החדשים בצפון.

חיפה מתעוררת: על פי תכנית המתאר של העיר, מספר יחידות הדיור בה מתוכנן לגדול בכ-30,000 עד לשנת 2025. שני המוקדים העיקריים שבהם צפויה תנופת בנייה הם אזור מפרץ חיפה בו מתוכננות להיבנות מעל ל-7,000 דירות וכן דרום העיר, בין היתר במבואותיה הדרומיים של חיפה. באזור זה נבנות שכונת מורדות לינקולן ושכונת רמת גוראל. "גורמים הצפויים לזרז את הבנייה בחיפה הם הסכם גג שצפוי להיחתם בקרוב לבנייה מואצת של כ-5,700 דירות, וההכרזה על המתחם בבת גלים כ-"מתחם מועדף לדיור" לבניית כ-1,000 דירות", מציין שוורץ.

טירת הכרמל – שכונת גלי כרמל, ומתחם החותרים: "גלי כרמל הינה שכונה חדשה במערב העיר, בצמוד לכביש מספר 4 ו-5 דקות בלבד מחיפה. שיווק הדירות בשכונה החל בתחילת 2011, וניתן למצוא בה דירות זולות ביחס לשכנתה הגדולה חיפה. כך למשל, דירת 4 חדרים חדשה בגלי כרמל עולה בממוצע 1,098,000 שקל, בעוד במבואות דרומיים הסמוכה לה דירה דומה עולה כ-300,000 שקל יותר. מלבד שכונת גלי כרמל, הנבנית בימים אלו, מתוכנן גם שיווק קרקעות במתחם החותרים מדרום לגלי כרמל. יחד עתיד להיווצר מתחם גדול הכולל כ-4,500 דירות חדשות באזור", מפרט שוורץ.

קריית ביאליק: נאות אפק, גבעת הרקפות, וכפר ביאליק דרום: "לאחר שנים של קצב בנייה אפסי, צפויה קריית ביאליק לזכות בעתיד הקרוב לתנופת בנייה מאסיבית, תודות להסכם גג שנחתם בעיר בתחילת 2014 במסגרתו ייבנו בשנים הקרובות כ-7,300 דירות חדשות בעיר. כ-4,600 מהן ייבנו בשכונת נאות אפק החדשה, כ-1,900 בכפר ביאליק דרום, וכ-800 בגבעת הרקפות", מפרט משה שואף, אנליסט במחלקת המחקר של מדלן. עם זאת, שואף מדגיש כי "עד כה, שיווקי הקרקעות הראשונים בשכונת אפק לא היו מוצלחים וסבלו מאחוז כישלון הגבוה מ-70%".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קרית מוצקין: מחנה כורדני לשעבר: "קריית מוצקין היא בין הישובים הראשונים בהם הקרקעות ליזמים ישווקו במתכונת 'מחיר למשתכן' בהיקף נרחב – באופן שיאפשר לרוכשי דירה ראשונה הנחה ממוצעת של כ-200,000 שקל לדירה. בשכונת כורדני, הממוקמת בקרבת כביש מספר 4 על שטח מחנה צבאי ישן, ישווקו קרקעות לבניית כ-1,570 דירות אשר יבנו במבנים נמוכים בני כ-6 קומות ומגדלים בני כ-20 קומות ויותר", הוא מדגיש.

נהריה: שכונה צפון מזרחית ומתחם סער: "בשנים באחרונות הוקמה בנהריה שכונת נווה יצחק רבין (נהריה הירוקה). המחיר הממוצע לדירת 4 חדרים חדשה בשכונה עומד על 1,013,000 שקל ומרבית הדירות בשכונה כבר שווקו ואוכלסו. השכונה הבאה בעיר ממוקמת בצפון מזרח העיר, בה ייבנו כ-2,200 דירות", מבהיר שואף. "ראוי לציין שקיימת התחדשות גם בשאר חלקי העיר, ובפרט במרכז העיר, בה מתרחבת המגמה של בנייה פרטית בה הורסים מבנים חד קומתיים לטובת בניה חדשה."

יריד הדירות של חיפה והצפון יערך באצטדיון סמי עופר בחיפה במוצ"ש וראשון הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully