וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדרות: השתלט על אדמות מדינה ועיכב פיתוח שכונה

יעל דראל

1.9.2015 / 10:57

ברשות מקרקעי ישראל טוענים כי פולש שהקים עסק באופן בלתי חוקי על אדמות מדינה, מנע את הקמתו של כביש גישה לשכונה חדשה שצפויה להיבנות בשדרות

פינוי שכונת האחוזה. רשות מקרקעי ישראל, אתר רשמי
הסככה שהוקמה בשטח ציבורי/אתר רשמי, רשות מקרקעי ישראל

גלגלי הבירוקרטיה הם האשם המרכזי לעיכוב בבניית שכונות חדשות, אלא שברשות מקרקעי ישראל טוענים כי גם פולשים בלתי חוקיים מהווים מכשול בפני בנייה חדשה: בימים האחרונים פינו פקחי הרשות עסק בלתי חוקי לציוד בנייה שהוקם ללא אישור על אדמות מדינה המיועדות לשמש ככביש גישה לשכונה חדשה בעיר שדרות. כעת, כך מבהירים ברשות, נסללה הדרך לתחילת עבודות הפיתוח באזור.

ברשות ציינו כי הקרקע אותה תפס בעל העסק מהווה את הציר המרכזי דרכו היו אמורים להיכנס כלים מכניים על מנת להתחיל בעבודות הפיתוח להקמת השכונה החדשה (שכונת אחוזה), וכתוצאה מהפלישה חל עיכוב בהתחלת העבודות להקמת השכונה. השטח שנתפס הינו שטח בגודל של כ- 800 מ"ר בלבד, אך ברשות טוענים כי הפולש ערם סביב השטח סוללות עפר גבוהות כשהוא מונע אליו את הגישה ואף הקים בשטח סככת ציוד ומבנה.

"מפקחי רשות מקרקעי ישראל הזהירו את הפולש, כי אם לא יפנה את הקרקע בעצמו תוגש נגדו תלונה במשטרה בגין הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל, לאחר מכן הוא יפונה מהשטח בליווי המשטרה. בנוסף, הבהירו המפקחים לפולש כי לאחר פינוי פולשים לאדמות המדינה הרשות מגישה נגדם תביעות כספיות בהן הם נדרשים לשלם את עלויות הפינוי שנגרמו לקופה הציבורית", ציינו ברמ"י.

אילן ישורון, מנהל מרחב שמירה דרום ברשות מקרקעי ישראל התייחס למקרה ואמר כי "מסיגי גבול ועברייני קרקע תוקעים מקלות בגלגלי המאמץ הלאומי להאצת קצב הבנייה למגורים, וגורמים נזק אדיר לציבור כולו. מדובר למעשה בסוג של פשיעה כלכלית כאשר בעל העסק מתחמק מלשכור קרקעות ומהתשלום הנדרש לקופה הציבורית, וכך מבצע נזק כפול לציבור – גם מעכב הקמה של שכונה, וגם מחזיק בקרקע שהוא לא משלם את תמורתה למדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully