וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורסמו מחירי הדירות ב"מחיר למשתכן" במוצקין

אורי חודי

23.8.2015 / 16:53

מחיר המקסימום שנקבע במכרז, הנוגע להצעות הקבלנים שיוגשו, עומד על בין 9,218 שקל למ"ר ל-9,780 לא כולל מע"מ, כלומר כ-11,000 שקל כולל מע"מ

הליכוד שלח למצביעים הקלטה של כחלון. ראובן קסטרו
משה כחלון/ראובן קסטרו

עוד שלב בדרך למימוש תוכנית הדיור של שר האוצר משה כחלון. לאחר מספר שבועות של אי בהירות פורסמה הבוקר (א') חוברת המכרז הראשונה של פרויקט מחיר למשתכן החדש. מדובר במכרז ל-1,028 יחידות דיור חדשות בקרית מוצקין.

כפי שנחשף ביום ה' האחרון ב"גלובס" מחיר המקסימום שנקבע במכרז, הנוגע להצעות הקבלנים שיוגשו, עומד על בין 9,218 שקל למ"ר ל-9,780 לא כולל מע"מ, כלומר כ-11,000 שקל כולל מע"מ. מחיר זה תואם על הנייר את ההנחה אליה רוצים להגיע במשרד האוצר כאשר מחיר ממוצע למ"ר לדירה חדשה שנמכרת היום בעיר עומד על כ-14 אלף שקל למ"ר.

במסגרת המכרז מוצעים 20 מגרשים שונים המאפשרים בניית החל מ-22 יחידות דיור במגרשים הקטנים ועד 94 יחידות דיור במגרשים הגדולים יותר. דמי הפיתוח במכרז עומדים על בין כ-2.4 מיליון שקל למגרשים הקטנים ועד כ-7.6 מיליון שקל למגרשים הגדולים יותר. כל הדירות, כולל דירות הפנטהוז או דירות הגן באם ייבנו נכללות גם הן במסגרת הדירות המוזלות לזכאים ואין אף דירה שיוכל הקבלן או היזם הזוכה למכור בשוק החופשי.

במסגרת חוברת המכרז מובהר לקבלנים או היזמים כי לא תותר חריגה מתוכנית בניין עיר (תב"ע) הקיימת על המגרשים או קידום תוכנית חדשה, וזאת למעט בקשת הקלה לפי סעיף 147 לחוק התכנון והבנייה. עוד מצויין בחוברת המכרז כי רשות מקרקעי ישראל לא תגבה מהיזם או הקבלן תמורה נוספת באם תאושר ההקלה האמורה.

עם זאת, במקרה שיוגדל מספר הדירות במגרשים במסגרת תוכנית אחרת מדגישים ברמ"י במסגרת המכרז כי גם הדירות הנוספות במידה ויהיו כאלו, יהיו דירות במסגרת תוכנית מחיר למשתכן.

סעיפים אחרים המופיעים בחוברת המכרז קובעים כי יזם יוכל להגיש הצעה ליותר ממגרש אחד וגם לזכות ביותר ממגרש אחד בסופו של דבר. כידוע, ההצעה הזוכה של הקבלנים או היזמים במכרז תיקבע על פי המחיר הנמוך ביותר למ"ר. הצעות שיכללו מחיר למ"ר הגבוה מהמחיר המקסימלי שנקבע במכרז ייפסלו.

עוד מדגישים ברמ"י כי המחיר למ"ר במכרז צריך לכלול מראש את כל המרכיבים של בניית הפרויקט והעלויות הנוספות שמוטלות על היזם או הקבלן. מדובר ברשימה ארורה הכוללת בין היתר את עלות הקרקע, תכנון וביצוע עבודות הפיתוח, אגרות ממשלתיות, תשלומים לחברת חשמל, תכנון המגרש, חיבור הבניין לתשתיות, הוצאות פיקוח, דמי בדיקת חומרים במעבדות, הוצאות היתרים, הוצאות שיווק, הוצאות עו"ד, רווח יזמי, הוצאות מימון, ערבות חוק המכר, רזרבות לתיקון ליקויים ורישום המבנה כבית משותף.

כפי שכבר פורסם ב"גלובס" בעבר, רק קבלנים ויזמים יוכלו לגשת למכרז בעוד עמותות וקבוצות רכישה נותרו מחוץ למשחק. במקביל, גם קבלני תשתית או פיתוח שקשורים לתוכנית בה עוסק המכרז יהיו מנועים מלהציע הצעות לבניית יחידות הדיור.

בכל הנוגע למי שיהיה זכאי להשתתף בהגרלה לרכישת הדירות המוזלות, קובע המכרז כי רק מי שלא הייתה בבעלותו דירה בשש השנים האחרונות יוכל להגיש בקשה לזכאות. עוד נקבע כי מי שקיבל דיור ציבורי מהמדינה לא יהיה זכאי להטבה אולם מי שקיבל סיוע בשכר דירה כן יהי זכאי לרכוש דירה מוזלת.

עוד בנוגע לזכאות - יחיד (רווק/ה, גרוש/ה, אלמן/ה) מעל גיל 35 יהיה זכאי ונכה שהוכר כנכה גפיים תחתונות לצמיתות בדרגה של 75%או יותר והוא אזרח ישראל מגיל 21 ומעלה.

לגבי תא משפחתי שזכאי להטבה קובע המכרז כי מדובר בזוגות נשואים או ידועים בציבור עם ילידם או בלי ילדים ללא הגבלת גיל. עוד נקבע כי גם זוגות שטרם נישאו ונרשמו כבר לנישואין ועתידים להתחתן תוך כשלושה חודשים יהיו זכאים להטבה וכך גם הורה עצמאי (חד הורי) עם ילד אחד לפחות שטרם עבר את גיל 21. במקרה של הורה עצמאי, ההטבה תינתן גם למי שהייתה בבעלותו 50% מדירה שנמכרה בעקבות גירושים ולא היו לו זכויות נוספות בנכס בחמש שנים הקודמות להגשת הבקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully