וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתקעה עסקת נדל"ן גדולה של יצחק תשובה בארה"ב

רון שטיין

3.9.2015 / 15:52

מדובר בעסקת ענק למכירת פורטפוליו דירות בפלורידה בהיקף 850 מיליון דולר. אלעד גרופ שבבעלות תשובה: "קיבלנו מספר הצעות מחייבות לרכישת הפורטפוליו, ואנו נמצאים במגעים מתקדמים לקידום העסקה"

איש העסקים יצחק תשובה בהלוויתו של סמי עופר, מאי 2011. שי אוקנין
יצחק תשובה/שי אוקנין

השבוע הלא קל שעובר על עסקיו של יצחק תשובה לא נגמר, מסתבר, בתגלית הגז המצרית שקילפה כמיליארד שקל משוויי השוק של קבוצת דלק שבשליטתו. גם בעסקי הנדל"ן הפרטיים שלו בארה"ב, המתבצעים באמצעות חברת אלעד גרופ, הוא רשם השבוע אכזבה.

ל"גלובס" נודע כי עסקה מתוכננת של אלעד גרופ למכירת פורטפוליו של כ-8,500 דירות, בעיקר בפלורידה, לידי חברה אמריקאית, בתמורה לכ-850 מיליון דולר לא יצאה לפועל. העסקה הייתה אמורה, על פי ההערכות, להניב למוכרת רווח של מאות מיליוני דולרים.

עם זאת, בסביבת אלעד גרופ טענו היום כי המגעים למכירת מקבצי הדיור נמשכים. "בתחילת השנה היה מו"מ עם הגורם האמריקני והיו גם הבנות בין הצדדים, אך לא היה מעבר לזה. גם היום, עדיין יש מגעים עם אותו גורם ועוד שותפים שהצטרפו אליו. הנושא לא ירד מהפרק אלא לא התקדם במידה ניכרת לקראת סגירה", אומרים שם.

מאלעד גרופ עצמה נמסר בתגובה רשמית כי "החברה קיבלה במהלך החודשים האחרונים מספר הצעות מחייבות מגופים שונים לרכישת פורטפוליו המגורים של החברה (Multi Family) לפי שווי מוערך של כ-850 מיליון דולר. החברה בוחנת בימים אלה את ההצעות השונות ונמצאת במגעים מתקדמים לשם קידום העסקה".

כאמור, השבוע האחרון לא היה קל עבור עסקיו של תשובה. בתחילתו דיווחה חברת האנרגיה האיטלקית ENI כי חשפה תגלית פוטנציאלית של גז טבעי מצפון למצרים, אותה כינתה הגדולה ביותר בים התיכון עד כה. החברה האיטלקית ציינה כי מדובר בשדה גז שמשתרע על פני 100 קמ"ר ובו אגורים על פי אומדן ראשוני 30 טריליון רגל מעוקבת של גז טבעי - כמות הגבוהה בכ-40% מזו שהתגלתה במאגר "לוויתן" הישראלי, שבבעלות קבוצת דלק ונובל האמריקאית

הדיווח שלח את מניות השותפויות המחזיקות בלוויתן לירידות חדות: מניית קבוצת דלק, המחזיקה במאגר באמצעות השותפויות דלק קידוחים ואבנר, רשמה ירידה שבועית של כ-6% (ושל 25% בשנה האחרונה) לשווי חברה של 11.2 מיליארד שקל.

מעבר לכך, גם דוחות הרבעון השני של הקבוצה, שפורסמו לפני ימים אחדים, לימדו כי בתיק המניות הסחירות שמחזיקה דלק - הנסמך במידה רבה על מניות חברות האנרגיה נובל האמריקאית ו-וודסייד האוסטרלית - נרשמה "ירידת ערך מצטברת של כ-240 מיליון שקל". עיקר הירידה משויך להשקעה במניות נובל, שצנחו ב-50% בשנה האחרונה. בחודש האחרון דלק רכשה מניות נובל בכ-60 מיליון שקל, כך שסך שווי תיק ההשקעות של המניות הזרות שבבעלותה עומד כיום על כ-900 מיליון שקל.

עם פרסום הדוחות שבה ופירטה קבוצת דלק כי בכוונתה "לנצל את ההזדמנויות הקיימות כיום בשוק האנרגיה הבינלאומי כדי לבצע השקעה אסטרטגית, סינרגטית לפעילות הקיימת של הקבוצה, כבר בטווח הזמן הקרוב". כמו כן, החברה פירטה בדוחות שהיא "מעוניינת להגדיל את החזקותיה בתחום הנפט והגז בישראל בדרך של רכישת מניות או יחידות השתתפות של דלק אנרגיה, כהן פיתוח, שותפות דלק קידוחים ושותפות אבנר".

ואכן, מאז רכשה דלק עוד כ-0.5% מהיחידות בדלק קידוחים בתמורה לכ-35 מיליון שקל, עוד כ-0.4% מהיחידות באבנר בתמורה לכ-35 מיליון שקל, ועוד כ-1.2% ממניות דלק אנרגיה בתמורה לכ-85.2 מיליון שקל. בנוסף, בימים האחרונים רכשה החברה הבת, דלק השקעות, מניות של קבוצת דלק עצמה בהיקף של כ-33.8 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully