וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלגלי הבירוקרטיה: 16 שנה לקח לקדם פרויקט בקריית אונו

יעל דראל

23.8.2015 / 13:16

כ-16 שנה לאחר שמתחם לוי אשכול בקריית אונו הומלץ לפינוי בינוי, אישרה הוועדה המקומית בעיר לקדמו. התוכנית כוללת פינוי 232 דירות ובניית 690 במקומן, ותעבור כעת לאישור המחוזית. זהו הפרויקט השני ברחוב שאושר לאחרונה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמיית התכנית בקריית אונו/מערכת וואלה!, צילום מסך

16 שנים חלפו מאז המליץ משרד הבינוי על מתחם לוי אשכול דרום בקרית אונו כמתחם המיועד להתחדשות במסלול של פינוי בינוי, אך רק השבוע אישרה הוועדה המקומית פה אחד את התכנית במקום.

התכנית שאושרה כוללת פינוי 232 משפחות, המתגוררות כעת ב-10 בניינים ישנים בני 4 קומות ברחוב לוי אשכול 129-181 (במספרים האי-זוגיים) ובמקומם בנייתן של 690 יחידות דיור חדשות ב-11 בניינים בני 8-16 קומות + 1500 מ"ר שטחי מסחר. על פי התכנית, הדיירים הוותיקים יזכו לתוספת של כ-40 מ"ר לדירתן, לצד מרפסת בשטח של כ 12 מ"ר וכן חניה אחת או שתיים בהתאם לגודל הדירה הישנה. מי שהופקד על התכנון הם משרד פייגין אדריכלים ומשרד עורכי הדין אגמון ושות'. את הדיירים יצגו משרד עורכי הדין הורוביץ אבן אוזן ושות'.

כאמור התכנית אושרה השבוע פה אחד על ידי הוועדה המקומית וצפויה כעת לעבור לאישורה של הוועדה המחוזית מרכז, בטרם תצא סופית לדרך. מתחם לוי אשכול בעיר הוכרז על ידי משרד השיכון כמתחם פינוי בינוי כבר בשנת 1999 ומיד לאחר ההכרזה התארגנו דיירי המתחם והקימו ועד, שהתקשר במשך השנים עם מספר יזמים – אך התוכנית לא קודמה בשל קושי למצוא פשרה בין דרישות היזמים, הדיירים והעירייה.

לפני כחמש שנים נשכרו שירותיה של קבוצת כנען ובסופו של דבר גובשה תכנית שהצליחה לספק מענה לבעיית צפיפות הבניינים ולמגבלות הגובה באזור, כפי שנדרשו על ידי רשות שדות התעופה.

איל הנדלר יו"ר קבוצת כנען ציין כי "אנחנו שמחים על החלטת הועדה המקומית , הדיירים המתינו 16 שנים לאישור התכנית וחוו לא מעט אכזבות במהלך הדרך. אנו תקווה שכעת הוועדה המחוזית תקדם כמה שיותר מהר את התכנית ותתחשב בסבלם ובזמן המתנה הארוך של הדיירים".

זוהי תכנית שניה שאושרה בשבוע החולף באותו אזור על ידי הוועדה המקומית. תכנית נוספת, המקודמת באותו רחוב עלך ידי חברת בוני התיכון, כוללת את הקמתן של 930 יחידות דיור חדשות במקומן של 324 דירות ישנות. עוד מציעה התוכנית גם שילוב שטחי מסחר בבנייני המגורים החדשים שייבנו בהיקף של 2,620 מ"ר. תכנית זו מתייחסת לשטח של כ-25 דונם הממוקם על ציר רחוב לוי אשכול בין הרחובות ש"י עגנון ויחזקאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully